Милано, Италия. Наш екип от мястото на събитието.
Следващата година компанията Subaru ще отбележи 45 години от представянето на първия модел с постоянно задвижване на четирите колела. От тогава до сега японската марка се утвърди като производител на едни от най-сигурните и най-проходими автомобили в света. "Самураите" продължават да доказват тази своя максима с всеки нов модел, като в това за пореден път се убедихме при представянето на новата версия на един от бестселърите на марката Forester. Дебютът на рестайлинг версията за Европа се състоя в Милано, където беше и наш екип. Ето и първоначалните ни впечатления.
Екстериор
Основната промяна по външния вид след рестайлинга е свързана с предната част на автомобила. Той има различни фарове, нова радиаторна решетка и със силно видоизменена предна броня. Отзад също има промени, но те са по-малко, като са свързани основно със "стоповете", които вече са диодни. Като цяло конструкторите от Fuji Heavy Industries разработват новия Forester с идеята за по-привлекателен външен вид, но същевременно отново наблягат на обем и функционалност. Нови цветове, различни джанти и още дребни видоизменени детайли завършват новата визия на Forester. Промяната не е радикална, но прави автомобила да изглежда по-съвременен, и по-технологичен.
Интериор
Що се отнася до салона, и там промените не са големи, но корекциите са прецизни и точно на място. Материалите в купето са по-качествени, наличен е и нов вариант на кожения салон и според японците е подобрена шумоизолацията на купето. Според нас обаче именно това е един от малкото минуси на Forester. Шумоизолацията от двигателния отсек е отлична, но тази от пътната настилка не е. Шумът от колелата не е дразнещ, но е по-голям от този на основните конкуренти. Иначе салонът е комфортен - огромна остъклена площ, която създава още по-голямо усещане за простор, а широчината и височината в салона са осезаеми. Седалките са ергономични, с добре изразена странична поддръжка, а уредите са много информативни и са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати. Основните са разположени пред водача, а т.нар. спомагателни са обособени на две зони в горната вертикална част на централната конзола. В заключение ще кажем, че салонът е по-комфортен и също така просторен.
Двигатели
Моторната гама е без изменения. Бензиновите двигатели са два - двулитрови с мощност 150 и 241 к.с., а дизелът покрива евро 6 стандарта и разполага с мощност 148 коня и 350 Нм въртящ момент. Скоростните кутии са ръчна и т.нар. Lineartronic. Последната е CVT или известна още като безстепенната трансмисия, която е може би най-добрата от този род скоростни кутии. При нея няма забавяне, а усещането е за пълноценен автоматик. Що се отнася до двигателите, те са от типа боксер и разполагат с много нисък общ център на тежестта. Това позволява на автомобила да разполага с голям клиренс и в същото време да е стабилен в завои. На асфалт автомобилът се държи перфектно, но това, с което се отличава пред конкуренцията са неговите офроуд възможности. За да ги демонстрират организаторите бяха избрали писта за мотокрос с огромни наклони, където Forster не изпита никакви трудности.
Ходови характеристики
Задвижването на Forester е без аналог в сегмента. 40-градусовото чакълесто трасе не се оказа проблем за обновения Forester. X-Mode системата, която настройва работата на силовия агрегат и системата за стабилизация е в перфектна симбиоза с многодисковата муфа, която постоянно разпределя момента в съотношение 60:40 на предната и задната ос. При необходимост обаче системата може да прехвърли до 80% от момента към една от двете оси. След тежките изпитания на трасето за мотокрос със сигурност можем да кажем, че AWD системата на Forester е една от най-добрите в класа на компактните кросоувъри. Така че ако искате комфортен и динамичен компактен SUV с отлични офроуд възможности, то определено трябва да обърнете внимание на новата версия на Subaru Forester.
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
5
Оценка 5 от 2 гласа.