Валтери Ботас завърши първи и в трите тренировки за Гран при на Тоскана. Времето му в третата сесия бе 1:16.530, но Макс Верстапен (Ред Бул) и Люис Хамилтън (Мерцедес) бяха съответно на 0.017 и 0.083 зад него, предаде Clubs1.bg. В топ 5 бяха още Ланс Строл (Рейсинг Пойнт) и Пиер Гасли (Алфа Таури). Шарл Льоклер бе 7-и, а Фетел остана едва 18-и.
Температурата на въздуха по време на сесията бе 28 градуса, а тази на пистата 42-44.
Кевин Магнусен пръв излезе на пистата, последван от съотборника си и пилотите на Макларън и Алфа Таури.
Първата бърза обиколка бе записана от завършилия на първа позиция и в двете сесии вчера - Валтери Ботас. Той постигна 1:17.437 с най-меките гуми. На пистата нямаше никой за известно време след прибирането на финландеца в бокса.
Около 20 минути след началото голяма част от пилотите излязоха на пистата, за да направят обиколки за време, като предпочитаният комплект гуми бе медиум. Именно с тази смес Шарл Льоклер излезе временно на втора позиция с 1:18.333.
Неговото време, както и това на Ботас, бе подобрено от Люис Хамилтън с 1:17.415.
Малко над 30 минути след началото Макс Верстапен излезе на първа позиция с 1:17.116, използвайки гуми медиум. Нидерландецът завърши съответно 2-и и 3-и в първата и втората тренировка вчера.
Към момента единственият пилот без записано време бе Джордж Ръсел. Пилотът на Уилямс направи единствено инсталационна обиколка, след което се прибра в бокса заради проблем в спирачките.
Около 20 минути преди края на тренировката пилотите на Мерцедес и Ферари излязоха с най-меките гуми в опит да подобрят времената си.
Ботас отново излезе начело с 1:16.530 с 0.083 пред Хамилтън. Льоклер и Фетел бяха съответно 5-и и 14-и, като пилотите на Хаас, Алфа Ромео и Николас Латифи бяха по-бързи от Себастиан.
На 4-а позиция пък застана победителят от миналото състезание - Пиер Гасли. Малко по-късно той излезе от пистата в 11-и завой, след което спря в бокса, за да бъде проверена колата му за щети.
Малко под 5 минути преди края Макс Верстапен направи обиколка с гуми софт за 1:16.547, която бе със само 0.017 по-бавна от тази на Ботас.
Макс бе по-бавен от пилотите на Мерцедес в първи и втори сектор, но значително по-бърз в последния.