Last news in Fakti

25 Март, 2015 10:12 3 660 2

Версии за катастрофата на германския самолет Airbus A320

  • самолет-
  • катастрофа-
  • германия-
  • франция-
  • версии-
  • aibus a320

Те варират от техническа неизправност до терористичен акт

Версии за катастрофата на германския самолет Airbus A320 - 1
Снимка: АП/БТА

За мен са две версиите – терористичен акт или много тежка неизправност в самолета. Това заяви по bTV бившият транспортен министър и бивш изп. директор на WizzAir Кристиан Кръстев относно инцидента със самолет в Южна Франция.

Според него версията за терористичен акт не се коментира от чужбина, защото спекулациите на тази тема ще са в много аспекти.

Докато не бъдат изследвани черните кутии, ще се лансира тезата за неизправност на самолета, смята той. В рамките на тези 7 минути (преди да се разбие, б.р.) пилотите трябва да овладеят ситуацията, трябва и да подадат сигнал – това не се е случило, заяви Кръстев.

Ангел Борисов, бивш главен инспектор по безопасност на полетите в Гражданска въздухоплавателна администрация, обаче не се съгласи с тезата за терористичен акт:

„При завземане на екипажа терористите правят действия, които е нямало в случая. В този случай самолетът освен, че се снижава, се е и отклонява“.

Според теорията на Борисов, по време на катастрофата капитанът е отишъл до тоалетната.

„Имало е случай на катастрофи, в които капитанът отива до тоалетната, а вторият пилот си оплита ръцете какво може да направи, защото капитанът взима решения. В случая е непонятно пасивното отношение на екипажа към ситуацията. За мен в кабината е липсвал капитанът“, заяви той.

И двамата подкрепиха идеята, че тезата за замръзване отпада, а екипажът е бил длъжен да уведоми Земята какво се случва.

„Екипажът е жив, той е длъжен да уведоми земята какво се случва. Веднага трябва да подчертая, че това не е падане на самолета. Той снижава със скорост сравнително постоянна, но това не е аварийно снижение“, подчерта Борисов.

Предвид това, че самолетът се движи с такава висока скорост, всеки един пътник знае, че това не е стандартно, а когато се снижат надолу, всички усещат как олекват, заяви Кръстев.

Те усещат ускорението, поправи го Борисов.

„В момента, в който започне самолетът да се снижава, ние усещаме как олекваме. Аз съм убеден на 100%, че всички пътници в определен момент са знаели, че се движат към земята“, обясни Кръстев.

„Това, което показва радарът – самолетът започва отклонение надясно към Марсилия, загадката е че той прелита района на Марсилия, заминава за Ница и въпреки това той продължава едно снишение и се разбива, екипажът не реагира“, отбеляза Борисов и подчерта, че недоумява действията на самолета.

По повод спекулацията относно възрастта на самолета, Кръстев заяви, че компанията Germanwings е създадена през 2002 година. Всички самолети А320 са около 22-годишни. Практиката в Европа е над 25-годишните самолети да се използват за чартърни полети или да отиват към страни към третия свят.

Борисов обаче е не мнение, че „както стара риба няма, така и стар самолет няма“ с аргумента, че остарява конструкцията, а не техниката.

„Твърде рано е да се каже какво се е случило с разбилия се в Алпите самолет, защото всичко би било спекулация”, заяви по Нова телевизия журналистът Александър Богоявленски. По думите му обаче един от вариантите е екипажът да е знаел какво се е случвало със самолета, имало е технически проблем или декомпресия.

„Това е една от причините, при която самолетът би могъл да се снижава с такава постоянна скорост за толкова кратко време”, допълни той.

Едната от черните кутии вече е намерена и се очаква тя да хвърли яснота какво се е случило на борда на самолета.

„Очевидно е имало някакъв проблем със самолета. Имало е някакъв отказ”, заяви от своя страна пилотът Цвятко Луканов, който е и бивш директор на „Авиоотряд 28”.

Той обясни, че има няколко случая, при които се предприема аварийно снижение.

„За мен случая със самолета на "Germanwings" не е аварийно снижение, защото при такова снижение от 3 до 5 минути пилотите трябва да снижат на 3 хиляди метра. Разликата е, че самолетът е снижавал сравнително бързо, но не толкова”, обясни експертът.

Според него дори и двигателите да спрат, самолетът ще продължи да лети и няма да се снижи толкова бързо.

За експертът е странно, че пилотите не са подали сигнал, а това влиза в техните задължения.

„Много трудно самолет изпада в състояние, в което да не е управляем”, допълни той.

Обледеняването също може да е причина, но е малко вероятно.

За пилотът не са важни годините на дадения самолет, а как е експлоатиран той. Относно информацията, че самолетът е преглеждан в България експертът заяви, че това няма никакво значение.

Техническа повреда е най-вероятната версия за катастрофата на германския самолет Aibus A320. Това менение изрази по БНР Екатерина Йорданова, председател на Съюза на транспортните синдикати в България и вицепрезидент на Европейската транспортна федерация,

„След като коментирах с мои колеги, всичко, което излезе като информация за вероятни причини, е възможно. Най-сериозните предположения са технически причини. Много малка е вероятността, но не може да се отхвърли и отвличане. Ние сме летели с много по-стари самолети. В авиацията безопасността наистина е изведена като приоритет. Важно е доброто обслужване на самолета, а не на колко години е. "Луфтханза" е водеща компания в областта на обслужването и нашият клон в България не отстъпва по нищо на другите клонове. Ако се окаже,че такъв преглед е правен тук, той е правен изключително професионално.“

На въпрос дали е различна сигурността в нискотарифните филиали или компании, Йорданова обясни:

„Можем да говорим сериозно за ефектите, които се получават при нискотарифните компании. Те са в голяма конкуренция. Натискът на цените води до свиване на разходите. Това води до доста изобретателни бизнес модели. Ние се опитваме да отчитаме тяхното въздействие. Удължава се работното време до максималното допустимо, увеличава се броят на отсечките. Това е в рамките на регулацията, но се прави в рамките на максимално допустимото. Намалява се времето между самите полети и, по наше мнение, се увеличава стресът върху хората, които упражняват тази професия, увеличава се умората и преумората."

Елена Пенчева, психолог с над 25-годишен опит в областта на авиационната психология, член е на Дружеството на психолозите в България, член на Европейската асоциация по авиационна психология, заяви пък, че когато има такива катастрофи, които се съобщават по медиите, трябва да се подхожда внимателно, защото хората са много чувствителни.

„В съвременните изисквания за авиационните и летищни оператори има специално изискване да има изработена система, с която да се окаже психологическа подкрепа на близките на загиналите, на пострадалите, на колегите на екипажите. Тази система е задължителна за европейските авиопревозвачи. Хора, които са по-лабилни и по-чувствителни, със сигурност са засегнати. Когато се показват по-драстични картини от такива събития, тези хора много по-тежко приемат, ако им се наложи да летят или изобщо отказват такъв превоз. На екипажите също се оказва подкрепа.“


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мемфис

    1 0 Отговор
    Струва ми се, че е терористичен акт, след като самолета снижава в продължение на 7 мин, и никакъв сигнал за проблем от страна на пилотите!

    Коментиран от #2

  • 2 BENZ

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "мемфис":

    i az imam takova useshtane
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове