Популярният бюджетен модел Sandero на Dacia ще бъде електрифициран в следващото си поколение и ще бъде пуснат на пазара като напълно електрически автомобил през 2027 г. Въпреки това румънският автомобилен производител се ангажира да предлага и традиционна алтернатива с двигател с вътрешно горене (ДВГ) наред с електрическия вариант.
Главният изпълнителен директор на Dacia Денис Льо Вот потвърди продължаващото предлагане на Sandero с ДВГ пред AutoExpress, заявявайки: „След 2027 г. ще има ДВГ, [но] те най-вероятно ще бъдат напълно хибридни“. Тази стратегия за двойно задвижване произтича от пазарните реалности и регулаторната несигурност. Льо Вот обяснява: „Пазарът все още не е готов да премине само на електрическо задвижване - особено в Dacia, защото имаме стратегия на групата. Също така никой не знае каква ще бъде регулацията. Този автомобил обслужва и други пазари, които не са подложени на същите ограничения“.
Льо Вот подчерта гъвкавостта на Dacia, която използва „рафта с технотухли“ на Renault Group, за да избере оптималните решения за задвижване в последния възможен момент. Той намекна за потенциална времева рамка за вземане на решение около Коледа на 2025 г., отчитайки бързия темп на технологичния напредък.
Платформата, на която ще се базира следващото поколение Sandero, остава донякъде неясна. Докато Sandero EV се очаква да използва компоненти от архитектурата AmpR Small, споделена с Renault 5, бензиново-хибридният вариант може да използва платформата CMF-B, използвана в Renault Clio.