У нас думата "джип" отдавна е станала нарицателна за автомобили с повишена проходимост. В България се употребява масово названието "джип", докато извън страната този клас автомобили е известен като SUV (Sport Utility Vehicle, в превод - практичен спортен автомобил) или като кросоувър. Днес обаче (както и да се наричат) джиповете не са това, което бяха.
Постепенно истинските офроудъри отстъпиха място на "паркетните" изпълнения, а големите автомобилни производители се надпреварват кой от тях ще направи най-бързия и мощен джип. Звучи безумно да направиш една кола, която да е предназначена да се справя с трудни терени, след което същата кола да я прилепиш към асфалта и да се стремиш да я превърнеш в спортен автомобил.
Безумно или не обаче, това явление е факт, а продукцията се харчи като топъл хляб. Така с BMW X6 се появи и сегмента SAV (Sports Activity Vehicle). Сега автомобилните фирми продължават да ни заливат с бързи и мощни кросоувъри. Показваме ви най-бързите от тях, а сравнението е на база заводските данни за ускорение от 0 до 100 км/ч.
Оказва се, че сред десетте най-бързи джипа в света има четири модела с марка Mercedes-Benz и по два от марките BMW и Porsche. Bentley Bentayga бе рекламиран от създателите си като "Най-бързото и най-луксозно SUV в света", но както се вижда има и по-бърз кросоувър - изцяло електрическият Tesla Model X.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
Коментиран от #2, #4
12:09 19.05.2016
2 Петър Кимонов
До коментар #1 от "Марто":
Тролейбус...12:26 19.05.2016
3 гост
12:35 19.05.2016
4 mediator37
До коментар #1 от "Марто":
Теслата не прилича на джип. Никакъв просвет, никакъв багажник, никакъв обем в купето. Ако я сплескат още малко, може и формула да надбяга.Коментиран от #5
12:47 19.05.2016
5 Този
До коментар #4 от "mediator37":
Всъщност времето на Модел Х Р90DL до 100км/ч е 3.3сек, което е ненормално като се има предвид теглото от 2440кг.Време което горните никога няма да стигнат, ако не получат 900-1000кс или ел.задвижване.
Модел Х не е джип, а SUV.
GLA(1494mm) e по-нисък от Модел Х(1625mm). Macan e висок 1624мм.
Маcan, GLA, GLE, Cayenne, X5 са по-малки от Модел Х с по около 85%
Range Rovera също е по малък от Модел Х.
Виждали ли сте багажника на 7 местна Q7-ца, че на Модел Х бил малък?
Багажника на 5 местния Модел Х не е никак малък (около 600 литра) + 100 литров под предния капак.
Пиковата мощност от батерията на Модел Х е 532кс, докато половината коли в тази класация имат по-голяма.
Модел Х е най трудния за преобръщане СУВ, защото и центъра му на тежестта е най-ниския в класа.
А при Модел S висок 1435мм центъра на тежестта е 46см от земята, а на Форд GT висок 113см е 45см. На БМВ и8 високо 130см е между 45-46см. Модел S тежи над 2 тона, а Форда и БМв-то са по 1520кг.
Коментиран от #7
13:49 19.05.2016
6 гочу
Коментиран от #23
14:17 19.05.2016
7 Electric
До коментар #5 от "Този":
Всъщност височината на Модел Х е 168,4см при просвет 17см.Пътният му просвет е 15,7-22,5см.
Независимо Модел х как изглежда на снимката само Jeep-a, GLS и Баба Ягата са по-големи от него заради височината.
Мерца е 10см по дълъг, но с 7см по-тесен.
Черокито е по-късо с 17,8см и по-тясно.
Баба Яга е по-дълга с 10см, а ширината и теглото(2440кг) са същите като на Модел Х.
Багажника на Баба Ягата е с обем 430-480 литра. Не че нещо но Рено сценик от 2005г дълго 4,26м и широко 1,81м има багажник с обем 430 литра.
14:28 19.05.2016
8 Краси
14:30 19.05.2016
9 qankov
14:36 19.05.2016
10 Electric
https://youtu.be/fNlLCapE5QM?t=34
https://youtu.be/c2h8bomtDqs?t=29
https://youtu.be/buNOLsd7jzA?t=74
https://youtu.be/j62tWZJReBo?t=80
14:42 19.05.2016
11 Стефан
15:06 19.05.2016
12 електричката
Бъдещето е в електрическото задвижване, това е истината. :)
15:55 19.05.2016
13 Нафетс
16:08 19.05.2016
15 Волен Сидеров
Коментиран от #26
16:33 19.05.2016
16 onq s konq
16:35 19.05.2016
17 копеле
16:39 19.05.2016
18 Данни
Q3 - 340кс
Macan - 400ks
Range Sport - 550ks
GLA - 360ks
GLS - 585ks 2505kg
GLE - 585ks
X5M - 575ks
Cayenne - 570ks
Bentayga - 608ks 2440kg
Model X P90D - 463ks с точно 4сек до 100km/h
Model X P90D Ludicrous - 532ks 3,4sec do 100km/h 2442kg
6 от колите в списъка са дори по-мощни от Модел Х
17:07 19.05.2016
19 ho ho ho
19:12 19.05.2016
20 Роман Ценов
Коментиран от #22, #24
21:13 19.05.2016
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 миседниш накура
До коментар #20 от "Роман Ценов":
какво направи маверика,най-великата ти жипка....да не даде ес класата и маверика за горублянско или дупнишко черокиКоментиран от #34
00:08 20.05.2016
23 Аман
До коментар #6 от "гочу":
Ами , няма ги!!!Японците правят здрави джипки но не бързи.Те другаде са бързи,,,,,,,,,, мой,не се притесняваи.Батко изкарай кинти малко и ходи до Дубай да те разкара някой камилар с Тойота и го питай защо не е с немски джип.Коментиран от #28
00:50 20.05.2016
24 дабе
До коментар #20 от "Роман Ценов":
а, аз в момента ти чета глупостите!Коментиран от #35
01:45 20.05.2016
25
03:42 20.05.2016
26 гост
До коментар #15 от "Волен Сидеров":
А аз само като ти вида ника и ми става ясно що за умна глава си...05:48 20.05.2016
27 нагазаки
08:42 20.05.2016
28 нагазаки
До коментар #23 от "Аман":
Кажи им да отворят мобилето и да си зададат въпроса защо един 35годишен дръгел Тойота струва повече от 3годишно х или Q08:47 20.05.2016
29 mediator37
1кWh = 860 kсal
Далаверата при електричката иде от голямото кпд на ел.двигателя-95%, срещу максимум 40% кпд на дизеловия мотор.
По-доброто ускорение на Теслата се дължи на това, че още от 0 оборота ел.двигателя разполага със 100 % от мощността си, а ДВГ-то му трябва време да развърти от 0 до 3500 оборота за да набере 100% от мощността си.
Коментиран от #30
09:33 20.05.2016
30 ПФФФ
До коментар #29 от "mediator37":
Малко глупости говориш ти.ДВГ-то не тръгва от 0 оборота а поне 750 на празен ход. Смисъл ти ако се състезаваш ще си запалил мотора предварително :D.
После нищо не ти пречи да тръгнеш с 3500оборота.... съединители а у ... ;D
Коментиран от #31, #32
09:53 20.05.2016
31 mediator37
До коментар #30 от "ПФФФ":
В желанието си да блеснеш като свински м.ди в рядка кал счупи тъпомера.Кога ще ни покажеш колко бързо тръгваш с джип (какъвто нямаш) на 3500 оборота и откога ти задаваш правилата на колко развъртян двигател се тръгва.
Още по-зле ако са угасени двигателите. Теслата вече ще е минала финала.
10:12 20.05.2016
32 :D :D :D
До коментар #30 от "ПФФФ":
Аз ще добавя че 90кВтч батерията на Тесла е 550кг, задния електромотор с 500кс е 35-40кг, инвертор 20-25кг, предавателна кутия 30-40кг.Медиаторе за ква нафта говориш като тук автомобил с такова гориво няма?
Максимална ефективност на бензинките в статия е 25-27%(при ниско натоварване около 20кс), докато средната(градско и извън) на возилото е под 18%. 1/3 от енергията на горивото излиза през ауспуха, а друга 1/3 се отделя в топлина около мотора и от радиатора, така че ква полза като имаш не знам си колко калории след като преобразуваш 1/5 от тях?
Коментиран от #33
10:36 20.05.2016
33 mediator37
До коментар #32 от ":D :D :D":
Работата не е толкова проста, колкота изглежда.Кило нафта е 10000 килокалории. Бензинът е още повече. Предимството на въглеводородите, спрямо акумулатора на Тесла, е, че в нищожно тегло се съдържа огромна енергия, което дава възможност за дълъг преход и автономност. Смущаващи са 400 км. преход на Тесла.
Ако , не дай си Боже, ти свърши нафтата , мъкнеш тубите и говото. Друг ти прелива и пак готово. Варианти много. С Теслата насред Родопите викаш репатрака на Пътна помощ или нормален джип, твърд теглич и хапиш хурката до първата помашка къща, която ще разбере какво искаш и на която няма да й изгориш ел.инсталацията. Нещата не са толкова прости, колкото ги представят от Тесла.
Иначе за какъв оффроуд става дума на жълтите павета дето има кабел.
Коментиран от #38
12:58 20.05.2016
34 Роман Ценов
До коментар #22 от "миседниш накура":
За твоя разлика вече съм паралия и мога да си позволя това ,което ти неможеш.Коментиран от #37
15:59 20.05.2016
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 дон електроне
Всички тия луксозни зверове с лакоми дизелови и бенизнови двигатели ще трябва да паркират на границата.;)
Нашите мутри и баровци ще трябва да яхнат електрички, смях и срам за мафията в БГ, потресен съм.:)
16:20 20.05.2016
37 мдаааа
До коментар #34 от "Роман Ценов":
за 68 годишен като теб, парата трябва да ти е единствената радост!Коментиран от #39
02:39 21.05.2016
38 Ей така
До коментар #33 от "mediator37":
Има възможност да се направи сув(5 метров, 7 местен) като Модел Х с батерия 150кВч и пробег 800км при скорост 100-110км/ч.При 100км/ч GLS си хапва 11л/100км.
На Модел Х ако се сложат нормални(по-леки) задни врати, удължи се базата с 10см(личи си че има възможност, но използват шасито на Модел S) и се използват по-леки композитни материали(е цената няма да е същата), за да може на мястото на това тегло да се добави по-голяма батерия.
Пода е дебел и има място. С изместването на задната ос назад ще има възможност за по широка задна врата и по лесен досег до 3-я ред.
в момента Тесла използва 8000 малки батерийки в 90квтч батерия което изисква много връзки отежняващи комплекта. Използват малки батерии за да ги охлаждат по лесно при силен разряд, но когато батерията е по-голяма разряда от всяка клетка ще е по малък и ще загряват по трудно. Мощността в тази връзка може да бъде по малка достатъчна за ускорение до 100км/ч за 6-7сек.
енергийната плътност на тези батериийки в Тесла е 260Wh/kg
докато на комплекта е 156Wh/kg заради връзки, охлаждане, BMS и метална защитна обвивка. Ако се използват по големи батерии ще има по малко връзки, със същия хим състав и по висока енергийна плътност и с по слабото охлаждане може да се постигне 200Wh/kg или теглото на 150квтч комплекта ще е с 200кг повече от сегашния.
Тесла не би направила такъв експеримент заради ограничените си ресурси и по-високата цена на автомобила който ще има малко продажби.
11:04 21.05.2016
39 Роман Ценов
До коментар #37 от "мдаааа":
Ти като си на 8 години единствено се радваш само на детските филмчета.Коментиран от #41
16:34 21.05.2016
40 селянин
21:54 21.05.2016
41 мдаааа
До коментар #39 от "Роман Ценов":
аве дъртьо, нали каза вече, че си на 68, какви мнения ще ми даваш за сегашните коли, като само ревеш за старите 124-киКоментиран от #42
01:33 22.05.2016
42 Роман Ценов
До коментар #41 от "мдаааа":
Млъкни бе освен на Мерцедес съм заклет фен и на Джеп.Като не знаеш не коментирай.ЯСЕН ЛИ СЪМ?Коментиран от #43
19:06 22.05.2016
43 мдаааа
До коментар #42 от "Роман Ценов":
абе дъртооо, как му викат на джепа в сегашно време, че джепа ич не го знаемКоментиран от #44
01:15 23.05.2016
44 Роман Ценов
До коментар #43 от "мдаааа":
е то го името Jeep Grand Cherokee SRT.Това твойто е чиста завист.
Коментиран от #45
20:02 23.05.2016
45 мдаааа
До коментар #44 от "Роман Ценов":
хахахааа ай пак ся на български.....джеп или джапанка....що не ходиш на дърти години да прайш нещо, дет шъ ти удължи животаКоментиран от #46
02:07 24.05.2016
46 Роман Ценов
До коментар #45 от "мдаааа":
Остави ме намира.Нямам време да троша нерви с пишлегари като тебе.Коментиран от #48
17:48 24.05.2016
47 Пешеходец
Истинското заглавие трябва да е:"Най-бързия кафееник в света"
23:03 24.05.2016
48 ммммдааа
До коментар #46 от "Роман Ценов":
Аве дъртооо, остави ни ТИ намира с глупавите си коментари! на 68 г. требе да се интересуваш само от политиката на здравната каса!Коментиран от #49
02:28 25.05.2016
49 Роман Ценов
До коментар #48 от "ммммдааа":
ТОЧКА ПО ВЪПРОСА.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!НЕ СЕ ЗАНИМАВАЙ ПОВЕЧЕ С МЕНЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!119:33 25.05.2016