Ако пък не сте уверени в изправността на акумулатора, задължително го свалете от колата и го занесете вкъщи. Не е лошо и батерията да бъде заредена в домашни условия, ако автомобилът се кара предимно в градски условия със запалени фарове.
Колкото и да са нови, стандартните автомобили не са подготвени за т.нар. арктически студове, които напоследък навестяват и нашата страна. При подобни температури е напълно възможно да замръзнат всички течности в автомобила, а гумените съединения да се късат и при най-малкото напрежение.
Най-препоръчителното масло за двигателя в подобни условия е 0W-40. Стандартната пропорция на антифриза 50 на 50, съответно етиленгликол и вода също не е достатъчна. Автомобилът трябва да е зареден с поне 80% концентрирана охладителна течност.
Работната течност в амортисьорите също замръзва. За целта колата трябва да се оборудва със специални амортисьори, пригодени за ниски температури, а като алтернатива се предлагат и нагреватели, обвиващи амортисьорите и работещи с ток от акумулатора.
Много важна част са и гумите на автомобила. Специалистите препоръчват като минимум меки зимни гуми, оборудвани с познатите ни от миналото допълнителни вътрешни гуми. По-скъпото решение е специални арктически гуми.
Още едно от задължителните условия е радиаторната решетка, която служи за постъпване на въздух, който да охлажда радиатора на автомобила, да бъде "запечатана" с брезент. За някои високопроходими автомобили даже се предлагат готови уплътнители.
Силно препоръчително е - особено за дизеловите автомобили - да се монтира специално подгряващо устройство в резервоара, което да не позволява на парафина в нафтата да се втвърдява. Най-важното за подобни автомобили, а и не само за тях, е веднъж запален двигателят да не се гаси.
Ето и схематично представяне на най-важните неща, с които един автомобил трябва да е оборудван, за да е идеално подготвен за температури под -40 градуса по Целзий.
Ако сме пропуснали някои от методите за подготовка на автомобила за арктически студове, то спокойно можете да споделите вашия опит и наблюдения в коментарите.