Отидете към основна версия

4 416 20

BMW показа таен прототип на 7 Series с V16

  • bmw-
  • 7 series-
  • v16

Колата все пак не достига до серийно производство

Историята на прототипите BMW V16 Goldfisch е интересна глава от автомобилната история, която показва амбициозните инженерни начинания на BMW в края на 80-те и началото на 90-те години на миналия век.

Моделът 750iL V16 Goldfisch от 1990 г., който прави своя публичен дебют след десетилетия на уединение, предлага рядък поглед към стремежа на BMW към максимален лукс и производителност. Въпреки скромния си външен вид в сравнение с предшественика си 767iL, двигателят V16 под капака му обещава впечатляващи за времето си стойности на мощността и ефективността.

С масивен 6,6-литров V16 двигател, генериращ 343 к.с. и съчетан с петстепенна автоматична трансмисия, 750iL V16 Goldfisch може да се похвали с максимална скорост от 245 км/ч, надминавайки V12 двигателя, намиращ се в серийния 750i от тази епоха.

Макар че 767iL Goldfisch демонстрира още по-голяма мощност - 402 к.с., екстравагантните му изисквания за охлаждане и отнемащите място задни охладителни отвори вероятно са допринесли за решението на BMW да не продължи производството му.

Причините, поради които нито един от прототипите на Goldfisch не е стигнал до серийно производство, остават неясни, като оставят ентусиастите и автомобилните историци да спекулират за мотивите на BMW. Независимо от това, наследството на прототипите V16 Goldfisch продължава да съществува като свидетелство за инженерните умения на BMW и желанието му да разшири границите на автомобилните иновации.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 18 гласа.

Свързани новини