Last news in Fakti

2 Март, 2024 10:30 2 718 12

WRC се отказва от хибридите, състезателните коли отново ще са с „чисти“ ДВГ

  • wrc-
  • fia-
  • ford-
  • toyota-

Мярката е планирана от следващата година

WRC се отказва от хибридите, състезателните коли отново ще са с „чисти“ ДВГ - 1

Световният рали шампионат ще се откаже от хибридните задвижвания във водещия си клас Rally1 от следващата година в опит да намали разходите. Хибридните задвижвания бяха въведени в сериите Rally1 през 2022 г., но догодина ще има пълен обрат, като всички автомобили ще се върнат към задвижването само с вътрешно горене и вместо това ще използват устойчиви горива. Тази промяна ще включва премахване на електромотора с мощност 100 к.с., което ще доведе до олекотяване на рали автомобилите.

FIA потвърди в свое изявление, че настоящите автомобили за Rally1 ще останат водещи автомобили на WRC за сезоните 2025 и 2026 г., макар и с модификации, целящи намаляване на разходите и коригиране на представянето. Тези модификации включват премахване на хибридния агрегат, компенсиране на производителността чрез намаляване на общото тегло и извършване на корекции на въздушните ограничители и аеродинамиката.

За сезон 2026 г. новите правила ще изискват използването на обща клетка за безопасност за всички автомобили с цел опростяване и намаляване на разходите, което ще позволи на отборите да разработват каросерии, базирани на различни модели пътни автомобили. Мощността на автомобилите ще бъде ограничена до около 330 к.с., а разходите за един автомобил ще бъдат ограничени до 400 000 евро, което е значително намаление спрямо сегашната цена от около 1 млн. евро.

Въпреки отдалечаването от електрификацията в Rally1, FIA разкри плановете си да създаде специална "електрическа категория" в Световния рали шампионат възможно най-скоро. Тези електрически автомобили могат да използват същата клетка за безопасност като автомобилите от Rally1 и ще постигнат равнопоставеност в представянето с аналозите с двигатели с вътрешно горене. Понастоящем Toyota, Hyundai и M-Sport Ford са единствените отбори, които се състезават в Rally1. Шефът на екипа на Toyota WRC Яри-Мати Латвала изрази оптимизъм относно преминаването към електрификация, като се надява, че тя ще привлече повече отбори в спорта чрез намаляване на разходите и ще направи участието по-достъпно за частните пилоти. Той подчерта, че високите разходи, свързани с автомобилите за Rally1, са възпрепятствали участието на много хора, и предположи, че фокусирането върху алтернативни горива като е-горива или водород може да бъде по-рентабилен подход.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    29 0 Отговор
    Камък ми падна от сърцето ! Но никога не загубих надежда , че простотията с електрокарите ще отмине !

    Коментиран от #5

  • 2 зелена еуглена

    22 0 Отговор
    Ауу, що така, ако имат едно ел.двигатилчи ши спестят много вредни емисии при тръгване от светофара.
  • 3 е-Бъги

    11 0 Отговор
    Да си направят отделен клас за чисто електрически коли.

    Коментиран от #4

  • 4 И това ще стане

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "е-Бъги":

    И то много скоро.

    Коментиран от #6

  • 5 Нищо не е изчезнало

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    Изчезна само хибридната простотия
  • 6 Еформула

    13 0 Отговор

    До коментар #4 от "И това ще стане":

    То ел. формула има от години, но не са се скъсали от популярност. Май влизат в новините предимно, когато някой болид се запали.
  • 7 ФактологиЯ

    9 0 Отговор
    Тостерите ще са за домашна употреба по лично желание. За автомобилните любители ДВГ ще продължи по своят път на пълно развитие с алтернативни горива.
  • 8 Доктора

    11 0 Отговор
    Къде са гостите, електриците и другите, рекламиращи и работещи в сервизи и представителства за електромобили, да коментират защо като електродвигателите били по-добри, ги отхвърлят?

    Коментиран от #9

  • 9 Захранител

    6 3 Отговор

    До коментар #8 от "Доктора":

    Не мисля, че някой отрича ел. двигателире да имат множество предимства спрямо ДВГ. Захранването им с енергия е голямата драма, която причинява всички главоболия.
  • 10 555

    4 0 Отговор
    Добро утро !
  • 11 незнайко

    3 0 Отговор
    Браво, само това може да се каже .
  • 12 Българин

    0 0 Отговор
    Отрезняването започна.Надявам се да не спира и да се стигне до края на истерията електромобил.