Следвайки цялата група Volkswagen, марката Audi обяви увеличение на инвестициите в нови продукти. От 2021 до 2025 г. производителят ще похарчи 15 милиарда евро за разработка, от които 10 милиарда ще отидат само за изцяло електрически превозни средства.
Ние обаче се интересувахме от една, малко по-различна цифра. От Audi казват, че марката ще има 30 презареждащи се автомобила до 2025 г., от които 20 ще бъдат напълно електрически, а останалите "щепселни" хибриди. Това е много впечатляваща цифра.
Първо, това са вече съществуващите кросоувъри e-tron и неговата купе версия e-tron Sportback. На второ място, в Китай вече има компромисен електрически автомобил, базиран на кросоувъра Q2. Компанията обяви и още два кросоувъра, базирани на платформата MEB - Q4 e-tron и Q4 e-tron Sportback.
И накрая, спортният седан e-tron GT и кросоувърът Q5 e-tron, които може да имат и версия Sportback и ще се правят на съвместна PPE платформа с Porsche. Така се получават общо осем коли. Да предположим също, че Audi разглежда отделно спортните версии с буквата "S" в името, тогава електромобилите стават 15 (електрическият Q2 няма версия S и такава не се планира).
Останаха още пет. Можем само да предположим, че говорим за относително компактни модели на същата MEB платформа, които ще заменят хечбеците A3 и A1 с нещо подобно на версиите на Volkswagen ID.3 и ID.2. Като се вземат предвид и тези електрически коли, цифрата изглежда точна.
Преди няколко дни в международната преса се появи новината, че ръководителят на концерна Volkswagen Херберт Дийс призовава Audi да стане основният конкурент на Tesla, намеквайки, че самата VW ще действа в по-евтин и по-масов пазарен сегмент. От VW планират да се преодолее техническото изоставане от Tesla до 2024 година.