„Нека да си кажем истината: кой кара на магистралата със 120 км? Просто новите автомобили не могат да отидат да 5-6 скорост на тази магистрала и стоят катаджии и ги глобяват”. Това коментира премиерът Бойко Борисов по повод предложение на строителното министерство за увеличаването на разрешената скорост по автомагистралите, предаде бТВ.
Предложението не е придружено с мотиви. Пътната полиция още няма официална позиция, но изглежда има съмнения. Наложило се е премиерът се обади на вътрешния министър, за да го убеди, че 140 километра в час е една прилична скорост.
Липсата на аргументи от вносителя остави отворен въпроса дали се очаква шофирането с по-висока средна скорост да увеличи изхвърляни вредните газове или пък дали ще намали броят на рисковите изпреварвания. Ако въведе по-високото ограничение, България ще е една от първите в Европа.
„Действително в повечето страни 130 километра е скоростта, но има страни и без ограничение - така че няма нищо да се случи лошо, а и в някои отношения ще облекчим движението по този начин”, каза Георги Янакиев, председател на Съюза на българските автомобилисти /СБА/.
Междувременно полицаите планират от догодина да започнат да измерват на магистралите не само моментна, но и средна скорост. „Защото знаете, че българинът където знае, че има позиционирани камери той винаги минава много внимателно лекичко, за да не попадне в полезрението на камерата. Но след това скоростта рязко се увеличава”, коментира вътрешният министър Цветан Цветанов.
Кабинетът ще гласува и нова законова дефиниция що е това "скоростен път".
В България има идея за 8 такива участъка с по две ленти в посока и ограничение на скоростта до 120 километра в час.
Скоростният път се отличава от магистралата единствено с липсата на аварийна лента. Затова е с 20 процента по-евтин за строеж. За догодина обаче е предвиден стартът само на скоростния път София-Калотина.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.