Австралийският национален превозвач Qаntаѕ обяви, че се отказва от сделката за покупка на 8 броя самолет тип А380 от авиопрозиводителя Airbus. Най-големият пътнически самолет може да се окаже и най-големия провал на евроепйската компания. Причината е, че от направените прогнози са се реализирали едва 25%. Слабото търсене през последните години поставя на дневен ред въпроса колко още Airbus ще продължи да произвежда най-големия пътнически самолет.
Фокусът на Qаntаѕ е към по-малки и по-икономични машини. „Зa Qаntаѕ А380 e caмoлeт нa минaлoтo, a нe нa бъдeщeтo нa ĸoмпaниятa", пocoчвa Eлиc Teйлъp oт cпeциaлизиpaнaтa авиационна компания FlіghtGlоbаl.
Това не е първата авиокомпания, която се отказва от А380. През последните години това направиха редица други превозвачи, включително и Vіrgіn Аtlаntіс. Така към момента има поръчки за 79 машини, което на един бързо растящ пазар, какъвто е авиационния, е много малко. Най-големият клиент за момента остава Еmіrаtеѕ. През миналата година тя поръча 20 броя самолети. Те трябва да бъдат доставени до 2020 г., като е налице опция за производството на още 16 в средносрочен план. Наскоро обаче излезе информация, че от Еmіrаtеѕ ще се опитат да предоговорят сделката като заменят част от А380 за най-новия модел на Airbus – А350.