19 Май, 2016 11:54 38 884 48

Най-бързите джипове в света

  • джипове-
  • suv-
  • скорост
Най-бързите джипове в света - 1

У нас думата "джип" отдавна е станала нарицателна за автомобили с повишена проходимост. В България се употребява масово названието "джип", докато извън страната този клас автомобили е известен като SUV (Sport Utility Vehicle, в превод - практичен спортен автомобил) или като кросоувър. Днес обаче (както и да се наричат) джиповете не са това, което бяха.

Постепенно истинските офроудъри отстъпиха място на "паркетните" изпълнения, а големите автомобилни производители се надпреварват кой от тях ще направи най-бързия и мощен джип. Звучи безумно да направиш една кола, която да е предназначена да се справя с трудни терени, след което същата кола да я прилепиш към асфалта и да се стремиш да я превърнеш в спортен автомобил.

Безумно или не обаче, това явление е факт, а продукцията се харчи като топъл хляб. Така с BMW X6 се появи и сегмента SAV (Sports Activity Vehicle). Сега автомобилните фирми продължават да ни заливат с бързи и мощни кросоувъри. Показваме ви най-бързите от тях, а сравнението е на база заводските данни за ускорение от 0 до 100 км/ч.

Jeep Grand Cherokee SRT – 0-100 км/ч за 5,0 секундиНай-бързите джипове в света

Audi RS Q3 – 0-100 км/ч за 4,8 секундиНай-бързите джипове в света

Porsche Macan Turbo – 0-100 км/ч за 4,8 секундиНай-бързите джипове в света

Range Rover Sport SVR – 0-100 км/ч за 4,7 секундиНай-бързите джипове в света

Mercedes-AMG GLA 45 – 0-100 км/ч за 4,7 секундиНай-бързите джипове в света

Mercedes-AMG GLS 63 – 0-100 км/ч за 4,6 секундиНай-бързите джипове в света

Mercedes-AMG GLE 63/GLE 63 Coupe – 0-100 км/ч за 4,2 секундиНай-бързите джипове в света

BMW X5M/X6M – 0-100 км/ч за 4,2 секундиНай-бързите джипове в света

Porsche Cayenne Turbo S – 0-100 км/ч за 4,1 секундиНай-бързите джипове в света

Bentley Bentayga – 0-100 км/ч за 4,1 секундиНай-бързите джипове в света

Tesla Model X – 0-100 км/ч за 3,8 секундиНай-бързите джипове в света

Оказва се, че сред десетте най-бързи джипа в света има четири модела с марка Mercedes-Benz и по два от марките BMW и Porsche. Bentley Bentayga бе рекламиран от създателите си като "Най-бързото и най-луксозно SUV в света", но както се вижда има и по-бърз кросоувър - изцяло електрическият Tesla Model X.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    6 3 Отговор
    V8, дванайсетаци, много коне и какво? Накрая идва електрическата джипка та Тесла и ги прави смешни.

    Коментиран от #2, #4

  • 2 Петър Кимонов

    1 7 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Тролейбус...
  • 3 гост

    3 2 Отговор
    И приключваш някъде по средата на пътя :D
  • 4 mediator37

    3 6 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Теслата не прилича на джип. Никакъв просвет, никакъв багажник, никакъв обем в купето. Ако я сплескат още малко, може и формула да надбяга.

    Коментиран от #5

  • 5 Този

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "mediator37":

    Всъщност времето на Модел Х Р90DL до 100км/ч е 3.3сек, което е ненормално като се има предвид теглото от 2440кг.
    Време което горните никога няма да стигнат, ако не получат 900-1000кс или ел.задвижване.
    Модел Х не е джип, а SUV.
    GLA(1494mm) e по-нисък от Модел Х(1625mm). Macan e висок 1624мм.
    Маcan, GLA, GLE, Cayenne, X5 са по-малки от Модел Х с по около 85%
    Range Rovera също е по малък от Модел Х.
    Виждали ли сте багажника на 7 местна Q7-ца, че на Модел Х бил малък?
    Багажника на 5 местния Модел Х не е никак малък (около 600 литра) + 100 литров под предния капак.
    Пиковата мощност от батерията на Модел Х е 532кс, докато половината коли в тази класация имат по-голяма.
    Модел Х е най трудния за преобръщане СУВ, защото и центъра му на тежестта е най-ниския в класа.
    А при Модел S висок 1435мм центъра на тежестта е 46см от земята, а на Форд GT висок 113см е 45см. На БМВ и8 високо 130см е между 45-46см. Модел S тежи над 2 тона, а Форда и БМв-то са по 1520кг.

    Коментиран от #7

  • 6 гочу

    4 1 Отговор
    Ха ха ми къде са Ипонските!?!

    Коментиран от #23

  • 7 Electric

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Този":

    Всъщност височината на Модел Х е 168,4см при просвет 17см.
    Пътният му просвет е 15,7-22,5см.
    Независимо Модел х как изглежда на снимката само Jeep-a, GLS и Баба Ягата са по-големи от него заради височината.
    Мерца е 10см по дълъг, но с 7см по-тесен.
    Черокито е по-късо с 17,8см и по-тясно.
    Баба Яга е по-дълга с 10см, а ширината и теглото(2440кг) са същите като на Модел Х.
    Багажника на Баба Ягата е с обем 430-480 литра. Не че нещо но Рено сценик от 2005г дълго 4,26м и широко 1,81м има багажник с обем 430 литра.
  • 8 Краси

    6 1 Отговор
    SUV-ове с нископрофилни гуми да се "дърпат" на драг по гладък асфалт, е нещо като състезание по надпикаване в писоар. Забавно е да се гледа и е почти като истинско състезание, но доказва единствено, че мъжката глупост е безкрайна.
  • 9 qankov

    2 0 Отговор
    parvoto koeto e ako ti trqbva djip za ofrouud toi ne trqbva nepremenno da e mo6ten za6toto tam trqbva malko gas na pedala za da moje da izleze ot zatrudnenieto koeto e nastapilo ina4e djipovete sa super
  • 10 Electric

    1 1 Отговор
    времето на Модел Х до 100км/ч трябва да се поправи в статията на 3,4сек
    https://youtu.be/fNlLCapE5QM?t=34
    https://youtu.be/c2h8bomtDqs?t=29
    https://youtu.be/buNOLsd7jzA?t=74
    https://youtu.be/j62tWZJReBo?t=80
  • 11 Стефан

    2 3 Отговор
    Искаш да кажеш най-големите боклуци в света.
  • 12 електричката

    1 4 Отговор
    Теслата яко ги дялка тия скъпарски лимузини.
    Бъдещето е в електрическото задвижване, това е истината. :)
  • 13 Нафетс

    2 0 Отговор
    Ще дойде време, когато всички ние ще ходим на работа с електрически коли и само малцина богатши ще имат бензинови чудовища в гаража за съботно-неделни забавления ;)
  • 15 Волен Сидеров

    2 3 Отговор
    А ИНТЕРЕСНО НЯМА ЯПОНСКИ,а пък аз си мислех че те са най бързи-след като в бг ги хвалят много нашите разбирачи из нета....теоретици от списания

    Коментиран от #26

  • 16 onq s konq

    4 3 Отговор
    Аз отсега се запасявам с нафта от камионите и я складирам във варели зад гаража че както е тръгнало ...
  • 17 копеле

    3 2 Отговор
    Най яко е Черокито и не толкова шикозно
  • 18 Данни

    5 0 Отговор
    Чероки - 468кс
    Q3 - 340кс
    Macan - 400ks
    Range Sport - 550ks
    GLA - 360ks
    GLS - 585ks 2505kg
    GLE - 585ks
    X5M - 575ks
    Cayenne - 570ks
    Bentayga - 608ks 2440kg
    Model X P90D - 463ks с точно 4сек до 100km/h
    Model X P90D Ludicrous - 532ks 3,4sec do 100km/h 2442kg
    6 от колите в списъка са дори по-мощни от Модел Х
  • 19 ho ho ho

    1 2 Отговор
    Bentley Bentayga е най -грозния джип който някога е правен.
  • 20 Роман Ценов

    4 0 Отговор
    В момента съм и купил от Балкан Стар един Jeep Grand Cherokee SRT само ,че червен и засега съм много доволен от джипа.

    Коментиран от #22, #24

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 миседниш накура

    0 5 Отговор

    До коментар #20 от "Роман Ценов":

    какво направи маверика,най-великата ти жипка....да не даде ес класата и маверика за горублянско или дупнишко чероки

    Коментиран от #34

  • 23 Аман

    2 3 Отговор

    До коментар #6 от "гочу":

    Ами , няма ги!!!Японците правят здрави джипки но не бързи.Те другаде са бързи,,,,,,,,,, мой,не се притесняваи.Батко изкарай кинти малко и ходи до Дубай да те разкара някой камилар с Тойота и го питай защо не е с немски джип.

    Коментиран от #28

  • 24 дабе

    0 5 Отговор

    До коментар #20 от "Роман Ценов":

    а, аз в момента ти чета глупостите!

    Коментиран от #35

  • 25

    3 5 Отговор
    Това са безсмислени автомобили, тежки безумно харчещи гориво, нито са наистина спортни, нито са истински всъдеходи, като изключим Тесла в нея има смисъл и някакъв поглед към бъдещето.
  • 26 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "Волен Сидеров":

    А аз само като ти вида ника и ми става ясно що за умна глава си...
  • 27 нагазаки

    1 5 Отговор
    Аз тука джипове не видях Гледайте Дискавъри и Нешънъл а и новините когатото показват репортажи за близкия изток
  • 28 нагазаки

    2 4 Отговор

    До коментар #23 от "Аман":

    Кажи им да отворят мобилето и да си зададат въпроса защо един 35годишен дръгел Тойота струва повече от 3годишно х или Q
  • 29 mediator37

    5 0 Отговор
    70 кила нафта в резервоара дават 700000 ксаl енергия, а 700 кила батерия (90кWh) на Теслата 10 пъти по-малко- 77400 ксаl.
    1кWh = 860 kсal
    Далаверата при електричката иде от голямото кпд на ел.двигателя-95%, срещу максимум 40% кпд на дизеловия мотор.
    По-доброто ускорение на Теслата се дължи на това, че още от 0 оборота ел.двигателя разполага със 100 % от мощността си, а ДВГ-то му трябва време да развърти от 0 до 3500 оборота за да набере 100% от мощността си.

    Коментиран от #30

  • 30 ПФФФ

    1 3 Отговор

    До коментар #29 от "mediator37":

    Малко глупости говориш ти.
    ДВГ-то не тръгва от 0 оборота а поне 750 на празен ход. Смисъл ти ако се състезаваш ще си запалил мотора предварително :D.
    После нищо не ти пречи да тръгнеш с 3500оборота.... съединители а у ... ;D

    Коментиран от #31, #32

  • 31 mediator37

    4 1 Отговор

    До коментар #30 от "ПФФФ":

    В желанието си да блеснеш като свински м.ди в рядка кал счупи тъпомера.
    Кога ще ни покажеш колко бързо тръгваш с джип (какъвто нямаш) на 3500 оборота и откога ти задаваш правилата на колко развъртян двигател се тръгва.
    Още по-зле ако са угасени двигателите. Теслата вече ще е минала финала.
  • 32 :D :D :D

    2 1 Отговор

    До коментар #30 от "ПФФФ":

    Аз ще добавя че 90кВтч батерията на Тесла е 550кг, задния електромотор с 500кс е 35-40кг, инвертор 20-25кг, предавателна кутия 30-40кг.
    Медиаторе за ква нафта говориш като тук автомобил с такова гориво няма?
    Максимална ефективност на бензинките в статия е 25-27%(при ниско натоварване около 20кс), докато средната(градско и извън) на возилото е под 18%. 1/3 от енергията на горивото излиза през ауспуха, а друга 1/3 се отделя в топлина около мотора и от радиатора, така че ква полза като имаш не знам си колко калории след като преобразуваш 1/5 от тях?

    Коментиран от #33

  • 33 mediator37

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от ":D :D :D":

    Работата не е толкова проста, колкота изглежда.
    Кило нафта е 10000 килокалории. Бензинът е още повече. Предимството на въглеводородите, спрямо акумулатора на Тесла, е, че в нищожно тегло се съдържа огромна енергия, което дава възможност за дълъг преход и автономност. Смущаващи са 400 км. преход на Тесла.
    Ако , не дай си Боже, ти свърши нафтата , мъкнеш тубите и говото. Друг ти прелива и пак готово. Варианти много. С Теслата насред Родопите викаш репатрака на Пътна помощ или нормален джип, твърд теглич и хапиш хурката до първата помашка къща, която ще разбере какво искаш и на която няма да й изгориш ел.инсталацията. Нещата не са толкова прости, колкото ги представят от Тесла.
    Иначе за какъв оффроуд става дума на жълтите павета дето има кабел.

    Коментиран от #38

  • 34 Роман Ценов

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "миседниш накура":

    За твоя разлика вече съм паралия и мога да си позволя това ,което ти неможеш.

    Коментиран от #37

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 дон електроне

    0 3 Отговор
    В Холандия 2020 година разни ще има само електрически коли! :)
    Всички тия луксозни зверове с лакоми дизелови и бенизнови двигатели ще трябва да паркират на границата.;)
    Нашите мутри и баровци ще трябва да яхнат електрички, смях и срам за мафията в БГ, потресен съм.:)
  • 37 мдаааа

    0 2 Отговор

    До коментар #34 от "Роман Ценов":

    за 68 годишен като теб, парата трябва да ти е единствената радост!

    Коментиран от #39

  • 38 Ей така

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "mediator37":

    Има възможност да се направи сув(5 метров, 7 местен) като Модел Х с батерия 150кВч и пробег 800км при скорост 100-110км/ч.
    При 100км/ч GLS си хапва 11л/100км.
    На Модел Х ако се сложат нормални(по-леки) задни врати, удължи се базата с 10см(личи си че има възможност, но използват шасито на Модел S) и се използват по-леки композитни материали(е цената няма да е същата), за да може на мястото на това тегло да се добави по-голяма батерия.
    Пода е дебел и има място. С изместването на задната ос назад ще има възможност за по широка задна врата и по лесен досег до 3-я ред.
    в момента Тесла използва 8000 малки батерийки в 90квтч батерия което изисква много връзки отежняващи комплекта. Използват малки батерии за да ги охлаждат по лесно при силен разряд, но когато батерията е по-голяма разряда от всяка клетка ще е по малък и ще загряват по трудно. Мощността в тази връзка може да бъде по малка достатъчна за ускорение до 100км/ч за 6-7сек.
    енергийната плътност на тези батериийки в Тесла е 260Wh/kg
    докато на комплекта е 156Wh/kg заради връзки, охлаждане, BMS и метална защитна обвивка. Ако се използват по големи батерии ще има по малко връзки, със същия хим състав и по висока енергийна плътност и с по слабото охлаждане може да се постигне 200Wh/kg или теглото на 150квтч комплекта ще е с 200кг повече от сегашния.
    Тесла не би направила такъв експеримент заради ограничените си ресурси и по-високата цена на автомобила който ще има малко продажби.
  • 39 Роман Ценов

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "мдаааа":

    Ти като си на 8 години единствено се радваш само на детските филмчета.

    Коментиран от #41

  • 40 селянин

    1 0 Отговор
    ауе вий знайти ли ,чи ина батерия на таа тислъ струва колкуту иднъ кулъ......
  • 41 мдаааа

    0 3 Отговор

    До коментар #39 от "Роман Ценов":

    аве дъртьо, нали каза вече, че си на 68, какви мнения ще ми даваш за сегашните коли, като само ревеш за старите 124-ки

    Коментиран от #42

  • 42 Роман Ценов

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "мдаааа":

    Млъкни бе освен на Мерцедес съм заклет фен и на Джеп.Като не знаеш не коментирай.ЯСЕН ЛИ СЪМ?

    Коментиран от #43

  • 43 мдаааа

    0 2 Отговор

    До коментар #42 от "Роман Ценов":

    абе дъртооо, как му викат на джепа в сегашно време, че джепа ич не го знаем

    Коментиран от #44

  • 44 Роман Ценов

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "мдаааа":

    е то го името Jeep Grand Cherokee SRT.
    Това твойто е чиста завист.

    Коментиран от #45

  • 45 мдаааа

    0 2 Отговор

    До коментар #44 от "Роман Ценов":

    хахахааа ай пак ся на български.....джеп или джапанка....що не ходиш на дърти години да прайш нещо, дет шъ ти удължи живота

    Коментиран от #46

  • 46 Роман Ценов

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "мдаааа":

    Остави ме намира.Нямам време да троша нерви с пишлегари като тебе.

    Коментиран от #48

  • 47 Пешеходец

    1 0 Отговор
    Хахаха кви "джипове" кви пет лева брееее.Единствено Черокито и Рейндж-а се доближават донякъде до понятието и идеята "джип".Другите един ЗАЗ ще ги направи смешни извън пътя.
    Истинското заглавие трябва да е:"Най-бързия кафееник в света"
  • 48 ммммдааа

    0 2 Отговор

    До коментар #46 от "Роман Ценов":

    Аве дъртооо, остави ни ТИ намира с глупавите си коментари! на 68 г. требе да се интересуваш само от политиката на здравната каса!

    Коментиран от #49

  • 49 Роман Ценов

    0 1 Отговор

    До коментар #48 от "ммммдааа":

    ТОЧКА ПО ВЪПРОСА.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!НЕ СЕ ЗАНИМАВАЙ ПОВЕЧЕ С МЕНЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1