Отидете към основна версия

2 216 2

Електрически Mercedes C-Klasse, който се прицелва в Model 3 на Tesla

  • mercedes-benz-
  • c-class

Моделът няма да се основава на платформата EVA, като EQS или EQE

Както знаем, Mercedes работи усилено върху своята изцяло електрическа гама. Въпреки че първоначално започна с EQS от висок клас, изцяло електрически аналог на S-класата, компанията сега се подготвя за пускането на своите по-бюджетни електромобили. Това е първият случай, в който виждаме електрически еквивалент на C-Klasse да се подлага на тестове по обществени пътища.

Позициониран да съперничи на Tesla Model 3, BMW i4 и Polestar 2, Mercedes все още не е разкрил името на автомобила. Въз основа на съществуващата моделна гама на марката, електрическата версия на C-Class обикновено се нарича EQC. Въпреки това, информация от немско бизнес издание по-рано тази година посочи, че Mercedes може напълно да премахне индекса EQ до края на 2024 г., без да уточнява новото обозначение за техните електрически модели.

Независимо от името, тези шпионски снимки на електрическия модел с размер C-Klasse са различни от снимките на електрическия CLA, който беше забелязан през май и имаше по-различна линия на покрива, което го правеше да изглежда като купе с четири врати. Междувременно C-Klasse EV има по-висок покрив, което го прави да изглежда по-малко стилен, но по-практичен.

По все още непотвърдена информация моделът няма да се основава на платформата EVA, като EQS или EQE. Нито пък ще бъде базиран на платформата MRA II, като C-Class, задвижван от двигател с вътрешно горене, или тази на EQC SUV.

Вместо това, тази кола ще бъде базирана на нова платформа MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture), която трябва да бъде представена през 2024 г. Тази платформа ще служи за основа на “Entry Luxury” семейство от компактни превозни средства. От марката са на мнение, че тя е достатъчно добре проектирана, за да поддържа и по-големи модели. Въпреки че ще бъде съвместима с двигатели с вътрешно горене, това е електрическа платформа.

Новата платформа, заедно с всички превозни средства, изградени върху нея, ще включва технология, въведена първоначално в EQXX. Въпреки че EQXX не е проектиран като серийно превозно средство, прототипът послужи като тестова площадка за EV технология за дълги разстояния.

Очакваме, че тази усъвършенствана технология ще позволи на предстоящата електрическа C-класа да постигне пробег, който надхвърля границата от 600 км.

Очаква се иновацията да бъде разкрита в края на 2024 година. Седанът C-Klasse EV или EQC вероятно ще бъде пуснат в продажба към края на същата година или началото на 2025-а, като Северна Америка потенциално ще го получи през 2025 г. като модел за 2026-а, а преди това колата ще се появи в Европа.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 9 гласа.

Свързани новини