Отидете към основна версия

18 290 21

Тест: BMW 1er вече с ново лице

  • bmw-
  • 1er-
  • 120d

Само преди три седмици новата първа серия на баварците дебютира във Франкфурт, а сега "единичката" вече е на родна земя. Компактният автомобил даже си има цена в български левове и тя стартира от 46 900 с ДДС. В най-наточеното си изпълнение стига до 56 250 лв с ДДС. Новото BMW 1er се предлага у нас с два бензинови и три дизелови двигателя. Бензиновите са с обем 1.6 литра и с мощност 136 или 170 коня. Дизелите са двулитрови, а мощността им е 116, 143 или 184 конски сили. Екипът ни направи обстоен тест драйв на най-мощната версия 120d Sport.

Екстериор
Външният дизайн на новия баварски компактен автомобил е разработен от Адриан ван Хойдонк, който през 2009 замени недолюбвания от феновете на марката Крис Бенгъл. Той пък беше автор на дизайна на първата "единичка". Основното, което прави впечатление при новата генерация, е радикално променената предница. Тук отново присъстват бъбрековидната радиаторна решетка и "хишният" въздухозаборник в долната част на бронята, но предните светлини са съвсем нови както за модела, така и за марката BMW. Именно те са в основата на различната "муцуна". Особено впечатляваща е и страничната линия на хечбека, която е изключително стремителна. Този ефект е постигнат за сметка на скосен в предната си част капак на двигателя, полегато ветроупорно стъкло и таван, чиято линия следват първите два компонента. Друга новост за модела е, че се предлага в две екстериорни версии - Urban и Sport, основната разлика между които отново е в предната част на автомобила. Отзад разликите са най-малки, но като цяло и там визията е сериозно модернизирана и осъвременена. Като цяло дизайнът е пропорционален и иновативен, но дали ще се хареса на почитателите на баварската марка ще покаже времето.

Интериор
Висококачествените детайли и прецизната им сглобка, присъщи за моделите на BMW, присъстват и при новата първа серия. В салона няма излишни детайли, стегнат е, като в същото време е комфортен. Уредите са стандартни за новите модели на марката - компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Информативността им е на много високо ниво. Седалките не са големи, но са изключително ергономични и не изморяват дори и при по-дълъг път. Отзад впечатление прави увеличеното пространство за краката на пасажерите. Интерес буди и багажното отделение. То се характеризира с функционалност, но най-вече с обем. Един от малкото минуси на модела е свързан със задните врати. Там заради т.нар. "чупка на Хофмайстер" се получава удължаване в горната част на вратата, което причинява за лек дискомфорт при влизане.

Двигател и ходови характеристики
Смело може да се каже, че съвременните дизелови мотори на BMW са едни от най-добрите, отлично съчетаващи динамика и икономичност. BMW120d не прави изключение - ниски децибели, отлично ускорение и доускорение и реален среден разход под шест литра. Това до голяма степен се дължи и на трансмисията. Тя е осемстепенна автоматична и поразява с уникално плавно и същевременно изключително бързо превключване на предавките. Първата серия на BMW е и единственият автомобил в този клас с подобна трансмисия. Иначе возията може да се определи като оптимална, не нито мека, нито твърда. От това обаче стабилността в завои не страда по никакъв начин. Автомобилът е снабден с няколко режима на работа на основните възли и агрегати - normal, comfort, sport, sport+ и еко. Докато първите четири са стандартни за всички модели на марката, то еко-режимът е поредната иновация. Накратко, когато е включен, педалът на газта става по-неинформативен, климатикът работи в икономичен режим и респективно разходът намалява. Естетсвено, динамиката също се влошава. Интересното при този режим у, че на дисплея пред погледа на водача се показва информация с колко километра се удължава автономният пробег.

Общото мнение на екипа ни е, че като цяло автомобилът впечатлява с изключително високо качество на изработка, много добър комфорт, перфектна динамика и пътно поведение, но и с леко спорен дизайн. Последното, естествено е въпрос на вкус, а както казват руснаците - на вкус и цвет товарищей нет!

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Бъдещето на BMW: 4er и X2

    След като BMW представи новите първа и трета серия в изпълнение, съответно хечбек с пет врати и седан, баварците вече започнаха работа по няколко н ...
    27.10.2011
    11 131
    12
  • BMW представи новата трета серия

      Късно снощи баварската компания BMW направи представяне на новата трета серия, което беше излъчвано и през интернет. Автомобилът впечатл ...
    15.10.2011
    29 560
    49