Отидете към основна версия

12 884 10

Офроуд приключения с новия Ford Ranger

  • ford ranger 2016-
  • тест-
  • тестдрайв-
  • българия

Американският производител Ford представи на българска земя новото поколение на най-продавания пикап в Европа за 2015-та година и ние имахме шанса да го изпробваме наистина до предела на възможностите му на пресечен терен и преминаване през водни участъци. За целта екипът на Ford бе избрал красивите хълмове обграждащи началото на кресненското дефиле, както и един от притоците на Струма, който прегазихме няколко пъти и нивото бе по-високо от допустимото заводско. Освен изкачването на наклони буквално докато спрем се сблъскахме и с кошмара за мнозина - мократа трева. Обикновено това е най-голямата пречка пред офроудърите поради изключително ниските нива на сцепление, но пикапът премина през нея, без да ни изправя косите.

Екстериор
В сравнение с предходната генерация на модела новото поколение е с малко по-футуристична форма и решетката на предната броня и фаровете имат лека препратка към по-големия американски брат F-150, като това е особено видимо в стоповете на автомобила. Като цяло идеята на Ranger е да бъде все по-цивилизован и пригоден за градската среда, но без да се нарушават неговите възможности извън асфалта. Въпреки малкото преки, но и тежки конкуренти в лицето на VW Amarok, Nissan Navara и Toyota Hilux, дори отдалеч можем да познаем, че това е пикап на Ford.

Интериор
Вътрешността на автомобила е мястото, на което е обърнато най-много внимание в разработването на последното поколение, тъй като тя във времето остана някак си позабравена от надпреварата за характеристики в проходимостта. И предните и задните седалки при двойната кабина предлагат достатъчно комфорт и салона наподобява този на средно размерен хечбек. В централната конзола се помещава 8-инчов тъч дисплей, а в таблото още един малък дисплей ни показва най-нужната информация. Работено е и над шумоизолацията - един от основните фактори за комфорта, като при нормална магистрална скорост автомобила се представяше не по-зле от Focus или Mondeo, което е завидно от машина с неособено добра аеродинамика и високи гуми. Системата SYNC 2 позволява контролирането на някои от функциите, като аудио системата, климатика и навигацията чрез гласови команди. За да бъде още по-пригоден при дълги излети, автомобилът разполага и с 220 волтов изход при нужда от нормален ток.

Двигатели
Налични за модела са само два дизелови двигателя - 2.2-литров и 3.2-литров TDCi, като по-малкия има две нива на мощност - 130 и 160 конски сили, а големият точно 200 коня и цели 470 нютонметра въртящ момент. Агрегатите могат да се съчетават с шестстепенни ръчна и автоматична скоростни кутии. За оптимизацията на разхода е вкарана и Старт/Стоп система, както и малко по-дълги предавателни числа за скоростите, като подобрението в сравнение с предходния модел достига до 15 процента.

Ходови характеристики
Ranger притежава всичко най-необходимо за подобен автомобил - 4х2 на 4х4 задвижвания, блокаж на задния диференциал и бавни предавки. Автомобилът може да гази до 80 см - най-способния в класа, но при теста ние надвишихме тези данни и въпреки това преминахме безпроблемно през притока на Струма. Просвета му е 23 см с повече от достатъчните 28 градуса ъгъл на атака и 25 на отдалечаване. Той може да тегли товар с тегло до цели 3.5 тона а полезния товар на ремаркето достига 1269 килограма. Електрическото серво EPAS е заменило хидравличното, като това, освен променлива чувствителност на волана според скоростта се е отразило и с намаляване на разхода с до 3 процента. В помощ на шофьора са и модерните технологии познати от градските автомобили, като адаптивния темпомат, система за спазване на лентата с предупреждение за напускане и системата за опасност от челен сблъсък. За лесно паркиране, освен парктроник автомобила има и камера за задно виждане, която много помага и при закачането на ремарке. Подобреното ESP помага и за по-добър контрол на ремаркето и предотвратява люлеенето, което може да доведе до преобръщане. Темпоматът може да се използва и при спускане по стръмен наклон. Опитомяването или по-скоро цивилизоването на автомобила е извършено успешно и ние не успяхме да открием явен негатив в новия Ranger.

Цена

Цената на Ranger започва от 47700 лева за XL нивото на оборудване и 2.2-литровия TDCi и преминава през XLT и Limited, като върховната версия остава добре познатия WildTrack и цената му с шестстепенната автоматична скоростна кутия достига 82300 лева, но този модел има и много други екстри включващи и спортен салон.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини