25 Май, 2010 09:28 36 150 22

Пазарът в България: Nissan Qashqai 2.0 dCi

  • nissan qashqai 2.0 dci-
  • nissan qashqai

Златната кокошка

Обновеният японски бестселър впечатлява с модернизиран екстериорен дизайн и с козметични технически подобрения

Когато през 2007 година на пазара се появи кросоувърът Qashqai, едва ли някой му е предричал такъв успех. С днешна дата японският компактен автомобил се продава навсякъде по света като топъл хляб. Това е и моделът, който вдигна Nissan на крака и се превърна в кокошка, снасяща златни яйца.

Идва време обаче, когато и подобен хит трябва да бъде модернизиран. Сега ще ви запознаем с достойнствата и недостатъците на обновения Qashqai, който вече се предлага на нашия пазар с прилична гама от двигатели и изпълнение само с предно и с 4х4 задвижване. Тестът, който направихме, засяга пълноприводната версия, оборудвана с двулитров дизелов двигател, автоматична скоростна кутия и ниво на екипировка Classic. Това, според нас, е оптималният вариант, като се има предвид съотношението цена/технически показатели/оборудване. Ето и становището ни по темата.

Екстериор
Към обновяването на Qashqai японците от Nissan подходиха крайно внимателно, за да не навредят на имиджа му. Въпреки това промените по външния вид не са малко. Основната разлика е в предната част. Фаровете са нови, като са доработени и радиаторната решетка, и въздухозаборникът в бронята. Отзад стоповете са с идентична на старите форми, но в тях е интегрирана една “бяла” лента, а задните светлини вече са диодни. Всичко това може да се нарече козметична пластична операция, но промените са направени точно на място и много прецизно. В резултат на това Qashqai е значително осъвременен, по-динамично изглеждащ, като същевременно моделната идентичност е запазена.

Различното при Nissan е, че за моделите не е присъща тази фирмена разпознаваемост, както е например при новите VW-та. Японците залагат на различна визия и тази на новия Qashqai не прави изключение. В заключение можем да кажем, че доработката на външността определено работи в полза на компактния кросоувър.

Интериор
Като цяло кокпитът около водача е оформен просто и рационално. Разликите спрямо арматурното табло на предшественика са малко, но са от полза за по-добрата информативност на приборите. Основните са аналогови цифербати, обрамчени с ефектни хромирани пръстени, като между тях е разположен стилен монохромен дисплей, отчитащ данните от бордкомпютъра.

Салонът на кросоувъра изглежда просторен, но той определено е предназначен за водач, четири пътника и техния багаж. Отзад мястото за краката на пасажерите не е голямо, но не е причина за дискомфорт. Седалките могат да се охарактеризират като твърди, но са удобни и ергономични. Багажното пространство не е голямо, но е в рамките на нормалното за автомобил от този клас, като подобно на конкуренцията може да бъде увеличено чрез асиметрично делимата задна седалка. Един от недостатъците е свързан с петата врата. Профилът й е такъв, че при отворено положение може да изиграе лоша шега на ръстов водач или пасажер.

Общото впечатление от интериора е, че материалите са висококачествени, а сглобката им е значително подобрена. Освен това по шумоизолацията на купето също е работено и като цяло салонът се характеризира с комфорт и функционалност.

Двигател и ходови характеристики
Новият Qashqai се предлага с гама от два бензинови и два дизелови агрегата. Тези с по-малкия обем са предназначени само за версията с предно предаване, а вариантът 4х4 се предлага с двулитровите дизел и бензин. Най-мощният от всички мотори в гамата на обновения Qashqai е нафтовият мотор. Тестваният от нас автомобил беше оборудван именно с такъв двигател, който работеше с шестстепенна автоматична трансмисия. Това, което наистина впечатлява, е спокойният и икономичен агрегат. От скоростната кутия има какво още да се желае, но като цяло тя добре пасва на дизеловия мотор. Недостатъците и са свързани с по-бавен кикдаун в автоматичен режим, но този минус се оправя като превключите на ръчен режим. Возията е комфортна - нито мека, нито твърда, като по този начин автомобилът се държи отлично както в неравна пресечена местност, така и в завои с висока скорост. При последните крен неминуемо се усеща, но това е нещо нормално за подобни автомобили с по-висок център на тежестта. Добро впечатление прави и доработената кормилна уредба, следствие от която са по-отчетливата обратна връзка на волана и прецизната работа при завиване с по-висока скорост.

Цена
Има и по-евтини кросоувъри, но този определено впечатлява с твърдата носеща структура, акуратното прогонване на всички сглобки, както и качеството на самите материали. Като се прибавят към това и приличната динамика, съчетана с отлична икономичнст, цената определено се оправдава. Иначе в базовото си изпълнение Qashqai стартира от малко под 30 000 с ДДС, като в зависимост от двигатели и оборудване достига до 54 000. Оптималният вариант обаче си остава 2.0 dCi classic aut - динамичен и икономичен автомобил, предвиден за дълга и вярна служба и предназначен за доста разнообразни пътни настилки и терени.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Двигател

Редови четирицилиндров
        четири клапана на цилиндър

 Работен обем   1 995  куб. см
 Максимална мощност   110 Kw/ 150  к.с. при 4 000 об/мин.
 Максимален въртящ момент   320 Нм при 2 000 об/мин.
 Скоростна кутия   шестстепенна автоматична
 Степен на сгъстяване   15.6:1
 Маса на единица мощност   11.2 кг/к.с. (15.3 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина 4 330 мм
  широчина 1 780 мм
   височина 1 615 мм
 Междуосие   2 630 мм
 Маса   1 679 кг.
 Допустимо натоварване   н.д.
 Обем на товарния отсек
  400 - 1 513 л
 Вместимост на резервоара   65 л
 Разход на гориво:    
   градско 9.4 л/100км
   извънградско 6.0 л/100км
   комбинирано 7.2 л/100км
Ускорение:    
от 0 до 100 км/ч, сек   11.0
Максимална скорост  км/ч.   188
Гуми отпред/отзад   215/65 R16
Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани / дискови

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                                         45 363 лв.

Базово оборудване

ESP - система срещу поднасяне, TCS - система срещу пробуксуване, ABS - антиблокираща спирачна система, EBD - електронно разпределение на спирачното усилие, NBAS - спирачен асистент на Nissan, 8 броя въздушни възглавници (предни, странични, завеси отпред и отзад), Устойчиво на деформация купе, Усилвания във вратите, Защитна кора под двигателя, Енерго-абсорбиращи брони, Триточкови колани (пиротехнически отпред) с регулиране по височина, Индикатор за несложени колани, Имобилайзер, ISOFIX за закрепване на детско столче, Блокировка на задните врати за деца, Подглавници за всички места - регулируеми по височина, Активни подглавници на предните две седалки, Централно заключване с дистанционно управление, Електромеханично усилване на волана, Регулиращ се волан по височина и в дълбочина, Климатик, Предни и задни електрически стъкла с импулсна ф-ция за шофьора, Ел. регулируеми и отопляеми странични огледала, Круиз контрол и ограничител на скоростта, Борд компютър, Мултифункционален волан, Автоматична задна чистачка (при вкл. на задна предавка), Аудио пакет - 4 броя високоговорители CD-plаyer MP3 player, радио с RDS с управление от волана, AUX вход за прослушване на MP3 player или iPOD, Bluetooth връзка с мобилен телефон с управление от волана, Регулиране на шофьорската седалка по височина, Плъзгащ се подлакътник между предните седалки, Подлакътник в средата на задната седалка, LED задни стоп светлини, Асиметрично сгъваема задна седалка в съотношение 60/40, Лети джанти  и др.

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Mupo

    18 18 Отговор
    Nissan e улицитворение на Japannesse car!
  • 2 ooo neee

    25 23 Отговор
    Всичко написано горе е вярно .Даже колата е симпатична като ученичка с къса поличка .Аз пък ще ви разкажа една друга история,от тази зима . Един такъв нисан беше закъсал на пътя при не повече от педя сняг . Закачих го на въже с Доджа и го дърпах около 30м. След това той реши , че е достатъчно , откачи въжето и пак не успя да потегли .При това беше с нови зимни гуми . Пак го закачих и го задърпах , а той с неговото 4х4 непрекъснато се опитваше да излезе от пътя. Спрях и го помолих да изключи от скорост и пак тръгнахме . Така нещата горе-долу дойдоха на място . Същата свръхпроблемна 4х4 проходимост има и аутлендъра на митсубиши . За него пък имах глупостта да дам около 55 000 лв . Така , че ако тези коли ви харесват е добре да знаете съвет от патило - купувате най-обикновена кола , колкото и дилърите да ви обясняват какво е 4х4 . В случай , че ви показват че има и бутон lock не си и помисляйте , че става дума за блокаж . А в случай , че наистина се нуждаете от проходимост ,разглеждайте направо Нисан Патрол . Той е и по-скъп . Защо ли ?
  • 3 Niko

    16 20 Отговор
    Към Миро: Надявам се да излезеш някой ден от тази заблуда! Преди време, Нисам може и да е бил японски, но сега е 50 на 50 френско - японски, тъй като алианца Рено-Нисан отдавна правят СЪВМЕСТНИ возила. Този тук тне прави изключение - за добро или лошо (времето ще покаже. Към ооо nеее: Много си прав човече!!! От това, което каза жалкото е, че си имал нещастието да го разбереш всичко това на практика, демек не е трябвало да си патиш с 55 000 лв. за паркетен лъскач,защото както и да го гледаш са си пари... Ако имаш жена - дай и го, тя няма да му търси косури :) А за Патрола - какво бих могъл да кажа... - к л а с и к а в жанра - стига да му насмогваш на апетита. Поздрави и на двамата!
  • 4 Цецо

    6 18 Отговор
    "Салонът на кросоувъра изглежда просторен" - това определено не е вярно. Имах възможността да го пробвам. Мога да кажа, че не е по-просторен от хечбек от Голф класа. За офф-роад качествата му не мога да коментирам, но хората по-нагоре са се изказали красноречиво.
  • 5 Заралията

    10 14 Отговор
    Миро, нито българския, нито английския са ти на ниво, защо изобщо се напъваш да пишеш... Обичаш да ти се смеят ли?
  • 6 pecata

    31 8 Отговор
    Един път ме возиха в такава машинка,да ви кажа честно харесами.На малките предавки доста силно се осеща динамиката на двигатела,абсолютно безшумен е когато се изтрелва.Скорост от 120 изобщо нея осеща.Колегата по горе дето споменава бутона lock,май когато муса обеснявали за какво служи екъла му е бил другаде.Апак като споменава блукаж незнам точно кво иска да каже,данеби случайно около скоростния лост да стърчи друг лост с натпис демопликатор.Тук става въпрос за ново поколение електронна система свързана с абс системата която разприделя усилието,с една дума когато превърти някоя гума абс се задейства и движението се предава към другите гуми.Виждал съм как върви в сняг с зимни гуми повече от 30см но няма да изпадам в подробности.Само съжалявам че нямам възможност да си го купя
  • 7 оох

    8 26 Отговор
    Като чета форумите ми се повръща от хора , които искат да изкажат "компетентно" мнение , ама не могат да го напишат. Тоя pecata иранец ли е, афганистанец ли е не знам , ама както е писал, допускам , че може и да е сомалиец . Пък иди обяснявай на един такъв какво е "блукаж" ,"демопликатор" , иначе от електроника разбира .Нямал пари за тази кола , жалко . А този модел специално е за такива разбирачи като него ...
  • 8 Д 1913

    3 21 Отговор
    АБЕ НЕМА ЛОШО АМАААА......... ТОВАА ИМЕТОО МИ ЗВУЧИ МАЛКО КАТО НА МИКРОВЪЛНОВА ФУРНА....
  • 9 Дебелия

    8 19 Отговор
    Никъде в статията не прочетох, че този автомобил има претенциите да се кара из шубрака и по нивите. Аман от спецове, бат'че! Ще направят ревю на някое ламбо и Бай Пешо Спеца ще започне да обяснява как нямало къде да седнат 4ма пасажери, а багажника побирал само една чанта. Не виждам един ПАтрол с какво ще е по-удобен от Кашкая, ако 80% от времето го караш в Лондон или Париж. Този камион си има преднаначение, така както големия трак, така както семейното комби, така както кабриото. Автомобилите са създадени за път, за планините си има туристически обувки и раница.
  • 10 ZZ

    26 6 Отговор
    Колицата си е много добра - аз имам Хонда ХРВ и ако смогна, ще си купя Нисана, защото ме устройва и проходимостта, и големината, и динамиката. Тия коли не са за екстремен офроуд, а да послужи там,където е необходимо - ако съседа е спрял като арабин в пустиня, да можеш да прескочиш бордюра или ако попаднеш, случайно на някоя кална изненада там, където въобще не очакваш. И двете случки ми са се случвали. Колкото до снега - ако задкормилното устройство е слабо ще закъса и с танк. А ако е що-годе научено - ще си излезе с Голф-двойката там,където некои от първите не могат и с Патрол. Успех!!
  • 11 зъл селянин

    17 12 Отговор
    Здравейте ба разбирачи.Към 7пос,охкащия и пъшкащия.До сега само гледах но веке жа пиша.Теб те гледам от доста време че се включваш само когато някой прави правописни грешки.Приказки много по същество нищо.Оти не идиш да си избиваш комплексите на друго място.Като прочете поста на Петьо,и реши да пишеш данеби някой да те издебна от тия националности дето изброяваш в гръб,и та харпаладиса за хълбоците.Нимой халай хора дет знаят повече от теб.Още адин път кат видя да пишиш срещо първописа на някой,жа се включа пак и жа та обърка да знаиш(сега повръщай на воля(
  • 12 Rico

    9 14 Отговор
    Материалът е написан грамотно от човек, разбиращ от коли, който на всичкото отгоре е карал автомобила. Но от нас има хора, които без да разбират нищо трябва да наплюят някого. Peca хич, ама хич не си наясно с "блУкажите" ама се изказваш. Втори лостове на кросоувъри няма братле, аре със здраве.
  • 13 oox

    13 18 Отговор
    Еей , че весело стана ! Един с голфа / двойката непременно!!! / щял да минава там , където други с Патрол не можели ... Друг пък се кръстил зъл селянин и бърза да покаже колко му е акъла . Еми като не можеш да пишеш - не можеш ! То не е за всеки работа .Ама това е форум за автомобили , няма сега да ти преподавам уроци . Марш в предучилищната ! Поздравявам всички културни хора , които знаят как да изложат своето мнение , независимо какво е то .Приятен ден !
  • 14 Янко

    19 5 Отговор
    На някои хора им е вродено да са кухи!!!!!!.Няма значение че имат образование или по големи степени.Като си мислят че са културни и компетентни! Май не е тук мястото дасе доказват.Имайте предвид че това е форум!,и е от значение какво се казва от това как се изписва!Вярно че се включиха разни агенти с сепаратистки поглед.Но за това сте виновни вие!!!!!!Като неви харесва някой пост,просто маркирай с плюс или минус.
  • 15 mdaa

    17 3 Отговор
    Какво толкова го мислите , като хората ви го казват направо -КРОСОУВЪР . Нещо като ГЕЙМОУВЪР. Така , че само по асфалта и никакъв крос , защото ще последва оувър .И после да няма оплаквания...
  • 16 неграмотен

    6 14 Отговор
    А ЗАЩО НАЙ-ЗАЯДЛИВИТЕ МНЕНИЯ СА С ПРАВОПИСНИ ГРЕЖКИ? pecata-"осеща" нещата на няколко пъти и включва "блукажа". И ЗАЩО НАЙ-ЛОШО НАПИСАНИТЕ МНЕНИЯ СА С НАЙ-ГОЛЯМО САМОЧУВСТВИЕ? Чета и форуми на английски и на руски понякога- няма такова отношение един към друг. ЗащО?
  • 17 JTD

    16 4 Отговор
    Колата е много читава. Перфектна е за много неща, дори и лек оф-роуд. Единствения проблем са 45к.лв. дето им искат! :(
  • 18 Милен

    4 8 Отговор
    Този Пецата хора наистина е железен,аз също не се имам за кой знае колко грамотен,ама този пич направо си е като галош.Толкова правописни грешки не бях срещал никога,сигурно неможе и да говори,видно че не умее и да пише
  • 19 Bravo

    11 4 Отговор
    До # 16 неграмотен

    А ЗАЩО НАЙ-ЗАЯДЛИВИТЕ МНЕНИЯ СА С ПРАВОПИСНИ ГРЕЖКИ?
    ГРЕШКА
    Не задавай глупави въпроси!
    Коя от думите е правилна, открий осемте разлики!
    Нямам думи за нивото, каквото и да се обсъжда...
    :(
  • 20 AAA

    6 1 Отговор
    Карам нисан патрол и навара и доста се чудих дали да не си купя и кашкай, но тъй като наистина е с много скромни оф роуд възможности се въздържах. Но иначе е симпатична кола просто все ми се струва че за тези пари може да се взема нещо по-добро.
  • 21 glavatar

    0 7 Отговор
    Това е най-глупавата кола,която съм имал(дано успея да я продам)
    от многото недостатъци на този автомобил ще спомена само тези,които ме влудяват истински:
    Трудно вдига 100(сто километра в час)
    По време на изпреварване се моля.
    Постоянното тропане и скърцане ме влудява(седалките скърцат най-гадно)
    ШУМ постоянен ШУМ когато каран и с десет километра в час.
    Радиото ми прекъсва точно на любимата ми песен.
    Давайки газ-нулево ускорение само сърцеразирателен шум от двигателя.

    Мога да изброявам още неща от сорта.Само едно мога да кажа.
    НИКОГА НЕ СИ КУПУВАЙТЕ НИСАН КАШКАЙ.
  • 22 qashqaiowner

    7 0 Отговор
    glavatar, не знам какво караш, може би qashqai, който е тотално разбит от неправилно каране, но нито едно от твърденията не е вярно. Много лесно си набира скорост, изпреварва си сигурно с ускоряване, нищо не тропа и не скърца, шум няма никакъв, двигателят не се чува, радиото не прекъсва, свири си чудесно, харчи малко за SUV и 2.0 двигател. Какво повече ...