Отидете към основна версия

9 045 16

Подробно за "двуликия" Land Cruiser Prado на Toyota

  • toyota-
  • land cruiser-
  • prado

Два ретро дизайна, хибрид и турбо двигател. Рама, раздатка и променена визия - изучаваме Land Cruiser Prado 250

Изцяло новата Toyota Land Cruiser Prado най-после бе представена официално. Шестото поколение на този всъдеход дебютира в Северна Америка и успя да ни изненада. Toyota предложи две опции за дизайн в ретро стил, запази цяла галактика от агрегати от консервативния 2TR-FE до модерния хибриден силов тракт i-Force Max, базирана на четирицилиндров турбо мотор и не се поколеба да покаже и утилитарни версии с небоядисани брони.

Toyota Land Cruiser Prado е истински дълголетник, SUV-то с индекс "150" дебютира преди почти 15 години, а наследникът пристигна току-що. Премиерата се състоя в Северна Америка и това е мини-сензация: Toyota прави още един опит да върне Land Cruiser обратно в САЩ. В името на задокеанските клиенти позиционирането на модела се промени: Land Cruiser Prado направи крачка към практичността и придоби модерен външен вид в ретро стил.

Промяната във формата е разбираема: Lexus GX играе в американския премиум сегмент, а гигантът Toyota Sequoia е насочен към семейните потребители. Новият Land Cruiser ще се състезава за клиенти с Land Rover Defender 110, Ford Bronco и Jeep Wrangler.

Първият вариант на SUV-то от серия 250 е две опции за външен дизайн. Базовата версия (и топ оборудването First Edition) са оборудвани с кръгли фарове, което символизира приемствеността на модела от първото му поколение от 1958 г. Останалата част от Prado получава правоъгълна оптика в духа на Land Cruiser 60. Само един различен детайл, но колко много се променя възприятието!

По традиция Land Cruiser Prado е до голяма степен унифициран с Lexus GX . Общото е очевидно, когато се гледа отстрани. Новата Toyota е наследила впечатляващи размери от своя премиум колега: дължината/широчината/височината на SUV са съответно 4920/2139/1859 мм, междуосието е 2850 мм. В сравнение с предшественика си, Land Cruiser Prado 150, разстоянието между осите се е увеличило с шест сантиметра, а дължината и широчината са се увеличили с почти десет!

Геометричната проходимост обаче все още е на ниво: пътният просвет е 221 милиметра, ъглите на атака са съответно на 30/22 градуса. Дъното на Land Cruiser Prado е покрито с дебела пластмасова облицовка, а базовите версии имат небоядисани черни брони и практични 18-цолови колела с висок профил. Обявени са стотици (!) фабрични аксесоари за офроуд, включително защитни плочи под дъното и практични багажници.

Основата на Land Cruiser Prado е платформа на рама TNGA-F. В сравнение с предшественика си структурата на мощността е станала един и половина пъти по-твърда. Чисто ново е предното окачване с двутръбни амортисьори. Отзад е запазен непрекъснат мост, окачен на винтови пружини. Други характеристики на дизайна включват електрическо сервоуправление, значително по-големи спирачни дискове (432 мм в диаметър) и повдигаща се врата. Останала е обаче възможността за отделно отваряне на стъклото.

Шестцилиндровите двигатели вече са в миналото: базовият в САЩ е хибридната система iForce Max, позната от пикапа Tacoma. Под капака има 2.4 бензинов четирицилиндров турбо мотор, който е комбиниран с 8-степенна автоматична трансмисия с вграден електродвигател. Пиковата мощност - 331 конски сили и 630 Нм. Скромната тягова батерия от 1.87 киловатчаса обаче не позволява на SUV.то да стигне далеч, без да активира двигателя с вътрешно горене.

Алтернативите са обичайният бензинов 2.4-литров турбодвигател T24A-FTS (281 к.с., 430 Нм), както и турбодизелът 1GD-FTV (2,8 литра, 204 к.с., 500 Нм). Дизелът на някои пазари ще бъде допълнен с 48-волтов стартер-генератор. Във всеки случай Land Cruiser Prado ще бъде оборудван с класически 8-степенен автоматик. Консервативната комбинация от 2.7-литров бензинов двигател с атмосферно пълнене 2TR-FE (163 к.с., 246 Нм) и 6-степенна автоматична скоростна кутия се различава технологично, но тази комбинация ще се предлага в Япония и Близкия изток.

Всички Land Cruiser Prado са оборудвани с постоянно задвижване на четирите колела с централен диференциал, двустепенна трансферна кутия и два заключващи се диференциала. Не е необходимо да плащате допълнително за офроуд режима на круиз контрола, асистента за подпомагане при спускане, както и за фабричните настройки на офроуд електрониката. Опции - система за деактивиране на предната стабилизираща щанга за по-добра артикулация на окачването, както и усъвършенствани всестранни камери с функция "прозрачен" капак. Но проходимостта на иновацията може да бъде ограничена от гумитe: в САЩ всички SUV-та ще бъдат оборудвани с универсални всесезонни гуми.

Вътре Toyota Land Cruiser Prado е умишлено скромен. В базовата версия всъдеходът има медийна система с 8-инчов сензорен екран и шест високоговорителя, интериор от плат, механични настройки на седалките, обикновена черна пластмаса и само пет места. От „безплатните“ опции - отопляем волан и предни седалки, безжично зареждане за джаджи и 2400-ватов AC инвертор.

Срещу допълнително заплащане можете да поръчате триредова седемместна версия, медийна система с 12,3-инчов сензорен екран, head up дисплей, цифрово огледало за обратно виждане, вентилация и електрически предни седалки, JBL аудио система с 14 високоговорителя и тапицерия от перфорирана кожа. Във всеки случай Land Cruiser Prado няма да достигне Lexus по отношение на броя на опциите. Но по отношение на вътрешния капацитет е направена голяма крачка напред и вторият и третият ред седалки могат да бъдат сгънати, за да образуват равен под.

В Северна Америка новият Land Cruiser Prado ще се появи през 2024 г. Вече беше обявено, че ще се опитат да запазят началната цена в рамките на 50 хиляди долара, като ще бъдат произведени само 5000 SUV-та от серията First Edition. За сравнение, Toyota Sequoia започва от 60 хиляди долара, а Highlander струва 41 хиляди долара.

Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 12 гласа.

Свързани новини