АвтоВАЗ се справя трудно с производството на нови автомобили и компанията постепенно „реже“ все повече от оборудването на всички от предлаганите модели, но това не пречи на шефовете ѝ да гледат в по-светлото бъдеще към което се стремят. По време на реч по време на икономически форум , министърът на транспорта и изпълнителен директор на АвтоВАЗ – Максим Соколов проговори за плановете компанията през следващите години.
„След като предишните акционери на компанията Renault напуснаха през май, компанията остана бездействаща повече от два месеца… но успяхме да създадем нови производствени вериги и логистика и да подсигурим доставката на компоненти за производство на базови модели.“
Новата цел на компанията е производството на 500 хиляди автомобила годишно в завода в Тоглиати, където работят около 42 хиляди души. Според предишни планове, руската компания трябваше да разчита на платформата CMF, която да споделя с Dacia и да представя подобни модели. След приключването на отношенията с Renault, обаче, Lada ще може да разчита единствено на по-стари платформи и двигатели на френската компания.