Тържественото великденско богослужение бе отслужено в катедралния храм на Софийска митрополия "Света Неделя", предаде БГНЕС.
На него присъства Негово светейшество българският патриарх и софийски митрополит Максим. Свещеник Ангел Ангелов посрещна Негово светейшество. По традиция на днешното богослужение патриарх Максим служи в качеството си и на митрополит на Софийската епархия. Тържественият камбанен звън призовава всички вярващи отново да съпреживеят големия и светъл празник. Всички духовници са облечени в светли одеяние.
С възгласа "Христос Воскресе. Воистина воскресе" започна тържествената вечерня. Тържеството на Христовото възкресение е най-големият празник в православието. Възкресението е смисълът на нашата християнска вяра. Ако Христос не беше възкръснал, нашата вяра щеше да бъде празна, заявява апостол Павел.
Негово преосвещенство Знеполският епископ Йоан Викарий на Софийския митрополит поздрави всички присъстващи на празничната богослужба със своята проповед.
Христос Воскресе, проехтя в катедралния храм, изречено не само от Негово Светейшество българския патриарх и софийски митрополит Максим, който прочете евангелския текст църковнославянски език. Светото Евангелие на Свети Апостол Йоан бе прочетено на няколко езика, включително иврит от отец Ангел Ангелов, руски, румънски, гръцки, немски, френски и др. от представителите на различните църкви, които участваха в четенето. Това, че на Второ Възкресение чуваме светия текст на различни езици има огромна символика – защото спасение, придобито чрез спасение е всеобщо. Възкресението христово е свещен празник на празниците и тържество на тържествата, каза Епископ Йоан в проповедта си. С четенето на Евангелието вярващите съпреживяват великото събитие. Четенето изобразява не само християнското единство, но и православното единство на българския народ.
Богослужението за Второ Възкресение се нарича така, не защото Спасителят е възкръснал два пъти, а защото за втори път чуваме евангелския текст. Той разказва за първата среща на Исус Христос с неговите ученици. След като жените мироносци научават за Възкресението на Спасителя, те отиват и казват на учениците му. От своя страна, учениците също отиват и виждат празния гроб. Те се връщат в Йерусалим и все така объркани и развълнувани очакват първата си среща със Спасителя.
Богослужението се нарича вечерня, защото е отредено да се извършва вечерта. Заради промяна в реда през последните десетилетия, вечерното богослужение се измества значително по-напред. Вместо в ранната вечер в 18.00 ч., когато се отслужва вечернята, на Възкресение Христово тя започва в 11.00 ч. Това всъщност е последното Богослужение за днешния ден. То е вечерня, а не литургия, както очакват много хора, приготвили се даже да вземат причастие. Това е Богослужението, с което всъщност Църквата завършва първия ден на Възкресение Христово. От утре вече започват службите за втория, третия ден на Великден и така до 40 ден в Църквата ще звучи пасхалния поздрав: Христос възкръсна от мъртвите и чрез смъртта си смъртта победи, на тези, които са в гробовете живот повели.