Отидете към основна версия

1 291 7

Руснак получи условна присъда за каране на скутер в нетрезво състояние

  • руснак-
  • присъда-
  • скутер-
  • пиян-
  • тюменска област

Жител на Тюменска област получи условна присъда за каране на скутер в нетрезво състояние

Снимка: Shutterstock

Енинският районен съд в Тюмен осъди 27-годишен местен жител на условна присъда за шофиране на електрически скутер в нетрезво състояние. Това съобщават от районната прокуратура. Руснакът беше признат за виновен, а преди това е бил наказан за отказ да се подложи на медицински преглед за опиянение, шофиране на моторно превозно средство в нетрезво състояние (част 1 на член 264.1 от Наказателния кодекс на Руската федерация), пише в."Комерсант",цитиран от Лента.ру.

Обвинението доказа, че електрическият скутер е механично превозно средство и се приравнява на мотопеди, изискващи свидетелство за категория „М”. Съдът даде на подсъдимия една година условна присъда с две години изпитателен срок, с две години и половина лишаване от управление. Присъдата не е влязла в сила.

"Комерсант" обяснява, че през последните две години пътната полиция е следвала следната схема: ако мощността на скутера е по-малка от 250 вата, тогава потребителят е пешеходец, ако е по-мощен, водач на мотопед или мотоциклет. В последния случай гражданинът е длъжен по искане на КАТ да премине всички проверки и може да бъде съден като всеки друг шофьор.

Според изданието присъдата, произнесена в Тюмен, е била най-тежката: по-рано шофьорите на електрически скутери, които са нарушавали правилата за движение, са били осъждани от съда на поправителен труд, глоби или административен арест, пише Лента.ру.

През април 2020 г. Министерството на транспорта разработи проект, според който на потребителите на скутери е забранено да шофират в нетрезво състояние. В същото време е разрешено пресичането на пътища на пешеходни преходи, но със скоростта на пешеходците.

На деца под 7 години бе предложено да им бъде позволено да се движат по тротоара, пешеходна или велосипедна пътека, до 14 години - също да се движат по велоалея, а над 14 - по платното за велосипедните зони и велосипедната алея.

При липса на такава инфраструктура движението със скутера трябва да се осъществява - до десния край на пътното платно или отстрани на пътя. Както писа вестник "Комерсант", в момента притежателите на скутери са приравнени към пешеходците, но Министерството на транспорта предложи да се въведе нов термин за тях поради нарастването на потребителите и произшествията.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини