Ново представителство на руските превозни средства ГАЗ отвори врати у нас. Първоначално шоурумът ще предлага GAZelle NN, който е и най-новият модел на марката, но на практика се явява модерницирана версия на модела Next. Версиите са няколко къси и дълги бази бусове и шаси кабини с 2+1 или 6+1 места.
Любопитното е, че машините не са оборудвани с руски агрегати, а с германски дизелов двигател ЕА189 2.0 TDI, разработен от Volkswagen. Макар и сертифициран за ЕС, този агрегат вече е леко компроментиран и не се знае до кога ще покрива високите изисквания за вредни емисии у нас и в Европа.
Скоро се очаква и предлагането на американския двигател Cummins с обем 2.8 литра. Иначе руските лекотоварни автомобили са проектирани за тежките условия по пътищата в Русия и се отличават с по-висока надеждност, предвид родните ни пътни условия.
Цените обаче не са ниски и предвид този факт, руските автомобили едва ли ще се радват на широк интерес в България. Конкуренцията при лекотоварните автомобили у нас е голяма, като цените на доказаните марки са аналогични с тези на руските машини с германски дизели. За сравнение ще кажем, че цената в Русия (преобразувана в лева по текущия курс) започва от 45 000 лева за най-достъпната бордова версия. Ето и българските цени.