Last news in Fakti

15 Ноември, 2014 10:00 24 132 15

Продава се VW амфибия за €110 000

  • volkswagen-
  • typ 166-
  • амфибия
Въпросният автомобил се нарича Volkswagen Typ 166, известен и под названието Schwimmwagen. През 1940 година нацистите поръчват колата амфибия на Фердинанд Порше. С разработката се заема фирмата F. Porsche RG и още през септември същата година се появява първия прототип. Следват тестове, с които се заемат военните.
През февруари 1942 година се ражда серийната версия на Volkswagen Typ 166, а през май на немската войска са предадени 100 такива превозни средства. В основата на Typ 166 лежи военния модел VW Typ 82, който от своя страна е базиран на VW Kafer. Моторът на амфибията е четирицилиндров с работен обем 1.13 литра. Мощността му е 25 к.с.
Предавките на механичната трансмисия са четири, като на последната, колата развива на суша 80 км/ч. Във вода амфибията се придвижва с помощта на перка, като това може да става само напред. От Volkswagen Typ 166 са произведени 15 000 бройки, което е абсолютен рекорд по обем на производство на превозно средство тип амфибия.
По непотвърдени данни в момента в света има 163 коли амфибии Typ 166, 13 от които се намират в много добро оригинално техническо състояние. И ето, че един от тези уникални автомобили се продава в Полша. Въпросният екземпляр е произведен през 1944-а, последната година от производството на Typ 166.
През 1959 година екземплярът попада в частен колекционер, който го стопанисва чак до 2014-а. През това време двигателят търпи основен ремонт и в момента машината се намира в отлично техническо състояние. Цената и е €110 000. Срещу допълнително заплащане продавача предлага и много резервни части за колата.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Валентин Петров

    3 2 Отговор
    хайде разбирачите да коментират.......къде сте бре.............
  • 2 redarmy

    4 5 Отговор
    За 220 бона ще си взема адската яхта, дори и да имах много пари, пак нямаше си купя тая консерва.

    Коментиран от #3

  • 3 Турбото

    2 3 Отговор

    До коментар #2 от "redarmy":

    Може и яхта, но тя по шосето не върви.
  • 4 dhcp

    4 2 Отговор
    Само дето яхти под път и над път, а такива творения едва ли има повече от 10бр в цял свят. Доста добра машина е като сметнем, че през 42ра в бг сме били още с волски каруци...
  • 5 Златко Тролчев

    1 4 Отговор
    mizernicite ot VAG ima oste da dishat prahtA na giganta daimler benz poklon pred caria na patia

    Коментиран от #7

  • 6 Кобрата

    4 1 Отговор
    Тази кола е ценен експонат само за музей.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Разбирача

    1 3 Отговор
    Тук сме човече!!!

    Вариантите са два.

    1.С този автомобил като нагазиш в някоя река и да потънеш.
    2.Ако не се удавиш, след като излезнеш от реката марш в бокса за основен ремонт и друго.
    Трети вариант няма....
    Но пък има четвърти!
    4.Марката не е правилната.
    WC Oпааа грешка май беше WV
    WC беше кенеф,а WV какво е?Някой,ще каже ли?

    Коментиран от #11

  • 9 deu

    0 0 Отговор
    Може с тази работа да са започнали топлите чувста между VW и Porsche, което е довело до успешната сделка със закупуването на Порш
  • 10 БАЙ КОЛЬО

    0 1 Отговор
    ОНИЯ ДЕТ СЪЗДАДОХА БУГАТИ ВЕЙРОН!
  • 11 БАЙ КОЛЬО

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "Разбирача":

    ОНИЯ ДЕТ СЪЗДАДОХА БУГАТИ ВЕЙРОН!
  • 12 Фердинанд

    2 0 Отговор
    Няма нищо чудно в тази кола, това е най-обикновен Фолксваген Кюбелваген, вариант амфибия. Не са 10 в света, много повече са. Не са и 163 - толкова са според един популярен регистър, който се опитва да опише запазените по свете екземпляри. Но е добре известно, че има още не малко, които по една или друга причина още не са качени там. И накрая, подобни амфибии е имало и в България, поне няколко. Най-вероятно са останали от германците тук, или са докарани като трофеи от фронта. Последните 1-2 бройки са доживяли чак до към началото на 80-те. Но всичко е отдавна преработено в арматурно желязо, лъжици и паници.
  • 13 Разбирача

    1 0 Отговор
    Оллл,вярно автомобил който струва 15,6кг.бг.столевки и върви само направо.
    P.s.ако видиш бугати на живо, ще останеш неприятно изненадан,че тази кола струва толкова.
    Поздрави!

    Коментиран от #15

  • 14 антихейтър

    1 0 Отговор
    Тва разбирача освен че е хейтър е и неграмотник... успя да напише двубуквеното съкращение грешно? Я кажи кое му е недостижимото на бенца? Че залагат повече на луксозните и бъгави автомобили? Трябваше да ти дам бившата s320 да видиш за какво става дума, но съм сигурен, че не можеш да си позволиш дори една нова гума за подобна кола. Замалко да се нашия на w211 но добре че видях навреме страданията на познати. Колите вече не са това което бяха и мерцедес не прави изключение! Плюеш по най-големия немски концерн... Както казах амфибията е уникална за времето си.
  • 15 Audi

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Разбирача":

    Колега кагато видиш Бугати Вейрон тогава коментирай.