Отидете към основна версия

2 229 1

Nio отбеляза 2.8 млрд. евро загуби през 2023-та

  • nio-
  • китай-
  • загуба

Компанията смята да увеличи печалбата си през следващата година

Nio, базираният в Шанхай производител на електромобили, отчете нарастваща годишна загуба на фона на силната конкуренция на китайския пазар на електромобили, който е най-големият в света.

Нетната загуба на компанията от 5,4 млрд. юана през четвъртото тримесечие е допринесла за годишен дефицит от 20,7 млрд. юана (2,8 млрд. евро), както бе оповестено в изявление във вторник. Въпреки че през последното тримесечие на 2023 г. Nio отчете по-добри от очакваните продажби, резултатите на компанията не оправдаха очакванията на анализаторите, като маржът на автомобилите беше 11,9%, което е под прогнозите.

За разлика от конкуренти като Xpeng и Li Auto, които са постигнали рентабилност, Nio не е обявила никакви значителни продуктови премиери за 2024 г. Анализаторите обаче очакват разкриването на марка за масовия пазар, която ще се конкурира с местно произведените модели на Tesla, което потенциално може да помогне за намаляване на загубите.

Въпреки че Nio очаква да достави до 33 000 автомобила през първото тримесечие, което е намаление спрямо предходния тримесечен период, доставките ѝ през миналата година не успяха да постигнат първоначалната цел за продажби. Брутният марж за четвъртото тримесечие е по-нисък от пазарните очаквания - 7,5%, в сравнение с очакваните 10,2%. Освен това прогнозата за приходите на Nio за текущото тримесечие е значително по-ниска от оценките на анализаторите.

Изправени пред предизвикателства на пазара на електрически превозни средства, Nio получи капиталова инжекция миналата година чрез продажба на акции на CYVN Holdings LLC, контролирана от правителството инвестиционна структура от Абу Даби. Въпреки това вливане на парични средства, финансовото състояние на Nio остава под наблюдение поради текущите темпове на изгаряне.

Плановете на Nio за създаване на марка за масовия пазар, Alps, са в ход, като доставките се очаква да започнат през четвъртото тримесечие. Първият модел ще разполага със сменяема батерия и ще се конкурира с кросоувъра Model Y на Tesla. Alps се стреми към производство на около 10 000 единици на месец, като производствените разходи ще бъдат с 10% по-ниски от тези на Model Y.

Междувременно основната марка Nio ще запази фокуса си върху премиум автомобилите, предлагайки модели на цена над седана ET5. Компанията също така планира да пусне подмарка с автомобили на цена под 200 000 юана през 2025 г. Освен това Nio разширява присъствието си в Обединените арабски емирства.

За да рационализира дейността си и да намали разходите, Nio намали работната сила и обмисля отделяне на неосновни дейности. Дружеството си е осигурило парична инжекция от 2,2 млрд. долара от CYVN Holdings, в резултат на което CYVN ще притежава 20,1% дял в Nio и ще номинира двама директори на борда.

Nio продължава да популяризира своите технологии за смяна на батерии, като си сътрудничи с различни китайски производители на автомобили и местни власти за внедряване на тази технология, която позволява на електромобилите бързо да сменят изтощените батерии със заредени, като по този начин се решават проблемите, свързани с пробега и времето за зареждане.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.

Свързани новини