Kia Motors Corporation вече ще се нарича просто Kia. Отдалечаването от думата "Motors" трябва да подчертае разширяването на профила на компанията и навлизането в други сфери на бизнеса. В допълнение към производството на познатите за нас автомобили, корейците възнамеряват да развиват още услуги за мобилност. По-специално, абонамент и споделяне на автомобили. Плюс пускането на електрически превозни средства, които ще получат прости имена от EV1 до EV9. До 2027 г. в състава на Kia трябва да има седем.
Между другото, след като насочи усилията си към сегмента на екологичния транспорт, компанията не планира да се откаже напълно от използването на двигатели с вътрешно горене в своите модели. На пазарите на редица страни, където електрическите превозни средства не са от значение, корейците ще продължат да разработват бензинови и дизелови двигатели за бъдещи модели.
Наскоро въведеното лого в компанията, корейците определят като ново, а не еволюирало. Логото ще се появи на всички модели Kia от следващата година. Първият, който го получи е китайският Sportage Ace, а в глобален план това ще е новият електрически кросоувър с пробег от 500 км и бързо зареждане за 20 минути, чийто дебют се очаква през първото тримесечие на тази година.
Но корейците няма да се ограничат само с един редизайн на емблемата си. Тяхната стратегия за промяна се нарича Plan S
През следващите няколко седмици главният дизайнер на марката Карим Хабиб обеща да разкрие подробности за новата дизайнерска философия на Kia. Според него ни очакват много оригинални елементи и решения. По-специално, те могат да бъдат демонстрирани от три нови модела, които са планирани да бъдат пуснати през 2021 година. Например следващото поколение на кросоувъра Sportage, което ще дебютира през втората половина на годината.
А Kia възнамерява да произвежда и така наречения специализиран транспорт за корпоративни клиенти (PBV). Това ще бъде линия от автомобили с различни модулни каросерии, изградени на една платформа. Те ще бъдат разработени, като се вземат предвид целите, задачите и нуждите на различните бизнес сегменти. Kia очаква търсенето на такива автомобили да нарасне пет пъти до 2030 г. По-специално, моделите PBV на компанията могат да се използват при споделяне на автомобили, услуги за доставка и търговски транспорт.