Last news in Fakti

10 Септември, 2012 11:28 34 119 59

ЗиЛ предлага по-евтина лимузина за Путин

  • зил-
  • 4112р

Само дни след като руското министерство на промишлеността и търговията обяви старта на проект "Кортеж" за създаване на нова правителствена лимузина и автомобили за съпътстващия ескорт на стойност 1 млрд. евро, ЗиЛ представи прототип под името Monolit. Моделът носи индекс 4112Р, но ако се съди по снимките, представлява поредната еволюция на ЗиЛ-4104 и вариантите му, което означава и осезаемо по-ниска цена.



Работата по лимузината върви от 2006 г., съобщава в-к "Известия". Дизайнът на колата няма нищо общо с показания неотдавна проект на Святослав Саакян. Стилист на "новата" руска лимузина е московчанинът Гера Калитин.



От ЗиЛ признават, че първата им задача е била да отстранят недостатъците на стария модел. Двигателят вече се храни не от карбуратор, а от инжекцион. 7.7-литровият V8 развива 400 вместо досегашните 315 к.с. Тристепенната автоматична трансмисия пък е заменена от петстепенна, разработена от американската компания Allison специално за 4112Р. Окачването на автомобила не е променяно изобщо.



Предшественикът ЗиЛ-4104 е проектиран за дълги пътувания с висока скорост и инженерите не са предвиждали спирания по светофари, заради което лимузината прегрява при работа на място. Ето защо конструкторите са създали изцяло нова охладителна система.



ЗиЛ-4112Р има 18-цолови колела срещу 16-цолови за предишния модел. Промяната се наложила, защото гуми с по-малкия размер за такъв автомобил навремето произвеждал само Московският завод за гуми. "Обувки" за возило с тегло 3.5 тона и максимална скорост 200 км/ч се намерили с Щатите, но само за 18-цолови джанти.



Салонът на новата лимузина е стандартен за модификациите Pullman - пътниците седят един срещу друг, като вторият комплект седалки се сгъва и разгъва автоматично. Багажникът вече поема повече от едно дипломатическо куфарче, защото резервната гума е изместена под пода, а мощността на генератора е увеличена от 100 на 150 ампера.



Засега прототипът Monolit не е брониран. От ЗиЛ очакват реакцията на властите преди да пристъпят към изработката на версия с капсула. По проекта обаче били увлечени достатъчно богати частни лица, за да бъде реализиран и без държавна намеса.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Някой

    4 10 Отговор
    Егати грозната лимузина... тея си живеят още в 80-те години... никакъв напредък... колко са жалки само тея Руснаци не е истина.

    Коментиран от #7, #13, #17, #24

  • 2 georgi

    1 3 Отговор
    (facepalm)
  • 3 Dell

    5 0 Отговор
    Мдаа, значи според теб бентли са още в 60-те ?
  • 4 Bog

    5 0 Отговор
    Jalki ama oshte revesh che bulgaria gladuva, q si zamisli koi e po jalak ot rusnacite - BULGARITE!
  • 5 blabla

    6 1 Отговор
    Автомобила е супер.
  • 6 Руснака

    5 1 Отговор
    LUXURY!!!!!!!!!
  • 7 The Bear

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Някой":

    Карай си ти красивия Опел Астра или Форд Фиеста, пък дай на мене това "грозното" нещо:)) Тук водеща е не красотата, а функционалността. Не се гони привличане на клиенти с красиви форми и постигане на високи продажби - не - това ще е държавна поръчка в малко бройки, за които клиент е държавата и няколко други богаташи, които знаят какво търсят и какво купуват, а формите и красотата на колата са за привличане на клиенти, когато няма какво друго да ги привлече. Освен това - пробвай да направиш такава дълга лимузина да изглежда като купе, или кабрио, или спортен модел, или нещо друго - няма да успееш...
  • 8 ВАЗ

    1 4 Отговор
    Решетката от ЛАДА 2107 с обърнати ламели, а седалките са малко поомачкани. Но пък цвета им ми харесва и интериора изглежда доста луксозно.
  • 9 Саво Лазаров

    4 1 Отговор
    Тоз път са се представили отлично братушките. Евала. А до н1 - ти когато почнеш да разбираш от автомобили, аз ще съм професор по квантова физика !
  • 10 Стар Българин

    3 1 Отговор
    Стига сте плюли, стига! Защо вие тогава не направите нещо по-добро,а?! На мен лично ми хареса, като се има предвид, че това е още прототип.
  • 11 iko

    1 2 Отговор
    Думите са излишни ...

    http://30yearoldneurotic.files.wordpress.com/2011/12/borat.jpg
  • 12 c0ldblooded

    5 1 Отговор
    значи като искат могат и нещо свястно да направят руснаците... Евала за автомобила, впечатляващ е. Дизайна на този тип коли никога не е революция, а традиция. Погледнете RR, Toyota Century и ще разберете за какво иде реч. Единствената забележка - на последната снимка - ауспуси от гоУф...недопустимо просто...
  • 13 fasfa

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Някой":

    Хайде сега моля да обясниш на мен и на читателите тук какъв е напредъка на България от 80-те години насам? Може би минимална заплата от 290 лева? Може би АЕЦ "Белене"? Може би "Българското автомобилостроене"? Сега като се замисля, ако бяхме толкова жалки, колкото Русия може би тези неща, които казах нямаше да са толкова "ДОБРИ" за нас. А сега да ти разясня моята позиция относно тази лимузина. Искам да ти кажа Никой, че не е задължително всички продукти в една страна да са ВНОСНИ напротив, много е хубаво и ползотворно за икономиката на една държава да не разчита само на внос на стоки и услуги. За това и тази лимузина изглежда така, защото е държавна поръчка, сглобена в Русия от руснаци и не се подпомага чуждса държава, а само Русия. Иначе изглежда много добре, луксозна е и 400 к.с. не са малко за нея.
  • 14 Мда

    5 0 Отговор
    Фаровете стоят малко като кръпки с тия хромирани лайсни, иначе визията е много добра за подобен клас возило - ръбато, солидно, мощно. Не става ясно за теглото - 3.5 тона преди или след бронировката.... защото ако е второто - тия 400 КС ми се виждат слабички...
  • 15 Speeder

    1 3 Отговор
    Външно колата е доста грозна - тоя ретро стил с тия опулени фарове е доста неадекватно. Ауспусите под бронята и те са някви такива като слагани допълнително.

    Интериорът ми харесва, както и това, че се опитват да я възродят. Но няма да е както преди - дори и гуми няма кой да им направи в Русия в момента както става ясно от статията.
  • 16 този

    1 5 Отговор
    Една голяма бронирана и луксозна ЛАДА 7-ца с КАЛОБРАНИ???? И нЕГЪРСКИ ДЖАНТИ. Колата е пълна скръб като дизайн!
  • 17 онзи

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Някой":

    Rusia e gigant i svetovna sila , koyato proizvejda vsi4ko ot parelni do mercedesi i jiveyat mnogo po-dobre ot nas.
  • 18 аз

    9 4 Отговор
    Не плюйте срещу руснаците , защото ако не бяха те , сега щяхте да носите чалми и фереджета !!!
  • 19 Шишо

    3 3 Отговор
    Двигател, който прегрява на светофар?!? ROFL
  • 20 Евгений Чавдаров

    1 1 Отговор
    Аз мога да определя себе си като русофил и пак казвам, че тази кола наистина е много грозна въобще не се е получило какви са тези джанти, тези фарове само се насвяткат прилича ми на тези тунинговани американски коли от клиповете на рапарите.Да задействат проекта на Святослав Саакян там колата наистина изглеждаше добре.
  • 21 recar0

    1 1 Отговор
    Страхотна е! Особено пластмасовите духалки от милениумните модели на VAG групата из.рани на махагона.....(джантите и фаровете не ми се коментират).... руския гений няма равен!
  • 22 1234567

    2 0 Отговор
    Била с дизайн от 80-те ами ,че тя си е от 80-те тази кола бре момчета даже да не кажа 70-те, май не четете статията. Това е просто доработен стар модел Зил ако не вярвате отидете до бившия гараж на убо и ще видите същия автомобил самоче без повечето финдифлюшки и луксозния салон.
  • 23 ГАЗ 51

    1 1 Отговор
    Не мога да разбера едно нещо. След като не могат да направят читав дизайн, защо не си поръчат някой да го направи или даже да пуснат свободен, сиреч безплатен конкурс за външния вид. За останалото - шаси, двигател, оборудване, бронировка мисля, че имат достатъчно ресурс, та това все пак е Русия.
    А този проект, който показаха тук преди няколко дни също е пълна скръб като дизайн, все едно няколко кутии за обувки са наредени как да е една върху друга.
    Пък и нека поканят някое китайче да им оправи визията. Онези са майстори на копи-пейст и с малко доработка няма да могат да ги винят за плагиатство.
  • 24 Путинoff

    1 2 Отговор

    До коментар #1 от "Някой":

    1. Грозна отвън, макар че по принцип този тип коли не се отличават с впечатляващ дизайн.
    2. Луксозна отвътре - не намирам особени кусури, хубава кожа и добро разположение вътре.
    3. Неудачно според мен решение двете пътнически врати да се отварят по този начин. Това би отслабило устойчивостта на купето при нападение, дори и след бронировка.
    4. Този двигател би бил слабичък за бронираната версия, която вероятно ще е над 4.5 тона.
    5. последно - не виждам отворите за въоръжението вътре! :-)
  • 25 Милен Николов

    2 0 Отговор
    Яката работа
  • 26 mnogo qko

    2 0 Отговор
    жесток автомобил
  • 27 Пешо

    0 0 Отговор
    до 24

    Бате по точка 3 и 4 ще трябва да им звъннеш да ги светнеш. Явно са допуснали грешка. Евала
  • 28 Hihi

    0 4 Отговор
    Abe mene shte me e sram da otida do banicharnitzata s tozi avtomobil ta kakvo ostava za ruskite chinovnitzi

    Коментиран от #31

  • 29 Пешо

    2 0 Отговор
    до 28

    Еее ти си баровец. За тебе ще пуснеме специална поръчка за по хубава кола
  • 30 Иван

    1 1 Отговор
    Ами изглежда по- кичозно от предните модели!Не се е получило според мен!
  • 31 ми24

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "Hihi":

    ами те затова и не ходят до там ,а ядат хайвер...и пишат на руски с кирилица
  • 32 руснака

    3 0 Отговор
    отвътре е супер, идеята с пътническите врати е много добра - от двете страни ще трябва да стоят по 2-ма бодигардове за да отварят врати. Таблото е малко грозно, макар че в случая не е важно. Но дизайна отвън е прекалено грозен! за такава кола дизайна също не е от голямо значение, но просто е прекалено грозен! прилича на циганска тунингована лада 7-ца, а не на колата на президент!
  • 33 Мимо

    4 0 Отговор
    Мен ,пък ме кефи!
  • 34 Ts@r

    2 2 Отговор
    Страхотен интериор, но отвън изглежда все едно е дялана с брадва. Руснаците трябва да разберат, че докато използват базата на 30-годишна лимузина и скицират моделите си на Paint, те просто няма да се получават. Най-вероятно ще повреди аеродинамичния тунел. А и с този хром напомня много на гангстерското возило на някой дилър, само хидравлика на гумите липсва.
  • 35 пич

    0 2 Отговор
    ТЪПАК КОМУНИСТИЧЕСКИ
  • 36 kiril

    1 1 Отговор
    Руснаците ако искат могат и правят. Зила е страхотен - 7.7 литра?! Не че има значение разхода ...
  • 37 brookland

    2 1 Отговор
    от вътре е екстра, от вън ъъъъъъъ нормално за руснаците , но и по добре така, като фейслифт на 85-та модел защото ако тръгнат да правят заоблени форми и чудории съвсем ще се ок.нзат, просто не стават за тая работа...
  • 38 VR4 TT

    3 0 Отговор
    Супер е салона. С кеф бих се возил в такова.
  • 39 Хитрия

    1 2 Отговор
    Вижте само радиоантената - москвич 2140 дефорсиран.
  • 40 Ужас

    1 2 Отговор
    Пешка, нещо много се пенявиш, да не си участвал в проектирането на тоя кенеф? Това е една от най-противните коли които съм виждал, да не говориме за трагичното и техническо състояние. 7.7 литров двигател с 400 коня... Интересно бронировката с какъв двигател ще я извадят. Виж, като прочетох че са минали от 3 степенна на 5 степенна... Евала, 5 степенните автоматични скоростни кутии бяха много модерни пред далечната 2000 година. Че луди има и все някой, който иска да е адски нестандартен ще си я вземе, но както казах, луди и идиоти бол.
  • 41 Янкулов

    2 1 Отговор
    Признавам че интериора ме грабва отвсякъде нямам забележки,но да си признаем екстериорът е направо смешен,тва си е прост фейслифт.Но интериора ми харесва.
  • 42 ььь

    1 2 Отговор
    Това е живо доказателство за импотентността на руската инженерна мисъл, за липсата на всякакво чувство за хармония и като цяло за уродливостта на руснащината.
    И стига с тоя интериор, така както са взели автомат от Алисън, така и интериора е приспособен от някой Кадилак или е поръчан в тапицерска фирма.
  • 43 мони

    1 0 Отговор
    до bbb-Пич на 4-ти километър има хора дето могат да ти помогнат за психичното ти състояние потърси помощ докато е време.Руската техника не е уродлива а груба и надежна и колата наистина е прекрасна.

    Коментиран от #55

  • 44 нз

    0 1 Отговор
    браво, адмирации, първият руски автомобил, който да има претенции. дано почне да се движи доста по пътищата и повлече крак, в крайна сметка има доста автомобилни заводи из русия, имат много оригинални дизайнерски бюра, имат и много милиардери с пари за трошене - вместо да правят смехотворни упражнения като маруся, да направят масов автомобил. все пак и фолксваген са почнали с костенурката (бръмбара)
  • 45 12324

    2 0 Отговор
    Такива коли се правят само в САЩ и Русия. Не виждам американската с какво е по добра от тази. А иначе президентския Ил 96 е класи над Еър форс1. Но не мога да намеря достатъчно инфо за тях.
  • 46 Людмил Чонов

    0 0 Отговор
    Духалките на таблото в средата малко са като на Passat B5 ама не е никак лоша колицата :)
  • 47 Георги66

    3 2 Отговор
    Според мен дизайна е такъв защото е предвидена за брониран дипломатически автомобил...колкото е по квадратна толкова по-удачна за брониране,за какво им е повче от 5 предваки няма да ходят на рали а и не ги вълнува икономичност с този 7.7,по-скоро надежден от колкото бър мотор са целяли :)
  • 48 Димо

    2 0 Отговор
    Прототипа е много по як от това?????
  • 49 WT_Design

    0 0 Отговор
    Стоповете ми напомнят за Volvo S80.
  • 50 Бай Иван

    1 0 Отговор
    Красива колица интериора ми харесва, постарали са се, но от 7,7 л двигател само 400 коня да изкарат ми се струва несериозно...
  • 51 kiril

    2 0 Отговор
    както руснаците биха го нарекли "машина" - постарали са се ... има още какво да се желае ... погледайте в youtube за руска военна техника ... може би наблягат повече на характеристики отколкото на дизайн.
  • 52 щ+щ

    0 0 Отговор
    Тъй като Майбах е спрян от производство може да го купят и те така...........
  • 53 Със Зила съм с предимство

    0 0 Отговор
    Интересно ми е по-големият багажник за какво ще му е необходим!?
  • 54 Виолет Ризов

    0 0 Отговор
    Отвътре е много добре направен с изключение на въздуховодите, седят като подарени с тази гадна пластмаса. А отвън просто са му лепнали кристални фарове и стопове... ..честно казано не ми харесва изобщо. По мотора просто са усъвършенствани съпътстващите го агрегати и управление иначе си е старото и тежко желязо.
    В крайна сметка са взели ЗиЛ-а правен преди 20-30г. и са го модернизирали, а не са измислили нищо ново.
    Aма въпреки всичко това ме кефи
  • 55 ььь

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "мони":

    Аз това казах, че руската техника е груба и нехармонично изглеждаща. Не съм казал, че техниката им е уродлива, уродлива е самата руснащина, мисленето им като цяло, което се трансформира в такива недоразумения като това на снимката.
    По тая логика можем да изработим една писана и лакирана каручка с меко сенце вътре и да помолим някой да ни признае за велики автомобилостроители.
    Половината агрегати в тая кола са американски и европейски, а руската яаст - дизайна, е пълна скръб.

    Коментиран от #56

  • 56 ъъъ

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "ььь":

    карай си волската каручка и като те изпреварва ЮМЗ, пак се сети за руснаците и мисленето им.
  • 57 Цветомир Попов

    1 0 Отговор
    cool,cool,cool,cool,cool,cool,cool,cool,cool,cool,cool,cool,cool,cool,cool,cool,cool,cool
  • 58 Блумквист

    0 0 Отговор
    УУУХХАААА, минали от карбуратор на инжекцион...и това през 2012.. е, това е вече руски прогрес :)
  • 59 bai 4apai utepanoto

    0 0 Отговор
    koga 6te razberete,4e putin i shvabite sa dupu i ga6ti i si govorqt kak 6te prezakat zeliqt svqt,a vie tyk za koli mi govorite:)
    p.s.,fsb,samo obi4ka mercedes,bmw,vw-bus i ponqkoga i audi:)