Отидете към основна версия

4 414 13

Препоръчителната цена не е задължителна за търговците

  • кзп-
  • цена-
  • стока-
  • производител-
  • търговец-
  • маргаритов

КЗП изискваме от търговеца информация за нивата на цените

Снимка: Shutterstock

В магазините стоките с посочена от производителя т.нар. „препоръчителна цена“ невинаги се продават на нея. Ако търговецът на дребно е поставил коректно информация за цената, на която той продава стоката в своя магазин, и същата тази цена бъде маркирана на касата, това няма да бъде нарушение, дори когато върху опаковката е посочена друга, препоръчителна цена от производителя. Но, когато на етикета на стоката има поставена една продажна цена, а после на касовия апарат се отчете друга, тогава нарушение категорично е налице. „В такива случаи потребителят може да се откаже от покупката или да получи обратно разликата в цената между реалната стойност, на която въпросната стока се продава, и това, което е отчетено на касовия апарат”, казва председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред интернет радио Търговище. Макар и по-трудно, подобен казус може да се реши и на по-късен етап, включително с намесата на контролния орган, ако потребителят пази касовата бележка. „Ние изискваме от самия търговец информация за нивата на цените, на които той е продавал в определен период от време съответните стоки от асортимента в своя магазин. Така, че той няма как да се „измъкне“, защото е минало малко време. Все пак, моят съвет е хората да реагират колкото се може по-бързо, защото тогава – тръгвайки по „по-горещи следи“, ние можем да установим истинското нарушение и съответно – да наложим бързо санкцията, което от своя страна би трябвало да играе възпираща роля за търговците да не практикуват такъв тип нелоялно поведение“, допълва Маргаритов. Липсата на промоционални стоки е друг проблем, с който потребителите се сблъскват. „Подозираме, че в определени случаи целта на някои търговци е следната. Те зареждат твърде малко наличности от широко рекламирани от тях стоки като много евтини за определен период от време. Когато Вие отидете в магазина, едно от най-нормалните неща – виждайки, че тази стока я няма – е да тръгнете да си купувате нещо друго, което съответно вече ще бъде и на друга цена, макар и да е подобно на това, което сте искали да си вземете с намаление“, коментира председателят на КЗП. „Съветът е да не бързаме с това потребителско решение, а да настояваме пред търговеца или да ни даде достатъчно ясен сигнал, че ще има заредени стоки от този тип и ще можем да се възползваме от условията на промоцията, или да ни посочи друг свой обект, в който би могло да бъде намерено търсеното от нас“, добави той. Ако нито едно от двете не се случи, е добре хората да информират контролния орган, за да се извърши проверка и да бъдат взети необходимите мерки.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини