Докладът PNI, изготвен от организацията с нестопанска цел Mozilla Foundation, предизвика смесена реакция на автомобилния пазар. Анализаторите на Mozilla, въз основа на данни от 25 големи автомобилни производители (включително Ford, Toyota, Volkswagen, BMW, Tesla и др.), стигнаха до извода, че компаниите събират ненужна информация за потребителите.
Тази информация е далеч от това, от което се нуждаят, за да подобрят безопасността при шофиране или обслужването на клиентите. По отношение на неприкосновеността на личния живот те са показали най-лош показател, в сравнение например с компании за смартфони или такива, предлагащи системи за интелигентен дом, отбелязва проучването.
Според Mozilla 84% от автомобилните производители споделят своите клиентски данни с трети страни, а някои го правят дори безплатно. Анализаторите са уверени, че автомобилните компании разполагат с медицинска и генетична информация за собствениците на автомобили, данни за това къде отиват, какви песни пеят по време на пътуване, финансова информация и много други.
Според Mozilla, Tesla, Nissan и Hyundai нарушават най-много поверителността на личните данни. Renault, Dacia и BMW показват най-добри резултати сред автомобилните производители, но и те споделят лични данни с трети страни.