Само дни след като руското министерство на промишлеността и търговията обяви старта на проект "Кортеж" за създаване на нова правителствена лимузина и автомобили за съпътстващия ескорт на стойност 1 млрд. евро, ЗиЛ представи прототип под името Monolit. Моделът носи индекс 4112Р, но ако се съди по снимките, представлява поредната еволюция на ЗиЛ-4104 и вариантите му, което означава и осезаемо по-ниска цена.
Работата по лимузината върви от 2006 г., съобщава в-к "Известия". Дизайнът на колата няма нищо общо с показания неотдавна проект на Святослав Саакян. Стилист на "новата" руска лимузина е московчанинът Гера Калитин.
От ЗиЛ признават, че първата им задача е била да отстранят недостатъците на стария модел. Двигателят вече се храни не от карбуратор, а от инжекцион. 7.7-литровият V8 развива 400 вместо досегашните 315 к.с. Тристепенната автоматична трансмисия пък е заменена от петстепенна, разработена от американската компания Allison специално за 4112Р. Окачването на автомобила не е променяно изобщо.
Предшественикът ЗиЛ-4104 е проектиран за дълги пътувания с висока скорост и инженерите не са предвиждали спирания по светофари, заради което лимузината прегрява при работа на място. Ето защо конструкторите са създали изцяло нова охладителна система.
ЗиЛ-4112Р има 18-цолови колела срещу 16-цолови за предишния модел. Промяната се наложила, защото гуми с по-малкия размер за такъв автомобил навремето произвеждал само Московският завод за гуми. "Обувки" за возило с тегло 3.5 тона и максимална скорост 200 км/ч се намерили с Щатите, но само за 18-цолови джанти.
Салонът на новата лимузина е стандартен за модификациите Pullman - пътниците седят един срещу друг, като вторият комплект седалки се сгъва и разгъва автоматично. Багажникът вече поема повече от едно дипломатическо куфарче, защото резервната гума е изместена под пода, а мощността на генератора е увеличена от 100 на 150 ампера.
Засега прототипът Monolit не е брониран. От ЗиЛ очакват реакцията на властите преди да пристъпят към изработката на версия с капсула. По проекта обаче били увлечени достатъчно богати частни лица, за да бъде реализиран и без държавна намеса.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Някой
Коментиран от #7, #13, #17, #24
11:37 10.09.2012
2 georgi
11:44 10.09.2012
3 Dell
11:45 10.09.2012
4 Bog
11:49 10.09.2012
5 blabla
11:50 10.09.2012
6 Руснака
11:55 10.09.2012
7 The Bear
До коментар #1 от "Някой":
Карай си ти красивия Опел Астра или Форд Фиеста, пък дай на мене това "грозното" нещо:)) Тук водеща е не красотата, а функционалността. Не се гони привличане на клиенти с красиви форми и постигане на високи продажби - не - това ще е държавна поръчка в малко бройки, за които клиент е държавата и няколко други богаташи, които знаят какво търсят и какво купуват, а формите и красотата на колата са за привличане на клиенти, когато няма какво друго да ги привлече. Освен това - пробвай да направиш такава дълга лимузина да изглежда като купе, или кабрио, или спортен модел, или нещо друго - няма да успееш...11:57 10.09.2012
8 ВАЗ
11:59 10.09.2012
9 Саво Лазаров
12:08 10.09.2012
10 Стар Българин
12:10 10.09.2012
11 iko
http://30yearoldneurotic.files.wordpress.com/2011/12/borat.jpg
12:21 10.09.2012
12 c0ldblooded
12:23 10.09.2012
13 fasfa
До коментар #1 от "Някой":
Хайде сега моля да обясниш на мен и на читателите тук какъв е напредъка на България от 80-те години насам? Може би минимална заплата от 290 лева? Може би АЕЦ "Белене"? Може би "Българското автомобилостроене"? Сега като се замисля, ако бяхме толкова жалки, колкото Русия може би тези неща, които казах нямаше да са толкова "ДОБРИ" за нас. А сега да ти разясня моята позиция относно тази лимузина. Искам да ти кажа Никой, че не е задължително всички продукти в една страна да са ВНОСНИ напротив, много е хубаво и ползотворно за икономиката на една държава да не разчита само на внос на стоки и услуги. За това и тази лимузина изглежда така, защото е държавна поръчка, сглобена в Русия от руснаци и не се подпомага чуждса държава, а само Русия. Иначе изглежда много добре, луксозна е и 400 к.с. не са малко за нея.12:35 10.09.2012
14 Мда
12:38 10.09.2012
15 Speeder
Интериорът ми харесва, както и това, че се опитват да я възродят. Но няма да е както преди - дори и гуми няма кой да им направи в Русия в момента както става ясно от статията.
12:44 10.09.2012
16 този
13:01 10.09.2012
17 онзи
До коментар #1 от "Някой":
Rusia e gigant i svetovna sila , koyato proizvejda vsi4ko ot parelni do mercedesi i jiveyat mnogo po-dobre ot nas.13:07 10.09.2012
18 аз
13:28 10.09.2012
19 Шишо
13:33 10.09.2012
20 Евгений Чавдаров
15:00 10.09.2012
21 recar0
15:12 10.09.2012
22 1234567
15:12 10.09.2012
23 ГАЗ 51
А този проект, който показаха тук преди няколко дни също е пълна скръб като дизайн, все едно няколко кутии за обувки са наредени как да е една върху друга.
Пък и нека поканят някое китайче да им оправи визията. Онези са майстори на копи-пейст и с малко доработка няма да могат да ги винят за плагиатство.
15:18 10.09.2012
24 Путинoff
До коментар #1 от "Някой":
1. Грозна отвън, макар че по принцип този тип коли не се отличават с впечатляващ дизайн.2. Луксозна отвътре - не намирам особени кусури, хубава кожа и добро разположение вътре.
3. Неудачно според мен решение двете пътнически врати да се отварят по този начин. Това би отслабило устойчивостта на купето при нападение, дори и след бронировка.
4. Този двигател би бил слабичък за бронираната версия, която вероятно ще е над 4.5 тона.
5. последно - не виждам отворите за въоръжението вътре! :-)
15:26 10.09.2012
25 Милен Николов
15:40 10.09.2012
26 mnogo qko
15:56 10.09.2012
27 Пешо
Бате по точка 3 и 4 ще трябва да им звъннеш да ги светнеш. Явно са допуснали грешка. Евала
15:58 10.09.2012
28 Hihi
Коментиран от #31
16:10 10.09.2012
29 Пешо
Еее ти си баровец. За тебе ще пуснеме специална поръчка за по хубава кола
17:05 10.09.2012
30 Иван
17:15 10.09.2012
31 ми24
До коментар #28 от "Hihi":
ами те затова и не ходят до там ,а ядат хайвер...и пишат на руски с кирилица17:16 10.09.2012
32 руснака
17:22 10.09.2012
33 Мимо
17:40 10.09.2012
34 Ts@r
18:01 10.09.2012
35 пич
19:36 10.09.2012
36 kiril
19:45 10.09.2012
37 brookland
20:18 10.09.2012
38 VR4 TT
20:49 10.09.2012
39 Хитрия
21:19 10.09.2012
40 Ужас
22:26 10.09.2012
41 Янкулов
23:03 10.09.2012
42 ььь
И стига с тоя интериор, така както са взели автомат от Алисън, така и интериора е приспособен от някой Кадилак или е поръчан в тапицерска фирма.
02:45 11.09.2012
43 мони
Коментиран от #55
09:27 11.09.2012
44 нз
12:14 11.09.2012
45 12324
13:02 11.09.2012
46 Людмил Чонов
13:20 11.09.2012
47 Георги66
13:24 11.09.2012
48 Димо
13:37 11.09.2012
49 WT_Design
15:30 11.09.2012
50 Бай Иван
16:13 11.09.2012
51 kiril
16:54 11.09.2012
52 щ+щ
21:08 11.09.2012
53 Със Зила съм с предимство
21:50 11.09.2012
54 Виолет Ризов
В крайна сметка са взели ЗиЛ-а правен преди 20-30г. и са го модернизирали, а не са измислили нищо ново.
Aма въпреки всичко това ме кефи
23:21 11.09.2012
55 ььь
До коментар #43 от "мони":
Аз това казах, че руската техника е груба и нехармонично изглеждаща. Не съм казал, че техниката им е уродлива, уродлива е самата руснащина, мисленето им като цяло, което се трансформира в такива недоразумения като това на снимката.По тая логика можем да изработим една писана и лакирана каручка с меко сенце вътре и да помолим някой да ни признае за велики автомобилостроители.
Половината агрегати в тая кола са американски и европейски, а руската яаст - дизайна, е пълна скръб.
Коментиран от #56
01:36 12.09.2012
56 ъъъ
До коментар #55 от "ььь":
карай си волската каручка и като те изпреварва ЮМЗ, пак се сети за руснаците и мисленето им.02:33 12.09.2012
57 Цветомир Попов
11:11 12.09.2012
58 Блумквист
18:38 16.09.2012
59 bai 4apai utepanoto
p.s.,fsb,samo obi4ka mercedes,bmw,vw-bus i ponqkoga i audi:)
16:27 20.09.2012