УАЗ-452 се произвежда без прекъсване вече 54 години, което го прави един от най-дълголетните автомобили в историята. Всъщност първите експериментални всъдеходи от това семейство се появават още през 1958 г. под заводския индекс 450 - далеч преди микробусът да получи прякора "буханка" ("самун"), а бордовата версия - "головастик" ("попова лъжичка").
През десетилетията от УАЗ неведнъж са замисляли наследник на култовия всъдеход, но по една или друга причина проектите са стигали най-много до прототипен стадий. Това обаче явно не е обезкуражило руския дизайнер Никита Чуйко да предложи своята визия за наследник на "буханката".
В представите на Чуйко новата "уазка" запазва цялостната "вагонна" концепция на оригинала. Междуосието обаче нараства значително и надвесите се скъсяват, а предните седалки се изместват назад, което би трябвало да се отрази положително на устойчивостта, комфорта и безопасността на микробуса.
Проходимостта безспорно е основното качество на модела, така че в духа на времето наследникът му би трябвало да има пояс от пластмасови предпазители по целия периметър на долната част на каросерията, а калниците са раздути, за да могат да поемат по-големите колела. Двуцветната окраска на новия всъдеходен микробус пък е закачка със специалната версия УАЗ-220695 "Юбилейная", пусната по случай 60-годишнината на УАЗ-450, която е решена в същите цветове.