Отговорът на този въпрос е еднозначен и е положителен, но сега ще се опитаме да обясним причините за тази препоръчителна операция. Голяма част от собствениците на автомобили правят баланс на гумите си, защото "въртят" зимни и летни гуми на едни и същи джанти и при смяната им се прави и баланс.
Ако обаче карате автомобилът си с всесезонни гуми или пък ако имате зимни и летни гуми на отделни джанти, то посещенията при гумаджиите не са толкова чести. Специалистите обаче препоръчват баланс да се прави на всеки 10 000 - 15 000 километра.
По-често тази операция се прави ако попаднете с колата си в голяма дупка и в резултат на това имате незабележимо рива джанта или пък повреда в гумата, която също не се вижда с просто око. Идеята на баланса на колелото е да измести центъра на масата в геометричния център на колелото.
Това става с тежести, които се прикрепват към точно определено място, като са и точно определен грамаж. Всичко това показват специализираните стендове в гумаджийските работилници. Баланс е нужен и след дълго каране, без да сте попадали в дупка, например.
Различното износване на протектора вследствие по-рязко спиране също води до разбалансиране на колелото. А то от своя страна е предпоставка за доста по-сериозни проблеми в окачването, като влияе негативно и на самото управление на автомобила.