ТЕМА: Тест драйв

Първи тест на Subaru XV

Публикувана: 8 Март, 2016 09:00
31 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 26444

Милано, Италия. Наш екип от мястото на събитието.

Моделът XV, който Subaru лансира през есента на 2011 година е сравнително нов за японската компания и респективно не толкова добре познат у нас. Автомобилът представлява компактен кросоувър, предназначен, както за града, така и за по-дълги пътувания. Едно от основните му предимства пред конкурентните модели е неговата проходимост, дължаща се на т.нар. Symmetrical All Wheel Drive. Системата 4х4, която традиционно е налична за всички модели на марката, присъства и във всички нива на оборудване на XV. В началото на годината, специалистите от Fuji Heavy Industries направиха рестайлинг на модела, който ще се продава и у нас. Първите тестове на обновеното XV бяха проведени в Италия, а наш екип бе на място на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления.

Екстериор

Платформата на модела е сходна с тази на WRX STI, но дизайнът, макар и с някои общи черти е доста по-спокоен. Освен това, както се вижда от снимките, концепцията е за кросоувър със значително по-висок център на тежестта и респективно с по-голям клиренс. В сравнение с модификацията преди рестайлинга, новата версия впечатлява с различни брони, с наличие на диодни дневни светлини, с видоизменени фарове против мъгла, както и с нова радиаторна решетка. Наличието на ефектни хромирани елементи придава необходимата доза лукс, а модерната визия е подчертана от прозрачните задни светлини. Новият спойлер отзад има, както визуална функция, така и влияние върху по-добрата аеродинамика на автомобила. Различният дизайн на летите джанти завършва модернизираната екстериорна картина.

Интериор

Идейно салона повтаря младежките и подчертано спортни черти на екстериорната визия. Салонът изглежда младежки, но това не пречи на функционалността му. Седалките не са големи, но са ергономични и са снабдени с оптимална странична поддръжка. Приборите са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи, а мултимедийната система разполага с нови функции. Нов е и дизайнът на волана. Качествените материали и прецизната сглобка са още един от плюсовете на обновеното японско кросоувърче. Мястото за краката на водача и пасажера до него е повече от достатъчно, а хубавото е, че и пътниците отзад разполагат с достатъчно простор. Багажникът е с обем 385 литра - не е голям, но пък товарното пространство е функционално. Един от минусите на автомобила е свързан с по-слабата шумоизолация в купето - недостатък, който се усеща при скорост от над 130 км/ч.

Двигател и ходови характеристики

Моделът се предлага с три опозитни агрегата. По-слабият бензинов мотор е с обем 1.6 литра и мощност 114 к.с. Другите два агрегата са двулитрови, като дизеловия е с мощ 147 коня, а топ бензиновият двигател е с мощност 150 к.с. Базовите версии се предлагат с механична шестстепенна скоростна кутия, а в по-високите нива на оборудване на бензиновите модификации е налична безстепенната Lineartronic. Макар и без турбо компресор, агрегатите на XV се справят отлично с тежащия 1 370 кг кросоувър. Най-икономичен е дизеловият боксер, но на нас най-много ни допадна по-мощният бензинов мотор. Впечатлението ни е, че XV е маневрен автомобил със стегната, но не твърда возия и с уникално за този клас представяне в пресечена местност. Именно AWD системата на Subaru е най-голямото достойнство, с което XV определено превъзхожда конкуренцията.

Цена
Един любопитен факт е, че към момента именно XV е най-евтиното ново Subaru, което може да се купи у нас. Иначе не може да се каже, че XV е евтин кросоувър, но той не е и скъп. Базовата цена на обновения модел е 44 480 с ДДС, което позиционира модела в т.нар. "златна среда", но в нея влизат доста екстри. Най-съществената от тях е Symmetrical AWD. Освен уникалното 4х4, при което стандартно въртящият момент се предава към предния и задния мост в съотношение 60:40, за тези пари ще получите автомобил с прословутото японско качество, който ще ви предложи функционалност, а благодарение на небезизвестните боксер агрегати - и необходимата доза спорт. Късите надвеси, 220-милиметровия клиренс, ниският общ център на тежестта и перманентното предаване, пък няма да ви подведат дори и в по-тежки офроуд условия.

Подробни технически характеристики за всички модификации  ТУК

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Волен Сидеров
Лидерът на "Атака" Волен Сидеров силно се съмнява в способностите на новата здравна министърка Десислава Атанасова
Ако Десислава Атанасова е тежката артилерия, аз съм папа Бенедикт."

Още бисери