Компактните кросоувъри все повече навлизат в бита на европееца. У нас, предвид пътната мрежа и европейските модни влияния, тенденцията е същата. Поради тази причина не е чудно, че автомобилните компании наблягат все повече на подобни разработки. В Женева японците от Mazda показаха концептуален автомобил с повишена проходимост, който е много близък до серийната версия на бъдещия модел CX-5.
Преди две години и половина марката демонстрира концепта Kazamai, но този проект не получи продължение. Причините са няколко. По онова време не се знаеше нищо за технологията SKYACTIV (подробности по-долу) и направлението в дизайна на Mazda се измени кардинално. Прословутото Nagare (поток) беше смено с т.нар. Kodo (душа на движението).
Направлението Kodo беше прокарано с прототипа Shinari, а неговата еволюция е концепта Minagi. Той е второто творение на шеф-дизайнера Икуо Мазда и беше приет много добре от публиката, която откровенно не хареса футуристичния Kazamai.
В Женева японците изнесоха информация и за концепцията SKYACTIV, която обаче се заключаваше в доста общи фрази от типа на "намаляване на масата", "по-малко триене в двигателните компоненти", "увеличена якост на купето" и "доста по-бърза трансмисия".
По-интересно е, че степента на сгъстяване на бензиновия и дизеловия двигател е една и съща - 14.0:1. За дизел това е рекордно малко, докато за сериен бензинов мотор е точно обратното - рекордно много. Странно е как инженерите от Mazda са успели да се преборят с детонацията при използване на стандартно гориво.
Освен тази загадка всичко останало е ясно. Показаният прототип напълно се вписва в концепцията SKYACTIV, разработена от японците с цел намаляване на разхода на гориво и увеличаване на удоволствието от шофиране. Представеният автомобил Minagi е с доста по-леко и същевременно по-здраво купе и разполага с мотори с повишено КПД.
А външно Minagi изглежда напълно готов за производство. Въпросителните около серийната версия на CX-5 е кога инженерите ще успеят да интегрират и пригодат за реална употреба в автомобила всички звена от философията SKYACTIV.
В най-добрия случай новата Mazda CX-5 ще се появи в готов вариант още през есента на тази година на автомобилното изложение във Франкфурт, което автоматично означава, че в дилърските центрове в Европа и у нас готовия продукт ще се появи в началото на следващата година.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.