Компанията може да намали производството на двигатели с вътрешно горене и да увеличи цената на бензиновите автомобили, за да постигне целите на ЕС за емисии. По този начин автомобилният производител цели да намали продажбите на модели с двигатели с вътрешно горене, така че електрическите превозни средства да съставляват 24% от общите продажби.
Според Carscoops , главният изпълнителен директор Карлос Тавареш е заявил, че фирмата се противопоставя на всякакви забавяния при извършването на промени в настоящия план, за да се съобразят с изискванията на ЕС. Наскоро Жан-Филип Импарато пое позицията оперативен директор на Stellantis в Европа.
Той каза, че Stellantis трябва да удвои дела си от електрически превозни средства през следващата година до 24% от общия брой превозни средства, ако компанията иска да постигне целите си за емисии през 2025-а. В същото време алтернативен начин е да се намали производството на модели с двигатели с вътрешно горене, ако търсенето на техните електрически превозни средства не се увеличи.
Новите правила на ЕС ще влязат в сила на 1 януари и ще определят целевото ниво на емисии на CO2 за автомобили от 95 грама на километър, което е сериозно намаление в сравнение с досегашните изисквания от 106,6 г/км, които са в сила от 2023 година.
Неспазването на тази цифра ще доведе до глоба от 95 евро за грам излишък на превозно средство. Импарато каза пред репортери на Auto News , че потенциалното намаляване на производството на модели с ДВГ може да започне още на 1 ноември. Той също така добави, че Stellantis има няколко начина да увеличи продажбите на електрически превозни средства.
Например увеличаване на цената на своите модели двигатели с вътрешно горене, за да насърчи купувачите да обмислят електрически модели. Leapmotor също трябва да помогне на Stellantis да постигне целите си за емисии, тъй като концернът има 51% контролен дял в китайската марка и продажбите му ще се отчитат към общите цифри на групата.