През първото полугодие на 2019-а продажбите на нови автомобили в Европа са спаднали с 3.1%. В същото време пазарът на мотоциклети и мотопеди на Стария континент е нараснал с 9.1%, което на фона на ръста от 10% от миналата години дава основания да се говори за устойчива тенденция, пише Bloomberg.
Според Щефан Пирер, шеф най-големият производител на големи мотоциклети в Европа KTM, кризата в бранша принуждава все повече хора да сменят леките коли с мотори. Това се дължало на факта, че младите се увличали по колите все по-малко, а голяма част от тях не можели и да си ги позволят.
Италианският производител на скутери и мотопеди Vespa обяви ръст от 5.9% в продажбите си за полугодието, а BMW - 7.3%. Най-голямо увеличение се наблюдава при електрическите мотоциклети, от които през първите шест месеца на 2019-а са продадени 34 000 бройки (+77%). От KTM смятат, че ще успеят да реализира общо 65 000 електроциклета до края на годината, а през 2021-ва да преминат прага от 100 000.
В абсолютни числа обаче пазарът на двуколесни превозни средства остава далеч зад автомобилния. За полугодието в Европа са продадени 15.1 млн. коли срещу 1 млн. мотоциклети и мотопеди.