Китайският интернет гигант Alibaba по традиция се хвали шумно с рекордните си продажби, а тази година поводи не липсват. В Деня на ергена, който се празнува на 11 ноември заради четирите единици, компанията е успяла да продаде стоки за $30.8 млрд. (€27.3 млрд.) в 203 страни по света, с 27% повече, отколкото през 2017-а ($25.3/€22.5).
Това обаче не е единственият рекорд, поставен от Alibaba в тази ден. Стоките за първия милиард са разпродадени за феноменалните 85 секунди, а след първия час те са надвишили $10 млрд.
В Деня на ергена най-добре са се продавали марките Apple, Dyson, Gap и Nike. Рекордните резултати идват на фона на сериозни търговски препятствия за Alibaba и Китай като цяло заради въведените от американския президент Доналд Тръмп мита върху редица китайски стоки.