Отидете към основна версия

50 260 148

Проблем с редовите "шестаци" на BMW

  • bmw-
  • проблем-
  • двигател

След като баварският автомобилен производител беше принуден да върне в сервизите над 200 000 свои автомобила на китайския пазар, сега от BMW обявиха и за нова сервизна акция. Този път обаче става дума за автомобили от марката по целия свят. Проблемът е свързан с дефектни крепежни болтове в газоразпределителния механизъм (ГРМ), които могат да доведат до сериозна повреда в двигателите на всички модели BMW.

Проблемът засяга шестцилиндрови двигатели от всички модели на баварците, произведени през периода 2009 - 2011 година. Освен всички седани, хечбекове и комбита, в сервизната акция попадат и автомобилите с повишена проходимост с индекс Х, както и кабриолетите Z4. Съгласно официалното изявление на BMW, разпространено от агенция DPA, при наличие на гореспоменатия дефект на таблото се появява предупредителен сигнал.

Предназначението на газоразпределителния механизъм е да пропуска горивна смес в цилиндрите на двигателя и да изпуска обработените газове. Процесите на газообмена се осъществяват чрез всмукателните и изпускателните отвори, които се отварят и затварят херметически от газоразпределителния механизъм в съответствие с приетия ред на работа на цилиндрите. По този начин цилиндровото пространство се свързва първо с всмукателния, а след това и с изпускателния колектор.

Вследствие на този евентуален дефект трябва да се има предвид, че ако на BMW, произведено през периода 2009 - 2011-а, светне сигналният знак Check Engine, е необходимо двигателят веднага да се приведе в покой и да се потърси помощ от най-близкия сервиз на марката. Ще припомним, че проблеми с надеждността на газоразпределителния механизъм имаше и при по-старите четирицилиндрови мотори на BMW - N42 и N46. В Китай пък проблемът беше свързан с дефект в електронния блок на двигателя.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини