Last news in Fakti

2 Октомври, 2012 11:29 10 181 8

Особняците на Париж 2012

  • париж 2012

Огромните бляскави щандове на гигантите в автомобилостроенето на салона във френската столица разбираемо получават най-голямо внимание от страна на медиите. За място в новините или поне в устите на маниаците обаче се борят и дребни производители, за които участието в подобен форум често е единственият шанс да спечелят някаква известност. Британското сп. Autocar събира колекция от най-странните птици на изложението в Париж тази година.



Ако не сте чували за Wallys Car, не се обвинявайте. Единствената автомобилна компания в Тунис тепърва ще стъпва на европейска земя с шантавия всъдеход Izis, който вече има одобрение за продажба във Франция. 930-килограмовото возило с каросерия от фибростъкло се оборудва с 1.4-литров бензинов двигател от Peugeot с мощност 74 к.с. и вдига до 140 км/ч. Струва 12 000 евро, но кожената тапицерия, 15-цоловите лети джанти, климатикът и гюрукът се заплащат допълнително. Капацитетът на завода е 600 джипки годишно, а за вътрешния пазар се предлага и четириместна версия. Тунизийците планират и изцяло електрическа версия с автономен пробег от 100-ина километра.



Популярните във Франция "возила без книжка" или леки квадроциклети, за чието управление не се изисква свидетелство, печелят все повече почитатели. Тези автомобилчета не трябва да тежат повече от 350 кг, мощността на двигателя не бива да надхвърля 4 кВт (5.4 к.с.), а максималната скорост - 45 км/ч.
Оказва се, че въпреки строгите ограничения конкуренцията в този сегмент е изключително свирепа. Един от големите играчи в този клас Aixam вече предлага електрическа версия на двуцилиндровите си дизелови модели с 400-кубикови моторчета от Kubota, както и... спортно купе с GTi-емблема. Микроавтомобилчетата на компанията са единствените, които се оборудват с ABS.

Съперниците от Ligier отговарят на предизвикателство с бензиновия JS50 RC на цена 12 790 евро. Моделът е кръстен на състезателя от F1 от 60-те години Жо Шлесер, който е личен приятел на Ги Лижие.



Купувачите на електромобили във Франция получават премия от 7 000 евро с цел не само да бъдат подпомогнати, а и за да се насърчава развитието на технологиите. От подобни инициативи се възползват малки компании като Lumeneo, които вече кроят агресивни планове за цели моделни линии от автомобили на ток. Четириместният Neoma, например, постъпва в продажба още през ноември на цена 25 000 евро след отстъпката. Електромобилът може да изминава до 140 километра с едно зареждане. Следващите в списъка на скорошните дебютанти са роудстърът Neoma и двуместният Smera, които ще се продават на приблизително същата цена.



На електричеството твърдо залага и бутиковият производител Venturi, който набляга на шика с "високоволтовото бъги" America. Базираният на Fétish двуместен роудстър тежи 1 425 кг и благодарение на 296-те си конски сили ускорява до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди.

Акумулаторите са общо взето единствената част от конструкцията, за която от Venturi разчитат на външен доставчик. Първите екземпляри на America ще бъдат доставени на купувачите през втората половина на 2013 г. на цена 300 000 евро.

Името PGO не е напълно непознато дори у нас. В България се движи поне един от двуместните роудстъри на френската компания с вдъхновен от Porsche 356 дизайн. Новото в гамата на производителя са двигателите от BMW. 1.6-литровите мотори със 181 коня заменят старите 2.0-литрови агрегати, доставяни от PSA, и в комбинация с шестстепенна механична трансмисия позволяват максимална скорост 225 км/ч. Цените стартират от 33 000 евро за комбито Hemera (на снимката долу) и 35 000 за откритите модели.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 111

    3 0 Отговор
    Най-много ми хареса оранжево-черното, но само ако е в комплект с котето вътре
  • 2 Котарак с мустак

    3 0 Отговор
    Аз и само на котето кандисвам, пък ще си карам 18 годишния таралясник. Ама то и аз вече съм таралясник, така че ...
  • 3 Лудория

    2 1 Отговор
    Някой може ли да ми отговори на един въпрос, който ме "гризе" - как фирмата PGO и Porsche са решили правните страни на дизайна "а ла Порше"? Все пак тази форма е запазена "марка". Преди време имаше новина за унищожен автомобил-реплика на Mercedes.
  • 4 piasak

    3 0 Отговор
    предполагам че PGO биха дали най-точен отговор на въпроса ти...мисля че те са този "някой" който търсиш :)
  • 5 Гриша

    3 0 Отговор
    Какъв салон в Париж бе хора. Той отдавна свърши. Това са неща от преди месец
  • 6 хахо

    4 0 Отговор
    Нали сте мобиле.бг?
    Вместо да изкарате снимки и коментари за всички нови автомобили от Париж - вие се гъбаркате тука..
  • 7 ahaha

    2 1 Отговор
    samo vijte kakvi futuristi4ni ne6ta se karat na zapad, tova izglejda strahotno pred kafene v milano naprimer. |oooooba4e, sega bai ganjo 6te kaje dai mi ti na menq s classetu da se izpur4a na kafinietu, da pokaja na zlatka koi sum az i kolk golemo e moeto selo.
  • 8 John Doe

    0 0 Отговор
    На мен наѝ - много ми допадат оранжевото и джипката.