Брюксел, Белгия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
“WeAreMobility” бе слоганът на 98-то автомобилно изложение в Брюксел, което се проведе от 10 до 19 януари т. г. Експонатите бяха изложение на площ от 95 000 кв. м., разпределени в седем зали. Акцентът на форума бе споделената подвижност – тема, която набира популярност сред жителите на големите градове в Европа.
Половин милион са регистрираните скутери и мотопеди само в Белгия. Интересът към бързоподвижните возила се увеличава и тенденцията е очевидна от нарастващия брой издадени свидетелства за управление на малките моторчета. Всяка седмица 465 нови мотоциклетисти вземат категория за правоспособност. Това е със 70 процента повече отпреди десет години.
Практичността на мотопедите и скутерите е безспорна. Те решават проблемите на хора, които искат да разчитат на предвидено време за придвижване. Задръстванията и липсата на паркинг място отпадат от ежедневните им тревоги.
Електрическата мобилност също бе фокус на изложението, но това не е новост, а по-скоро се превръща в ежедневие. Тук не става дума само за малки превозни средства. Електрическите возила на големите автомобилни марки са стандартно оборудване на фирмите в Белгия заради икономичността, екологичността и не на последно място – големите данъчни облекчения, които ползват собствениците. Задълженията към държавата от страна на богатите фирми и лица са огромни, затова те приветстват използването на иначе скъпите електрически коли.
Друг интересен вариант на споделената мобилност е нашумялата нова марка Polestar, която ще бори Tesla на пазара. Шведите заявяват сериозните си пазарни амбиции, а интересът към това подразделение на Volvo се засилва.
Посетителите на изложението имаха възможност да видят седемте финалиста за международната награда „Кола на годината“ и да предскажат победителя. Гостите можеха лично да се убедят в качествата на BMW 1 Series, Ford Puma, Peugeot 208, Porsche Taycan, Renault Clio, Tesla Model 3 и Toyota Corolla. Някои от тях спечелиха VIP билети за автомобилния салон в Женева 2020, където ще се се обяви победителят.
Dream Cars
е отделен салон, за който се купува отделен билет от 7 евро (билет за вход за възрастни е 15 евро). Експозицията се състои от 40 щанда на 28 производителя и води посетителите право към техните мечти и автомобилни фантазии. Атмосферата в салона е тематична. Тази година след „Френските градини“ през 2015 г., „Зимен шик“ на 2017 г. и „Магичните светлини на града“ през 2019 г., гостите бяха лъхнати от дъха на пролетта. Прераждането в природата символизира новия живот и посока на автомобилния сектор. Тук бяха зашеметяващи модели на Alpina, Aston Martin, Audi, Automobiles Gillet, Bentley, BMW, Bonhams, Bugatti, Ferrari, Ford, Genty, Jaguar, Krugger, Lamborghini, McLaren, Mercedes-Benz, POG, Polestar, Porsche, Rolls-Royce и още десетки красиви моторни изпълнения.
Тазгодишното изложение в Брюксел бе посетено от над 500 000 гости, много от които направиха своите покупки директно на щандовете.
Снимки: Винсент де Брабандере