Отидете към основна версия

754 0

По света няма забрани

  • държавата-
  • общините-
  • трябва-
  • балчик-
  • албена-
  • дамбата-
  • обаче-
  • строителство-
  • плажовете

Димитър Янков
шеф на общинския съвет в Несебър и собственик на хотели в Слънчев бряг

Забраната за строителство в 100-метровата плажна ивица е безумие. Навсякъде по света се строи на брега. Няма нищо лошо в това, стига да е с мярка и да се спазват екологичните изисквания. За да проработи този закон, трябва да има консенсус. Иначе приемането му само ще облагодетелства този или онзи чиновник. Докато строят хотел, всички са за либерализиране на процеса. Щом го свършат обаче, бият отбой и искат забрана, което е типично българска черта.


Ще прогоните инвеститорите

Цонко Цонев,
кмет на Каварна

Забраната за строителство от 1 май до 15 октомври е прекалено дълъг период, който ще ограничи необосновано всякакви инвестиции в черноморските градове. Имам възражение и срещу промяната на общите устройствени планове. Законът предвижда това да става само със заповед на министъра на регионалното развитие за срок от 5 години. Това означава голямо чакане и бюрокрация. Представете си - идва сериозен инвеститор и ще чака 5 години, за да се промени устройственият план, за да види кога и как може да осъществи намеренията си.


Молим се да пазят улиците

Илиян Цонев
кмет на Бяла

Принудени сме да се молим на строителите да не разрушават улиците в курортите, да слагат ограждения около обектите и да пазят чисто. Пътищата в малките курортни градчета не могат да понесат товара на тежката над 40 тона строителна техника. Големите бетоновози често не могат да вземат завоите по тесните улици и разрушават бордюри, събарят пътни знаци и дървета. Дори да ги глобим, с тези пари не можем да изградим наново инфраструктурата. Ние обаче най-добре познаваме проблемите си, затова трябва да стопанисваме и управляваме цялата си територия, включително плажовете. Транспортният министър Петър Мутафчиев пое ангажимента да лобира, за да получат общините собствеността на малките пристанища от държавата. Искаме същото да се случи и с плажовете.


Държавата да помогне за инфраструктурата

Веска Караманова
кмет на Созопол

Изискването да не се започва ново строителство, ако няма 100% осигурена техническа инфраструктура към обекта, е прекрасно. Държавата обаче трябва да поеме своя ангажимент и да ни помогне да я изградим с пари от бюджета. Защото не е по силата на общините сами да се справят с изграждането на скъпоструващи пречиствателни станции, подсигуряването на вода и електричество.Проблем пред нашата община е и липсата на общ устройствен план, което ще ни попречи да строим на двукилометровата ивица от брега. Това ще е пагубно за привличането на капитали, макар че нашата община е най-търсена от инвеститорите.


Оставете ни Дамбата, тя е лицето на града

Красимир Михайлов
кмет на Балчик

Законът предвижда брегозащитните и брегоустройствените съоръжения на територията на общините да станат публична държавна собственост. Според мен това е одържавяване. Повечето от тези инженерни съоръжения досега бяха общинска собственост и се стопанисваха и поддържаха от общините. Като Дамбата - крайбрежната бетонна алея, която свързва Балчик и Албена. Дамбата - това е лицето на Балчик и трябва да си остане на общината. По отношение на плажовете - ето пример за конфликтна ситуация. Има опасност от срутване по отсечката между Момчил път до Албена. Издал съм заповед да се спре всякакво движение на хора и автомобили в опасния участък. Но тя не се изпълнява, плажът е даден на концесия от държавата и се експлоатира най-активно през лятото. Ако стане нещастен случай, вината ще се търси в местната власт. За Балчик това е необходимостта от спешно разширяване на пречиствателната станция в курорта Албена.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини