Все още няма дисциплинарни наказания в 4-то помощно училище във връзка със случая с Анна-Мария. Получени са писмените обяснения на директорката, заяви служебният министър на образованието Румяна Коларова на брифинг в Министерския съвет.
„Комисията ще вземе своето решение, като обсъди всички документи, които има. Искаме да се спази процедурата, защото вие знаете, че всяко нарушение на процедура дава основание за обжалването на окончателното решение. Ако в момента вземем решение за наказание, то ще бъде в нарушение на процедурата. Това автоматично означава, че тя ще падне в съда. Имаме хиляди примери за подобни процедури назад в годините. Затова се придържаме стриктно към изискванията на процедурата“, коментира Коларова.
Тя обясни, че от 2012 година повишаването на грамотността е залегнало като приоритет в Европейския съюз (ЕС) и, че ние сме поели ангажимент.
Коларова съобщи още, че МС е приел Стратегия за развитие на професионално образование и обучение и Национална стратегия за повишаване и насърчаване на грамотността 2014-2020 г.
„Стратегията за насърчаване и повишаване на грамотността (2014-2020 г.) е предмет на няколко публични обсъждания. Тя е добре позната във връзка с резултатите, които периодично се оповестяват. Важно е да уточним, че предстои в рамките на 6 месеца изготвяне на план за действие“, обясни тя.
Относно Стратегията за развитие на професионално образование и обучение е предвидено да се взимат законодателни решения.
„В нашия случай законът за изменение и допълнение на Закона за професионално образование и обучение беше приет от 42-то Народно събрание, а стратегията седеше в един насипен вариант. Финализирахме, като стъпихме върху два важни елемента. Първият е активното участие на бизнеса. Фирмите не само търсят своите бъдещи работници сред ученици от професионални гимназии, но им дават и възможност да получават обучение. По този начин те усвояват основни професионални умения чрез работата на едно реално работно място“, обясни Румяна Коларова.
Прилагането на стратегията ще бъде свързано с изработването на 4 нормативни документа, а също така и с един проект, който ще стартира до няколко седмици, обясни министърката:
„Това е проект, който е съвместен с швейцарското правителство. Знаете, че Швейцария има водеща роля като държава, в която професионалното образование и обучение е еталон. По конкурентоспособност Швейцария е на първо място сред европейските държави и то в много голяма степен се свързва с модела на образование, в което професионалното такова има ключова роля.“
Според швейцарския модел, дори и да се завърши професионално образование, хората след това могат да продължат във висшето си образование. Изработването на стратегията беше свързано с доста активен диалог с колегите от другите министерства, отбеляза Румяна Коларова.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА