Туитър ще маркира с предупреждение, а в някои случаи и ще премахва подправени или манипулирани снимки, аудио и видеозаписи, които имат за цел да подведат хората, съобщиха информационните агенции.
Компанията обяви във вторник, че с новите правила се забранява споделянето на изкуствено или манипулирано съдържание, което има вероятност да причини вреди.
Съдържание, което е манипулирано, но не е задължително вредно, може да бъде маркирано само предупредителен надпис.
Съгласно новите правила, които ще влязат в сила от 5 март, манипулираното видео, в което изглежда, че председателката на Камарата на представителите Нанси Пелоси не е в състояние да говори, може да получи предупредителен надпис, ако някой реши да го сподели, посочва АП. Фейсбук вече обяви, че ще маркира видеото с Пелоси като "фалшиво", но няма да го свали от платформата, допълва Ройтерс.
Гугъл, Фейсбук, Туитър и други технологични компании са под засилен натиск да попречат на евентуална намеса във връзка с президентските избори в САЩ тази година, след като те бяха манипулирани преди четири години от свързани с Русия лица, посочва АП. Социалните мрежи са под натиск да се справят със заплахата от така наречените "дийпфейк" (deepfake) публикации, при които е използван изкуствен интелект за създаване на реално изглеждащи, но фалшиви видеа, при които някой изглежда че прави или казва нещо, което не е направил или казал, допълва Ройтерс.
В понеделник YouTube избистри позицията си относно политическата манипулация, като подчерта, че забранява манипулирани видеа, свързани с избори. Фейсбук също увеличава усилията в тази посока.
АП коментира, че ще бъде трудно да се определи кое може да причини вреди и кое - не, и има вероятност някои публикации да попаднат в сивата зона.