Last news in Fakti

12 Май, 2016 11:44 57 862 39

Инженерните решения в най-мощния автомобил

  • bugatti-
  • chiron-
  • технологии
Инженерните решения в най-мощния автомобил - 1

Подобно на предшественика Veyron и новото Bugatti Chiron се явява истинско чудо на инженерната мисъл. Чудовището с мощност 1 500 конски сили е способно да развива скорост от 420 км/ч въпреки приличната маса от два тона. Сега ще поговорим за инженерните решения, позволяващи на Chiron да е най-бързия и най-мощен сериен автомобил в света. С цена от 2.5 млн долара този звяр е отражение на възможно най-висшия конструкторски талант на Volkswagen Group.

Гледайки Chiron отвън, е видно, че той е сходен със своя предшественик. Силовите агрегати и шасито са доста идентични. Но! Разликите съвсем не са малко и именно те правят автомобила (преди Koenigsegg Regera да се е появил официално на пазара) най-мощната серийна лека кола. Още по-интересното е, че тези безумни ТТ данни са постигнати без помощта на електромотори. Ето и част от арсенала на Chiron, позволяващ му да се гордее с титлата "Най-бърз автомобил на планетата".

Силов агрегат

Инженерните решения в най-мощния автомобил

Двигателят на Chiron изглежда както този на Veyron. С работен обем от 8.0 литра, формиран от куплирането на два V8 мотора, и с четири турбокомпресора, нещата изглеждат аналогични. Както се вижда обаче, мощността е с почти 50% по-висока, отколкото тази на първия Veyron. За целта инженерите на компанията измислят начин да "натъпчат" доста повече въздух и гориво в цилиндрите. Това става с монтирането на нови високопроизводителни компресори, нова система за охлаждане на въздуха от турбините, а така също и нови инжектори, които да не отстъпват по производителност на въздушния поток.

Новите турбокомпресори се контролират от двустепенна система, която заменя досегашната паралелна система на Veyron. Това означава, че вместо изгорелите газове от четири цилиндъра да зареждат една турбина, сега последователно работи група от осем цилиндъра, която снабдява с въздух едновременно два турбокомпресора. За да се справи с огромното количество постъпващ въздух, Chiron има на разположение и 32 инжектора Duplex, които обезпечават точното съотношение въздух/гориво и разпръскват сместа така, че да оптимизират още повече ефективността на изгарянето ѝ. Резултатът е поразителен - 60 000 литра въздух на минута преминават през двигателя и турбините на Chiron. При това кривата на въртящия момент е доволно равна. 1 600 Нм са достъпни в диапазона 2000 - 6000 об/мин.

Ауспухна система

Инженерните решения в най-мощния автомобил

За впечатляващите резултати на новия хиперкар отговаря и иновационната титаниева изпускателна система. В нея са интегрирани четири предварителни и два главни катализатора. Интересното е, че общата площ на повърхността в катализаторите е 230 266 квадратни метра, което е горе-долу колкото 30 футболни игрища.

Трансмисия

Инженерните решения в най-мощния автомобил

Скоростната кутия на Chiron е седемстепенна с два съединителя, но предвид натоварванията, на които издържа, може да се приеме, че това е най-здравата и високопроизводителна трансмисия в цялата автомобилна индустрия. От компанията не казват каква е разликата на новата кутия в сравнение с тази във Veyron, но заявяват, че тя е изцяло нова. Въртящият момент се предава на четирите колела, като и предният, и задният диференциал имат функция за блокаж.

Каросерия

Инженерните решения в най-мощния автомобил

За да може да бъде постигнато уникалното ускорение (от 0 до 100 км/ч за 2.5 секунди), огромна роля играе каросерията. Тя е изработена по последна мода на въглеродните материали и за разлика от Veyron, при който задната част беше изработена от стомана, тук всичко е от карбон. От компанията казват, че ако бъдат разплетени въглеродните нишки от каросерията на Chiron, дължината им ще е равна на девет пъти разстоянието от Земята до Луната. Изработката на каросерията е изключително сложна. Във високотехнологичните цехове на марката една каросерия се изработва за повече от месец.

Режими на движение

Инженерните решения в най-мощния автомобил

Chiron има пет режима на движение, които са обусловени от адаптивното шаси. Те са Lift, Auto, Autobahn, Handling и Top Speed. Първите четири се активират от бутон на волана на автомобила, а последният - с помощта на специален ключ. В зависимост от избрания режим сложната електроника променя клиренса на колата, твърдостта на амортисьорите, настройките на електроусилителя на волана, тези на 4х4 системата (включително и на диференциалите), както и аеродинамиката на автомобила.

Шаси и гуми

Инженерните решения в най-мощния автомобил

Спирачните дискове на Chiron са с 20 мм по-широки с 2 мм по-тънки от тези на Veyron, което според конструкторите по-добре разсейва топлината. Освен това те са по-леки и са снабдени с изцяло нови спирачни апарати с титаниеви бутала. Предните са осембутални, а задните шест. Буталата са с различни размери, което според Bugatti гарантира равномерното разпределение на усилието в накладката.
Както и при Veyron, гумите за Chiron са разработени съвместно с Michelin. Те издържат до 5 000 Нм на колело. Размерите на гумите са 285/30 R20 отпред и 355/25 R21 отзад

Система за охлаждане и аеродинамика

Инженерните решения в най-мощния автомобил

Обтекаемостта на автомобила и охлаждането на двигателя са взаимосвързани. На радиаторите е нужен огромен поток от въздух, за да охлаждат течността от двигателя, но в същото време въздушното съпротивление трябва да е минимално. За целта инженерите монтират нова водна помпа, която превърта през основния радиатор и двата допълнителни 757 литра в минута. Интеркулерът също е уникален, а като се добавят към това трите маслоохладителя, охладителят на маслото в трансмисията, охладителят за хидравличната течност и охладителят на задния диференциал, се получават точно десет радиатора.
За да може струята въздух да е ефективна, се използва т.нар. активна аеродинамика. Тя е хидравлична и изменя позицията на предния дифузьор, като целта е намаляване на съпротивлението и подобряване на охлаждането. Стандартните положения при него са четири, като ъгълът му се променя автоматично и се адаптира към условията на движение. Освен това, колкото повече се увеличава скоростта, толкова повече колата се "прилепя" към асфалта. По този начин аеродинамичните свойства на Chiron непрекъснато се изменят.

Безусловно от написаното дотук се вижда, че Chiron е взел доста неща от своя предшественик. Но не може да се отрече, че в колата са интегрирани и най-новите технологии, за да може тя да е по-бърза и по-мощна от предшественика си.

Инженерните решения в най-мощния автомобил


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Теодор

    11 0 Отговор
    Б.си, потресен съм. Това не е истина. Невероятни технологии. Евала за статията.
  • 2 Любопитко

    3 1 Отговор
    Спирачните дискове на Chiron са с 20 мм по-широки с 2 мм по-тънки от тези на Veyron?

    Това как да го разбираме?

    Коментиран от #8

  • 3 бай Стоян

    3 0 Отговор
    Комплект гуми 50000лв. сменят се на всеки 4000км.Джанти комплект 80000лв. сменят се на всеки 20 000км.Всичко се прави само във Франция.
  • 4 Митко

    3 4 Отговор
    "повърхността в катализаторите е 230 266 квадратни метра, което е горе-долу колкото 30 футболни игрища"
    Вие виждали ли сте футболно игрище някога???
  • 5 некойси

    3 4 Отговор
    Невероятни технологии повечето от миналия век.
    Преди около 100 години Никола Тесла е казал, че всички видове транспорт могат да бъдат задвижвани от електричество.
  • 6 Бай Коста

    4 12 Отговор
    И кому е нужно всичко това ?
  • 7 ооГГГ

    12 2 Отговор
    колко харчи , газ може ли да му се сложи ? щот аз до морето за 20 лева отивам
  • 8 656

    9 0 Отговор

    До коментар #2 от "Любопитко":

    Диаметър увеличен с 20мм и дебелина на диска намалена с 2мм, какво не разбра
  • 9 копеле

    4 2 Отговор
    Като чета всичко това за "дребосъка", цената даже е ниска. А това за смяната на джантите дето казва бай Стояня е пълна глупост. Може да сте бедняци но не пишете глупости (по долу), има си хора и за този шедьовър. Фолксваген а !
  • 10 kick

    5 0 Отговор
    Ами просто футболното игрище е с площ около 8дка или 8000кв.м кое те учудва
  • 11 Бай Хой

    5 10 Отговор
    Хубава статия и интересни факти.Безспорно Chiron е изключително инжинерно постижение .... АМА за чий? Пука та дреме че има помпа която превърта 750 литра охладителна течност при полужение, че става дума за технология от миналото столетие ... хилядолетие както искате така го приемайте. Всъщност нищо градивно или иновативно в крайна сметка.
  • 12 гост

    4 0 Отговор
    Искам четири или може би пет за мен жената тъщата тъста и сина по една ама да са червени.
    Благодаря предварително плащане при доставката.
  • 13 МаКаТа

    10 0 Отговор
    Страхотна статийка. Поздравления за пичовете от мобилето.
  • 14 Shaka

    14 3 Отговор
    За всички, които питат за чий:

    именно такива коли тласкат иновациите и технологиите в по-"посредствените" автомобили. Някои от тези инженерни решения ще видим и в по-достъпните автомобили в бъдеще. Чрез иновациите се върви напред.
  • 15 Пешеходец

    5 3 Отговор
    Абе ли си имам Пернишка жилка не мое се не изцепим....Еее.ааассии Гоуфо еее.аси чудото.
    С тва 4х4 тоа як мотор и един теглич отзад що матрял че си прекарам за новата вила....записвам се за едно такова.
  • 16 onq s konq

    4 0 Отговор
    Статията е много добра! Поздравления за автора
  • 17 Bat Sande

    5 0 Отговор
    Bugati-автомобилът на обикновенния човек. Когато Гитлер е създал народната кола (VW) едва ли е имал предвид точно това. Трябвало е да могат хората да си я позволят и да им върши работа. Сега до такава степен всичко се е изопачило, че придобива чудовищни размери! "Ненаситно е човешкото око" както бе казано някъде.
  • 18 1гост

    3 0 Отговор
    Леле, колко неграмотни хора имало /чета коментарите/

    Коментиран от #19

  • 19 Пешеходец

    3 1 Отговор

    До коментар #18 от "1гост":

    Ма ти чак сега ли разбра бе брат.
    То тва са си последствия от Чернобил и Фокушима.Просто някой държат и да го покажат.Гордеят се людете.
  • 20 Гост

    1 3 Отговор
    Този автомобил е едно невероятно инженерно творение и няма как човек да остане равнодушен към него и да не бъде възхитен, ако не от друго то поне от характеристиките му, но се питам как след като разполагат с подобен инженерен капитал ФВ не могат да направят една нещо, което да се приближава поне малко до Тесла, но те са доказали много пъти, че макар и късно да се включват в различните после много бързо наваксват и дори стават лидери.
  • 21 гост

    0 0 Отговор
    Инженерните изгъзици никога не са доходоносен подход; те са подвижен маркетинг за способностите на даден производител - за справка ФВ губеше по ок. 6млн $ на кола; с тва биче няма да са по-малко
  • 22 Vasik Atanasova

    0 3 Отговор
    ТОВА Е ЛЕТЯЩА ЧИНИЯ
  • 23 onq s konq

    2 2 Отговор
    Не бързайте с възхищението-В най-скоро време една руска фирма ЩЕ ПРАВИ ТУНИНГ НА ВЪПРОСНОТО МПС/раздуване на калниците и смяна на предна и задна броня за около 20 хил.долара/ и ТОГАВА ВЕЧЕ ЩЕ ОНЕМЕЕТЕ!
  • 24 Румен Янев

    6 2 Отговор
    За една минута изгаря въздух необходим на човек да живее шест дни !!!Важното е на Васик да и/му харесва ....
  • 25 xxx

    2 0 Отговор
    Четейки това, няма как автомобилен фен да остане равнодушен...
    Браво за статията!
  • 26 656

    2 0 Отговор
    Цялата област където се прави Фолксваген и директорите им са евреи, кой друг да направи иначе такава кола. И между другото, върховната глоба от дизелгейт отива от евреи към евреи т.е. от брат към брат, всичко е заблуда и прехвърляне на пари към Америка....с цел.

    Коментиран от #29, #32

  • 27 2399

    0 0 Отговор
    Евреин от от друга галактика хахаха
  • 28 янчо

    0 0 Отговор
    Такива коли не се правят за печалба при продажба ,а за реклама.Щото сега всички медий в света ще напишат и ще показват за "НОВАТА КОЛА НА VW-груп".От скритата реклама по- добро няма т.е. другите говорят за това -колко си добър,а не самия ти.
  • 29 нагазаки

    1 2 Отговор

    До коментар #26 от "656":

    Нидей тъй Хитлер ще се обърне в гроба
  • 30 Бахви

    1 0 Отговор
    Няма титаний.Казва се Титан.
  • 31 Иван

    0 6 Отговор
    Пред новата кола на путин,л..на да яде.Чудото на руските инженери.
  • 32 асдфгххх

    5 0 Отговор

    До коментар #26 от "656":

    Дизелгейт стана две седмици след "преврата" във VW и освобождаването от длъжност на Фердинанд Пиех. Дали е случайност? А иначе той е човекът "виновен" за създаването на Veyron и други интересни коли на VW Group.

    А Chiron е в свой собствен клас. Има и други коли с толкова мощност, че и с повече, но малко се доближават до неговата максимална скорост и до инженерните решения, заложени в него.
  • 33 Николай Венцеславов

    4 1 Отговор
    Както казахте преди време за автосалона в Женева Regera - Убиецът на Chiron! Няколко минути след като Бугатито е станало най-бързата кола в света.
  • 34 АЗ САМ

    6 7 Отговор
    Преди време когато вс. се състезаваха помежду си за някойа и др.к.с и др.км.....пичовете от WV им казаха.....-гледаите как се прави - над 1000к.с и над 400км. Купиха марката и ето ! Инж. от WV са №1 !
  • 35 калоян григоров

    0 0 Отговор
    Този автомобил го видях преди две години във Франкфурт...пускаха само определени, подбрани, потенциални купувачи да се докоснат до него, както и при ролс-ройс...във всички други автомобили- н.п., било то и ламбо, и8..
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 ПОРШЕТО

    0 0 Отговор
    Правят си хората и според мен защото могат .
    Благодаря от името на всички за хубавата статия .
  • 38 VR6

    0 0 Отговор
    С една мъъъничка корекция "формиран от куплирането на два V8 мотора", не са два V8 мотора, а два VR8 мотора :) има огромна разлика
  • 39 B388

    0 0 Отговор
    Хървати измислиха летища чиния на ток и на половин цена от тази на атмосферния Чирон. Нещо ново и иновативно е кагато е ново и инавотивно, а не нещо старо и усъвършенствано. Еволюцията може да се забави но не и да се избегне. Така че. Няма да е Все така. Най доброто предстои.