Себастиан Фетел изкара особено трудни два дни на пистата Силвърстоун и ще стартира от средата на колоната в Гран при на Великобритания, след като се класира десети в квалификацията на английското трасе, пише Clubs1.bg. Четирикратният световен шампион напоследък е особено откровен в интервютата си и не изневери на този си стил в разговор за италианския вестник Ла Република. Той сподели пред изданието, че на практика в момента Ферари е отбор от средата на колоната във Формула 1.
„Според мен е важно да споделяме с феновете истината, а тя е, че преминаваме през труден период. Видя се в първите три надпревари, ще продължи и в следващите. Нужно е време, за да излезеш от подобна ситуация. Лично аз съм изпадал в такова положение и преди, за Шарл [Льоклер] може да е нещо ново. Имаме проблеми с двигателя, шасито не му пасва. Не сме толкова бързи на правите, колкото преди и затова ни е толкова трудно да се борим не само с Мерцедес и Ред Бул. Превърнахме се в отбор от средата на колоната: сега съперниците ни са Макларън, Рено и останалите.“
Според Фетел не може да се говори за грешки при конструирането на SF100, чиято основа била колата от 2017 г. Той смята, че болидът не е лош, но е наясно, че когато нещата не вървят, в Италия винаги търсят какво е сбъркано. Освен това каза, че и в предходните сезони във Ферари не са разполагали с автомобил, с който да се борят с Мерцедес до края на сезона.
Себастиан сподели отново, че не гледа с носталгия в миналото и разказа, че има още неща за вършене в Скудерията:
„Останала ми е недовършена работа във Ферари и искам да се справя възможно най-добре. Това е най-малкото, което мога да сторя като благодарност към онези, които са отделили време и енергия да ми помагат. Не съм човек, който си спомня с носталгия за миналото. Имахме прекрасни моменти, великолепни състезания и през повечето сезони се борехме за титла, но за съжаление не постигнахме целта си. Ситуацията е същата като при любовта – понякога е прекрасна, а друг път – нещастна.
Аз дойдох във Ферари след няколко успешни сезона и основната задача бе екипът да се изгради наново. Имах огромно желание да помагам на отбора да се развива. Господин [Серджо] Маркионе ми каза, че от Ферари са търсили човек, който да работи за изграждането на екипа. Тогава бях подходящ, сега не съм. Не съжалявам за времето, което изкарах в Скудерията. Може би не винаги съм чувствал необходимата подкрепа, но до мен винаги е имало хора, готови да ми помогнат – и на пистата, и в Маранело. Гледам с оптимизъм към бъдещето, но все още не знам какво ме очаква.“
Фетел повтори, че не бърза с решението за бъдещето си и допълни, че няма конкретни планове
„От дълго време живея в среда, в която не ми остава време за нищо. Може да продължа да уча, да пробвам нещо различно, за да разбера какво наистина ми допада. Доволен съм от живота си. Бих могъл да отделям повече внимание на семейството си. Когато имаш деца, винаги ти се ще да си повече с тях, но и със сигурност не съм първият, на когото не му стигат 24 часа в денонощието.“
На въпроса с какво ще запомни Италия и италианците, Фетел отговори така: „Уникалността на Ферари. Това е част от живота ми и завинаги ще остане такава.“