У нас думата "джип" отдавна е станала нарицателна за автомобили с повишена проходимост. В България се употребява масово названието "джип", докато извън страната този клас автомобили е известен като SUV (Sport Utility Vehicle, в превод - практичен спортен автомобил) или като кросоувър. Днес обаче (както и да се наричат) джиповете не са това, което бяха.
Постепенно истинските офроудъри отстъпиха място на "паркетните" изпълнения, а големите автомобилни производители се надпреварват кой от тях ще направи най-бързия и мощен джип. Звучи безумно да направиш една кола, която да е предназначена да се справя с трудни терени, след което същата кола да я прилепиш към асфалта и да се стремиш да я превърнеш в спортен автомобил.
Безумно или не обаче, това явление е факт, а продукцията се харчи като топъл хляб. Така с BMW X6 се появи и сегмента SAV (Sports Activity Vehicle). Сега автомобилните фирми продължават да ни заливат с бързи и мощни кросоувъри. Показваме ви най-бързите от тях, а сравнението е на база заводските данни за ускорение от 0 до 100 км/ч.
Jeep Grand Cherokee SRT – 0-100 км/ч за 5,0 секунди
Audi RS Q3 – 0-100 км/ч за 4,8 секунди
Porsche Macan Turbo – 0-100 км/ч за 4,8 секунди
Range Rover Sport SVR – 0-100 км/ч за 4,7 секунди
Mercedes-AMG GLA 45 – 0-100 км/ч за 4,7 секунди
Mercedes-AMG GLS 63 – 0-100 км/ч за 4,6 секунди
Mercedes-AMG GLE 63/GLE 63 Coupe – 0-100 км/ч за 4,2 секунди
BMW X5M/X6M – 0-100 км/ч за 4,2 секунди
Porsche Cayenne Turbo S – 0-100 км/ч за 4,1 секунди
Bentley Bentayga – 0-100 км/ч за 4,1 секунди
Tesla Model X – 0-100 км/ч за 3,8 секунди