Last news in Fakti

18 Февруари, 2016 09:21 20 300 46

Варненска „аномалия” като „дизелгейт“?

  • варна-
  • бензин-
  • цена
Варненска „аномалия” като „дизелгейт“? - 1
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Не, той няма нищо общо със софтуер за измерване на отработените газове. За него германският концерн от Долна Саксония ще има още дълга да плаща. Нито има нещо общо с парниковия ефект, който тормози човечеството от Арктика до Сахара и за което то тепърва ще плаща – я с ледников период, я с по-голяма озонова дупка. За него великите сили се разбраха, че трябва да се разберат. Нито има нещо общо с... Ислямска държава и нейните контрабандни канали. За нея пък същите световни сили предстои да се разберат, т.е. да я приключат.

Българският дизелгейт засега изглежда просто като една невинна „варненска аномалия“ или като „една невинна ценова „дупка“, за която големите петролни компании се правят на „ни чули, ни видели”. Те просто казват или „не коментираме”, докато КЗК мълчи, или „питайте Петролната и газова асоциация”, докато КЗК продължава да мълчи. Това КЗК се оказа най-мълчаливият говорител на петролните компании, а Петролната и газова асоциация най-сигурният защитник на „фирмени политики на компании, които не коментират теми, свързани с ценообразуването”. Сякаш това ценообразуване го правят на обратната страна на луната. Или за Варна е едно, а за Бургас, Видин, Русе и Благоевград друго. Това друго е с 12%-14% разлика и си заслужава тези големи компании да кажат поне дали има разлика във фирмената им политика за различните български градове. Няма как да е достатъчно обяснението на Българската петролна и газова асоциация (БПГА), че „пазарът на горива в България е силно конкурентен“. Не е достатъчно обяснение и „малкият български пазар“. Нито „достъпът до огромен обем информация за начина на формиране на цените на горивата в държавите от ЕС и България“. Хем пазарът е малък, хем е конкурентен, хем обемът от информация е огромен, хем уважаваме правовия ред. Всичко това е така, само дето обяснение за 12% дупка на „Варненската аномалия“ няма. Потребителите ще гледат сводката за цената на горивата във Варна и в останалата част на света като прогноза за времето, в която се прогнозира слънчево време с променлива облачност. С други думи – цената на горивата може да започне да зависи от фазата на луната и зодиакалния знак. Иначе от „Връзки с обществеността” на Българската петролна и газова асоциация (БПГА) са прави – цените не са унифицирани в цялата държава. Само че докато „Варненската аномалия“ продължава да е обвита в мълчание, със сигурност ще започне да изглежда като „гейт“, дизелгейт“.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 abv

    5 0 Отговор
    На всички е ясна че КЗК и големите риби играят заедно, а ние сме потърпевшите.Няма кой да защити обикновенния човечец, но този див криворазбран капитализъмще секне защото всичко си има граници

    Коментиран от #4

  • 2 жьтвариа

    4 0 Отговор
    куршум трябвааа за всички боклуци
  • 3 диан

    3 0 Отговор
    като не отговарят
    да питат Марешки
    той ще каже няма да се усуква
  • 4 стига бе

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "abv":

    Я, па тоа! Та, "обикновения човечец" за макарите си ли се държи, че не може сам да се защити, а трябва някой друг да го защитава? Или продължава да си мечтае за "Супермен", "Батман" и комунистите да го защитят? Спасението на давещите се е дело на самите давещи се! Няма друг начин и който не го е проумял, ще тегли до тогава докато го научи.
  • 5 брей каква аномалия

    5 0 Отговор
    Не знам, имам чувството, че живея в държава пълна с неадекватни човешки същества!?
    Значи, не се иска много акъл да се навържат нещата и отговора е много елементарен, ето ги и моите съждения по темата:

    1. Имало едни танкери, които не минавали митницата във Варна?
    Тия танкери са доста големи никой да не ги забележи или провери.
    От тук нататък явно има корупция на много високо ниво, като се започне от митниците и се стигне до правителството, прав ли съм, а?
    Цял ТАНКЕР. :)
    2. Навсякъде по медиите се манипулират хората с Марешки, който свалял цените?
    Да бе, ама, от къде го взима тоя петрол и кой стои зад него? Всеки нормален българин зане, че не може да подбиваш цените на другите мутри, щото си мъртъв на момента, особено във Варна. То ДОМАТИ на пазара да пуснеш на по ниски цени и са те пребили, пък какво остава да продаваш евтин бензин.
    3. Най-вероятно зад евтиния бензин стоят, най коравите във Варна и не само, а именно групировката ТИМ и осигуряват стабилен гръб.
    От тук нататък става ясно за каква далавера става на въпрос и какъв дизелгейт, кви 5 лева, малко смешно звучи тази статия.
    Цялата държава е просто една мафиотска структура, зад която стоят няколко дърти генерала от ДС и разни кадри от ЦК на БКП, с фирми в страната и чужбина.
    Правителството е марионетно, а демокрацията е фасадна, това го знае всяко дете.
    Добавете и руските агентури и стана манджда с грозде, куче влаче рейс, всички са доволни.
  • 6 Петър

    0 6 Отговор
    Здравейте, не защитавам никого и говоря обективно от гледна точка на това, че живеем в пазарна икономика. Какво иска българина, иска да му е е евтино и да взима "Европейска" заплата. ОК, горивото му е евтино, хората, които са в този бранш ще печелят 1 стотинки на литър. Значи на 50 литров резервоар, вие ще възнаградите бензиностанцията 50 ст. за услугата. Тя се състои в това - управител, който ще извърши поръчката на горивото, счетоводител, който ще осчетоводи самото гориво, доставка, която не пада под няколко стотинки на литър(но този разход умишлено няма да го включа, ще разберете защо), заплата на служителите на бензиностанцията, средно 10 души(разделени на 2 състава, по 2 смени). Извежнъж се получава така, че за да имат служителите "европейски" заплати - 3000 лв. Бензиностанцията трябва да зареди до горе 84 000 автомобила за месеца, което е средно по 2709 автомобила, които зареждат до горе на ден. Което сочи, че една колонка при средно време за клиент 2.5 минути ще обслужи 576 клиента за 24 часа. Значи са ни необходими 5 колонки, които да работят БУКВАЛНО непрекъснато, за да обслужим тези 2709 човека. Но май забравяме, нещо, че за да се работи непрекъснато 24 часа 3-ма души пълначи и 2-ма души на каса(едната смяна) от 12 часа няма как да стане, трябват 5 души за 12 часа и още 5 за другите 12 часа и още 4 човека общо касиери, което прави 14 човека една смяна или общо 28 човека за 2-те смени. УАУ хората, които искат да получават европейски заплати и да плащат на бензиностанцията 1 ст на литър за услугата станаха 28 x 3500 лв(с осигуровки) прави 98 000 лв. на месец за заплати. Което по груби сметки си е 196 000 клиента, които зареждат до горе по 1 път на месеца, което изведнъж прави 6322 клиента дневно ... което от своя страна ..... мога да продължавам така до утре, но нямам време и не ми се занимава, това което искам да кажа е, че всеки иска да се заплаща адекватно за това, в което той е инвестирал и това, което съм написал за този бранш е вярно и за всеки друг бранш. Защо един автомобил струва 60 000 лв, при положение, че 1500 кг „желязо“ струва 300 лв. Защо в ресторанта една „шопска“ струва 5лв. При положение, че има половин домат, четвърт краставица, малко лук и малко сирене, които сумарно струват 1 лв. Така е по целия свят. Разберете го, това е бизнес, хората са го направили за да печелят!

    Коментиран от #8

  • 7 Еv4e83

    1 0 Отговор
    М'ДА... :)
    ГОЛЯМА ЗЛОБА И ЗАВИСТ ГО Е ОБЗЕЛА ШОПЕТО В СОФЕТО.
    ГОЛЯМА, ТА ЧАК ЩЕ ПУКНЕ ОТ ЯД! ;)
    ПЪК АЗ, ВАРНЕНЧЕТО, СИ ПЪЛНЯ ДОГОРЕ БЕНЦ-ЧЕТО И СИ ПРАВЯ КЕФЧЕТО!
  • 8 PROFESIONALISTA

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Петър":

    Така е господин Петър, но ти допусна само една грешка в разсъжденията си- тези цитирани от теб европейски заплати, реално не се дават на работника, а се прибират от собственика и от кредиторите. Разчетите иначе са правилни, само дето един на върха обира дивидентите под предлог, че иска да прави бизнес по европейски, а работника го духа..... Марешки просто е решил 1/ да не храни банки и кредитори 2/ да не обръща бензиностанциите си на павилиони за закуски и кафе и лафка и обществена тоалетна 3/ с минимален персонал да постигне минимални разходи за съществуването на бензиностанцията и от там- да работи с малки надценки.
  • 9 Шрапнел

    2 0 Отговор
    Не смятам, че зад Марешки стои ТИМ, но някоя групировка със сигурност. Разберете, всички се мъчат да спечелят, а в България обемите не са големи, клиентите са малко, така че печалбата идва от цената. Е, всички като поддържат една и съща цена, явно се стремят ценовата конкуренция да не е решаваща. Вижте, ако мощна групировка като ТИМ стоеше зад Марешки, то вероятно цялата страна щеше да бъде залята с нови бензиностанции от тази верига. Вместо това, Марешки планира да отвори нови бензиностанции, което доказва, че ТИМ не са намесени. За момента, заливане с бензиностанции няма.

    Помислете и за друго - шефовете търсят европейски печалби. Европейските печалби няма да се появят с едни 200 клиента на ден и ниски цени; напротив - високата цена гарантира, че тези 200 души ще оставят достатъчно печалба, за да се печели добре. Шофьорът няма особен избор - цената е еднаква.

    За доказване на картел се съмнявам. Направо е нееъзможно! Но мнозинството с основание очаква, че ако пуснеш горива на ниска цена, това е причина да те убият. Какво, вие ще дръпнете шофьорите на опашка при вас и клиентите на другите ще намалеят. Това са хиляди всеки ден и милиони за година.
  • 10 7676

    0 0 Отговор
    da pokajemareshki dokumenti ot kade vzema gorivoto?ot koi dostavchik polisan ruse ,tam kachestvoto e chudno chak nikakvo neobmiteni goriva ot vnos v danachite im skladove na polisan ,mareshki danachen sklad niama ot normalnite dostavchici lukoil rompetrol omw ne kupuva izvodi si napravete
  • 11 7676

    0 0 Отговор
    www.youtube.com/watch?v=AcsKpXcNffs
  • 12 7676

    0 0 Отговор
    ТОВА Е ИНТЕРЕСНО ЗА ГЛЕДАНЕ И ЩЕ СИ ОБЯСНИТЕ МНОГО НЕЩА
  • 13 хаххах

    0 0 Отговор
    Тоа танкер бензин ли кара!
  • 14 7676

    0 3 Отговор
    DA GO POPITAT TOIA HUBAVEC KAK S EIZDARJA OBEKT S ST NA LITAR ELI 50 LV NA 1000LITRA KAKVO STE PLATI ZAPLATI OSIGOROVKI PECHALBA ILI NEDAI BOJE DA E TEGLIL KREDIT DA SI NAPRAVI OBEKT TOVA ZVUCHI NESERIOZNO I MALOUMNO,PO NEGOVATA LOGIKA I MALKITE NASELENI MESTA TRIABVA DA OSTANAT BEZ BENZINOSTANCII TE PRODAVAT PO 1000 LITRA MAX NA DEN.STE S EPOMACHI DA IZVLECHE DEVIDENT VEROIATNO DA SE IZSTRELIA V POLITIKATA GARANCIA
  • 15 7676

    0 3 Отговор
    HORATA KOITO S ANIASNO ZNAIAT ZA KAKAV AKCIZ STAVA VAPROS 70ST I NAGORE NA LITAR KATO NEMINE PREZ DANACHNIA SLAD MOGA MNOGO DA KA KAJA PO TEMATA NO NIAMA ZNACHENIE VAJNO EHORATA DA ZNAIAT PREDI DA TRAGNAT PO SERVIZITE DA SI PRAVIAT KOLITE FIRMAT POLISAN V RUSE IMA BENZINOSTANCIA KAZVA E LUMAX I NIAMA OPASHKI NA NEIA
  • 16 МНК

    3 0 Отговор
    7676 ти ми е.а м....а докато ти разчета глупостите бе неграмотник. Айде отивай да учиш по български кирилицата.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 7676

    0 3 Отговор
    А ТОВА МНК ВЕРОЯТНО ,ЧЕ СИ ОТ ХОРАТА С ГОЛФА ТЪРСЕЩИ ИЗМЕКЕРИЯТА2 ЗА МАЛКО ПО ЕФТИНО СИ ОСТАВА ТВОЙ ПРОБЛЕМ,АМА СПОКО ТОЙ ГОЛФА ВЪРВИ С ВСИЧКО
  • 19 МНК

    3 0 Отговор
    Имаш напредък вече си на кирилица. Сега и буквите ако намалиш и ще остане само глупостите да търпим.
  • 20 7676

    0 2 Отговор
    като теб няма как да ме засегне вземи поне влез малко в час остана и да ме повозиш на голфа си ,аз на мерцедес цлс незареден от марешки,по интересното е че в бг масово са като теб гладни с претенции нежелаещи да учат каквото и било и затова си остават на един хал цял живот
  • 21 Чоко

    0 0 Отговор
    Спрете да се "хапете"!! Преди 3 дни заредих в Австрия "дизел" на 0,856 евро/л. на бензоностанция на една от големите вериги представени в България! Същата верига продава дизела в БГ с цена +10 до 20ст. литър! Някой да каже нещо?!
  • 22 7676

    0 0 Отговор
    зависи много от нещата в бг същата верига австрийска се зарежда от други хубавци инса ойл тук се ползва явно само марката им,няма контрол като австрия

    Коментиран от #33

  • 23 7676

    0 0 Отговор
    Стремежът на фирмата е да се използват съвременни технологии и автоматизирани системи за обработка на горивата. Добрата организация на работа и квалифицираният персонал способстват за бързо и коректно обслужване на клиентите. „Инса Порт” осигурява непрекъснат контрол на качеството на петролните продукти чрез акредитираната изпитвателна лаборатория към „Инса Ойл”ООД.

    Компанията има дългогодишни коректни партньорски отношения с „ОМВ България” за съхранение и складова обработка на горива. „Инса Порт” е регистрирана като данъчен склад по „Закона за акцизите и данъчните складове”.
  • 24 Karabas

    0 1 Отговор
    Тим са смешници, стига сте ги асолютизирали.

    Коментиран от #34

  • 25 7676

    0 0 Отговор
    Той съобщи още, че в усилията си да осигурят повече приходи и да пресичат измамите, митническите служители са направили проверка и на данъчен склад в Русе, собственост на "Инса ойл" и са се натъкнали на вече "узаконеното" от парламента отклоняване на акцизи и ДДС в огромни размери.

    Схемата, използвана не само от "Инса ойл", е следната – в склад, регистриран като данъчен, се внася високоакцизно гориво, например дизел, акцизът върху който е 600 лева за тон, а ДДС е 200 лв., смесва се с масла и се продава като котелно гориво, върху което се дължи акциз от 30 лв. Загубата за държавата са неплатени 800 лв. за тон, поясни Танов.

    Горивото се продава и на селскостопански производители за машините им, за което държавата, пак със законови промени, приети отново през 2006 г., възстановява платения акциз. Ако това гориво се декларира като дизел, тя възстановява 600 лв. за тон, тоест загубата става още по-голяма, каза още директорът на митниците.

    Според него, ако декларираното котелно гориво отговаря на действително произведеното само в този склад, "с него би се отоплявал целия Балкански полуостров и половината Европа".

    Това означава, че внасяният дизел е постъпвал фиктивно в склада на "Инса ойл", а иначе е заминавал по бензиностанциите, включително и в такива на големите вериги. В тази връзка се проверяват около 150 фирми, закачени в схемата.
  • 26 Чоко

    0 0 Отговор
    Доста (ТИПИЧНО ЗА ПЛАТЕНИТЕ КОМЕНТАТОРИ) се измести акцента на темата! Някой да се оплаква от по-ниски цени на горивата?! Я да видим, дали ще си напише името?
  • 27 Чоко

    1 0 Отговор
    ДО 7676!!!!
    Да ти кажа, каквото и да си ти! В Австрия не са представени само ОМВ!!! Та да те помоля , недей да се вкл. по въпороси далеч от познанията и интелекта ти! Ако не ти достигат пари, ще ти дам!
  • 28 7676

    0 0 Отговор
    ПОГРЕШНО МЕ РАЗБРА ТУК КАКТО ВИЖДАШ И ВЕРИГИ СА ВЪРЗАНИ С СИВИЯ СЕКТОР А АВСТРИЯ ЕДВАЛИ Е ТАКА.ЩО СЕ ОТНАСЯ ДО ПАРИ ИМАМ ДОСТАЧНО
  • 29 1313

    1 1 Отговор
    Петре добре че има един като теб да обясни на малоумниците че с едната стотинка заплати осигуровки инвестиции за стотици хиляди лева не се избиват. Ония "Магарешки" хитрец който има една единствена бензиностанция и 5000 аптеки нека да излезне и да обясни защо едно лекарство в Гърция струва 3 лв а в Магарешки струва 11 лв вярно че е 1 лв по евтино от другите аптеки в които е 12 защо не постави цена 3лв и 1 ст. Аз ако имах 5000 аптеки с надценки от 300% щеше да раздавам горивато на единствената бензиностанция без пари
  • 30 7676

    0 0 Отговор
    така е но те не са плащали за да знаят вероятно пък и да знаят за какво си дават парите.

    Според четири независими източника на изданието, един от които от "Лукойл България", Марешки зареждал дизела на бензиностанцията си от компанията "Полисан", в която акционери са Людмил Вълков и дружеството, регистрирано в Молдова, "Индустриал инвест".
    "Разбирам, че наши количества са стигнали до него, но през дистрибутори, не директно", заяви преди време Христо Вълков, един от двамата представители на "Полисан".
  • 31 7676

    0 0 Отговор
    ДА ВИДЯТ И МАРЕШКИ КАКВО КАЗВА:
    Но на въпроса дали купува от "Полисан" Марешки отговори "нямаме такъв доставчик". Според него горивото му е от дистрибутори на "ОМВ България", "Ромпетрол България" и "Лукойл България". "Единственото, което правим, за да продаваме по-евтино, е по-малкият марж между цени на едро и цени на дребно", обясни за пореден път той.
  • 32 7676

    0 1 Отговор
    ОТ ПОЛИСАН РАЗБРАЛИ ,ЧЕ МАРЕШКИ ПРОДАВА ТЯХНО ГОРИВО А ТОЙ НЯМАЛ ТАКЪВ ДОСТАВЧИК
  • 33 Варна

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "7676":

    Ти не разбра какво пише човека или не искаш да разбереш?
  • 34 девствения поетес

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "Karabas":

    ТИМ в момента са най-добре организираната мафиотска групировка. Няма правителство от 92г. което да е пропуснало да се съобрази с тях. Варна от 15 години може да се нарича "Автономна Република Варна". ТИМ не е просто охранителна фирма, както Васик наливаше, че момчетата едвам си плащали квартирите - момчетата са силовия апарат за третиране и обработка на такива като него, а всичко останало от Армеец, Централна Кооперативна Банка, Тексим Банк, летище Варна, България ЕР, МСАТ, Химимпорт, Параходство Българско речно плаване, Енергопроект АД, Зърнени храни, Проучване и добив на нефт и газ АД, Вестник Черно Море, Винарна Ловико и АБСОЛЮТНО ЦЕЛИЯ КОМПЛЕКС св.св. Константин и Елена са все собственост на мафиотската групировка ТИМ. Момчетата патрулиращи с колите са за репресии, както се видя от шествията във Варна - закриляни от полицията, след като пребиха момче опитало да защити старец държащ плакат против ТИМ нападнат пред очите на полицай. Бизнеса им отдавна вече е легален и парите са изпрани, но мафиотските техники са им слабост и често се ползват за сплашване, дресировка или "упътване" в правилната посока. Варненци знаят, че против ТИМ могат да пишат и говорят само хора живеещи в чужбина или онкоболни с не повече от 2-3 седмици живот...
  • 35 7676

    0 0 Отговор
    АЗ И РАЗБРАХ И ЗНАМ , ЧЕ ГОРИВО ОТ ПОЛИСАН СТИГА ПРИ НЕГО НЕ ДИРЕКТНО ОТ ПОЛИСАН А ОТ ТЕХЕН ДИСТРИБУТОР НА ГОРИВАТА ИМ ТЕ СИ ИМАТ НАВСЯКАДЕ В ГОЛЕМИТЕ ГРАДОВЕ ХОРА ,НО СОБСТВЕННИКА НА ПОЛИСАН КАЗВА ТЯХНО ГОРИВО Е ПРИ МАРЕШКИНЕ А ТОЙ ОТРИЧА,НАЛИ НА ВСЯКА ЗАЯВКА ПОДАДЕНА ДО БАЗА ИМА ЗА КОГО Е КОИ КАМИОН ТОВАРИ НОМЕР ИМЕ НА ШОФЙОР ФИРМА АДРЕС НА ДОСТАВКА ПОСЛЕ НАЛИ СЕ ДЕКЛАРИРА В НАП И ВСИЧКО СЕ ВИЖДА АМА ,КОЙТО ИМА ПРЕДСТАВА ЗНАЕ ДРУГИТЕ ЩЕ РАЗБИРАТ В ПОСЛЕДСТВИЕ ОСОБЕННО С ПО НОВИТЕ ДИЗЕЛИ
  • 36 Варна

    0 0 Отговор
    И с колкото и големи букви да пишеш,всички разбраха че си един платен
    драскач.
  • 37 7676

    0 0 Отговор
    кое да платено бе пич аз неживея в варна просто не бъдете наивни липсата на информация в бг е проблем винаги трябва да знаеш какво купуваш,а що се отнася до това ,че полисан му дават гориво едва ли си правят реклама с него точно погледни фирма полисан прочети малко и ще се убедиш едва ли собственника и лъже ,за твое инфо само тази година ще инвестират 200 милиона лева.чукни в гугъл там пише достатъчно за фирмата с фабрики в ромъния и русе ................
  • 38 Дани

    0 0 Отговор
    То като отидеш в бензиностанцията и влезеш вътре има поставено на видно място кой е снабдителя и това е по задължение така че лъжа и измама не може да има за доставчика.За качеството на горивото също мога да кажа че при Марешки е много добро защото е постоянно проверяван.Скоро ще пусне и други бензиностанции в други градове и тогава цените че паднат на всякъде.Във Варна също има аномалии като само на бензиностанциите които са най близо до Марешки цените са най ниски а на най далечните най високи.
  • 39 бмв е61

    0 0 Отговор
    интересно звучи аномалия по-скоро пазарна политика както може една стока да е изкуствено скъпа и надута така може и да е на нормална цена все пак в момента барел петрол е под 30 $ миналата година като петрола беше на 50 $ тука беше 1,88 бензина ама малко издържа и после пак нагоре а са трябва да е 1,64 бензина като при Марешки ама видидели той вальо златев печелел по 3,4 стотинки на литър да ама не по 1 лев взима печелбара му ама както и да е здраве да е като му дават герберите така ще е
  • 40 гост

    2 0 Отговор
    Изчетох всичко и не открих малко по-дълбоко мислене. От къде взимал, ама кой бил за гърбът му, ама колко аптеки имал, ама колко му бил персонала за да пусне тези цени, калкулации, сметки и т.н. повърхностни разсъждения. Забравете за малко Марешки. Запитайте се, другите защо паднаха до неговите цени. Нима започнаха да работят по неговата схема? Ако се появи друг, който да пусне още 20 ст. надолу, дали и на неговата "интервенция" няма да отговорят? Мутреско-оригархично-политичеснкият елит стои зад всичко в тази "държава": зад картелите и монополите, зад високите маржове, зад ниските заплати, зад мизерията и липсата на реална конкурентна среда и нормална пазарна обстановка. Всички го ду**ме, а на тях им вее косите като морски бриз и им е гот.
    Можело да се смъкват цените значи....а защо не се е случвало толкова години преди Марешки? Защо не се случва от само себе си, пазарно, както е нормално да се случва, а трябва Марешки да е повода? Значи няма пазара икономика или по скоро е силно регулирана и насочена в нечия полза. Тоест няма и държава!
    Нищо ново под българското слънце. :)

    Коментиран от #41

  • 41 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    ... в добавка на написаното по долу:
    В по-северните страни живеят лосове. Там живеят също и кърлежи. Когато стане достатъчно топло, кърлежите се размножават поголовно и изпълзяват по тревите. Стоят с вдигнати нагоре крака на върха на тревата и чакат да мине някой лос. Ако лосът има нещастието да мине през район с много кърлежи, те буквално го покриват с хиляди. За кратък период, в следствие на пиенето на кръвта и заразите, които носят кърлежите, лосът се превръща в така наречения "ходещ призрак". Козината му опада, тялото измършавява и в крайна сметка изхода е летален.
    Няма начин нашият лос да оздравее, ако не махнем кърлежите. Те са паразити. Нашите кърлежи не живеят в симбиоза с лоса. И няма да ми е жал, нито ще изпитвам някакво съжаления, ако някой почне да ги избива по етапно. И не ми казвайте, че няма да е "хуманно" и "демократично". Тези думи са ги измислили кърлежите, за да могат да смучат лоса спокойно. Избора в винаги само един - лоса или кърлежите. Само, че когато лоса умре, кърлежите не умират с него, просто се заравят и чакат следващият тъп лос.

    http://channel.nationalgeographic.com/wild/videos/ticks-can-kill-moose/
  • 42 7777777

    1 0 Отговор
    Госте, и как да се оттървем от нашите 240 кърлежа? Хубаво е някой да почне да ги изтребва, ама няма да стане. На следващите избори трябва да не се гласува за нито една партия която сега е в парламента, трябва ни една нова социално-демократическа партия, с един лидер, която да обърне повече внимание на този народ, да оправи всички бакии в тази държава. Със сегашните партии в парламента нищо няма да се промени, всичко си остава по старому - скъп ток, горива, храна, беднотия и т.н. Трябва да се борим за правата си и за стандарта си на живот, никой от вън няма да дойде да ни оправи, всичко е в нашите ръце.

    Коментиран от #43

  • 43 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #42 от "7777777":

    Реално погледнато няма как да се случи изведнъж. Не можем да се отървем безкръвно от сегашните партии и политици. Според мен партийният модел и стила на управление в България е грешен. Но какво ще стане, ако вместо 3,4,5 партии, изберем 10 или 15 преминали 4% бариера и влезли в парламента? И да няма партия, която да държи повече от 10, 15 %. Ще има хаос и трудност в управлението и съставянето на правителство. Но все си мисля, че хаоса ще бъде създаден, не от сблъсък на идеи и предложения, а по-скоро от сблъсъка на задкулисните интереси на кукловодите. Кой знае, може в този хаос, да се прокара някоя добра идея, някоя в полза за норманите хора и може да се приеме именно заради пробива в досегашното статукво.
    Според мен, това е начина. Не избор на една или две "силни" партии, а на 15, които да се обединят около идеите, не около далаверите. Може би това е начина за отлепяне от дъното....просто хипотетично :)
  • 44 Петър

    1 0 Отговор
    Радвам се, че поне един човек е разбрал, какво искам да кажа. Не прочел, а разбрал. И в унисон на последните коментари ще кажа, че кърлежите не са 240, а много повече, виждате ги всеки ден, всеки час, на всякъде, те не са само някой господин в огромна черна лимузина с костюм на Зеня, те са и в градския транспорт, те са и в супермаркета, те търкат билетчета и чакат "някоя далаверка", кърлеж е начин на разсъждение в нашия случай. И повярвайте ми, докато има хора които си мислят, че кърлежите са само 240 и са в София на жълтите павета, нищо няма да се промени.
  • 45 7777777

    1 0 Отговор
    Никъде в света няма парламент с много партии, така се размиват идеи, едни искат едно, други искат друго, постигат го по различен начин и всеки дърпа чергата към себе си и иска неговата партия да командва, примери от историята на България от освобождението от турско робство до сега има много. Виж американците - демократи и републиканци и се въртят, в Англия - консерватори и лейбъристи в Европа в парламентите са по 4-7 партии, нямаме нужда от много - трябват ни 2-4 силни партии, които да се борят с демократични средства за гласовете на народа, да има конкуренция и качество на народните представители, така както е навсякъде по цивилизованите държави. Нали в крайна сметка на хартия уж всички тези партии се борят да подобрят живота на народа. А то какво стана -обещаваха ни да станем Швейцария на Балканите, а ни обърнаха на Ботсуана на Балканите.

    Коментиран от #46

  • 46 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "7777777":

    По-скоро идеята ми бе, излъгана много партийност, като крачка към мажоритарност, персонална отговорност и отзоваване на народни избраници, евентуален съд. Освен ако по някакъв начин не излъжем системата, няма друг мирен начин да събориш и изгониш цяло поколение потомствени политици, наследниците им и свързаните с тях "бизнесмени". Тука няма демокрация, няма свободни избори, няма опция за промяна, има само лъжа. Гангренясалият крайник след определена фаза не го лекуваш, ампутираш го....освен ако вече не е на труп и няма смисъл. Няма безкръвна ампутация, уви!
    25 години имаме ли различни политици? Не. Едни и същи са. Какво като си променят имената на партиите. Всъщност имаше едни НДСВ, различни лица, млади специалисти, уж необременени с комунистическият строй юпита. Оправиха ли ни за 800 дни, ама яко? Къде са сега?
    ВСИЧКО в България е същото, като цената на бензина и пазарното й определяне. FAKE!....иначе си прав! ....поначесахме си пръстите на клавиатурите, за днес стига.
    Приятна вечер! :)