Само преди три седмици новата първа серия на баварците дебютира във Франкфурт, а сега "единичката" вече е на родна земя. Компактният автомобил даже си има цена в български левове и тя стартира от 46 900 с ДДС. В най-наточеното си изпълнение стига до 56 250 лв с ДДС. Новото BMW 1er се предлага у нас с два бензинови и три дизелови двигателя. Бензиновите са с обем 1.6 литра и с мощност 136 или 170 коня. Дизелите са двулитрови, а мощността им е 116, 143 или 184 конски сили. Екипът ни направи обстоен тест драйв на най-мощната версия 120d Sport.
Екстериор
Външният дизайн на новия баварски компактен автомобил е разработен от Адриан ван Хойдонк, който през 2009 замени недолюбвания от феновете на марката Крис Бенгъл. Той пък беше автор на дизайна на първата "единичка". Основното, което прави впечатление при новата генерация, е радикално променената предница. Тук отново присъстват бъбрековидната радиаторна решетка и "хишният" въздухозаборник в долната част на бронята, но предните светлини са съвсем нови както за модела, така и за марката BMW. Именно те са в основата на различната "муцуна". Особено впечатляваща е и страничната линия на хечбека, която е изключително стремителна. Този ефект е постигнат за сметка на скосен в предната си част капак на двигателя, полегато ветроупорно стъкло и таван, чиято линия следват първите два компонента. Друга новост за модела е, че се предлага в две екстериорни версии - Urban и Sport, основната разлика между които отново е в предната част на автомобила. Отзад разликите са най-малки, но като цяло и там визията е сериозно модернизирана и осъвременена. Като цяло дизайнът е пропорционален и иновативен, но дали ще се хареса на почитателите на баварската марка ще покаже времето.
Интериор
Висококачествените детайли и прецизната им сглобка, присъщи за моделите на BMW, присъстват и при новата първа серия. В салона няма излишни детайли, стегнат е, като в същото време е комфортен. Уредите са стандартни за новите модели на марката - компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Информативността им е на много високо ниво. Седалките не са големи, но са изключително ергономични и не изморяват дори и при по-дълъг път. Отзад впечатление прави увеличеното пространство за краката на пасажерите. Интерес буди и багажното отделение. То се характеризира с функционалност, но най-вече с обем. Един от малкото минуси на модела е свързан със задните врати. Там заради т.нар. "чупка на Хофмайстер" се получава удължаване в горната част на вратата, което причинява за лек дискомфорт при влизане.
Двигател и ходови характеристики
Смело може да се каже, че съвременните дизелови мотори на BMW са едни от най-добрите, отлично съчетаващи динамика и икономичност. BMW120d не прави изключение - ниски децибели, отлично ускорение и доускорение и реален среден разход под шест литра. Това до голяма степен се дължи и на трансмисията. Тя е осемстепенна автоматична и поразява с уникално плавно и същевременно изключително бързо превключване на предавките. Първата серия на BMW е и единственият автомобил в този клас с подобна трансмисия. Иначе возията може да се определи като оптимална, не нито мека, нито твърда. От това обаче стабилността в завои не страда по никакъв начин. Автомобилът е снабден с няколко режима на работа на основните възли и агрегати - normal, comfort, sport, sport+ и еко. Докато първите четири са стандартни за всички модели на марката, то еко-режимът е поредната иновация. Накратко, когато е включен, педалът на газта става по-неинформативен, климатикът работи в икономичен режим и респективно разходът намалява. Естетсвено, динамиката също се влошава. Интересното при този режим у, че на дисплея пред погледа на водача се показва информация с колко километра се удължава автономният пробег.
Общото мнение на екипа ни е, че като цяло автомобилът впечатлява с изключително високо качество на изработка, много добър комфорт, перфектна динамика и пътно поведение, но и с леко спорен дизайн. Последното, естествено е въпрос на вкус, а както казват руснаците - на вкус и цвет товарищей нет!
8 Октомври, 2011 09:59 18 273 21
Тест: BMW 1er вече с ново лице
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Даниел Петков
Коментиран от #2, #12
16:01 08.10.2011
2 520 zender
До коментар #1 от "Даниел Петков":
@1 Естествено че са едни от най-добрите двигатели-обърни внимание на дизела-2.0-184кс без каскадно пълнене-може го само БМВ.За сравнение-бенца-2.1-204 но със битурбо....19:00 08.10.2011
3 520 zender
19:03 08.10.2011
4 триста итридесети
после някви разбиратели ми обясняват че заради емблемата цената била такава
19:29 08.10.2011
5 Атанас Велики
Коментиран от #6
00:15 09.10.2011
6 520 zender
До коментар #5 от "Атанас Велики":
@5 Аз не отричам че е грозно но е по-хубаво от първото.08:33 09.10.2011
7 Калоян Петров
Коментиран от #9
10:23 09.10.2011
8 иван иванов
Коментиран от #10
10:34 09.10.2011
9 despeRADO
До коментар #7 от "Калоян Петров":
@7 Според мен е крайно време лаици като теб да престанат да пишат глупави коментари. В Камор може да има и "единичка" за 100 000 лева, но това нищо не означава.Първо Камор са само дилър за София, а не официален вносител и второ - като наблъскаш всички опции в един автомобил то той поскъпва значително. Посочените в статията цени са верните и могат да се проверят на сайта bmw.bg
10:52 09.10.2011
10 520 zender
До коментар #8 от "иван иванов":
@8 Така е-Е60 не е красиво.Като собственик и фен на 5та серия ще ти кажа че за мен много по-красиви са Е28 И Е34.Но Е60 е грозно защото одобриха скапаните дизайнерски драсканици на смотаняка КРИС БЕНГЪЛ.....Коментиран от #18
11:12 09.10.2011
11 Ахура Мазда
Коментиран от #14
20:27 09.10.2011
12 Ахура Мазда
До коментар #1 от "Даниел Петков":
@1 Колата е грозна, а за двигателите съм съгласен, единствено всички японски марки произвеждат по- добри, от тези на бмв. Което никак не е малко!Коментиран от #13
20:29 09.10.2011
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 520 zender
До коментар #11 от "Ахура Мазда":
@11 Кое е старо бе Хасане-БМВ прави едни от най-модерните дизелели,за бензиновите ще премълча-какъв ти е проблема-задминават те много бмв-та ли-нормално е-аз например пътувам всеки ден и изпреварвам всякакви коли и не ги деля на немски или японски...Коментиран от #16
21:18 09.10.2011
15 520 zender
21:20 09.10.2011
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 520 zender
До коментар #16 от "Ахура Мазда":
@16 Ха незнам кво си писал но ако искаш истински разговор пиши...но вероятно без обиди-имай предвид че аз съм що годе коректен на 6 ракии...22:34 09.10.2011
18 ВИП АМГ
До коментар #10 от "520 zender":
@10 pich cheta ti glupostite i se chudia dali gi mislish ili prosto si visish pred kompa i draskash gluposti.bmw e 60 ne bilo krasivo i tn..gluposti.az sam fen na mercedes i v kashti vliza samo avtomobil ot markata no da kajesh che E60 e grozno e slabo kazano ludost.karal sam na moi priatel takova bmw i s chista savest moga da kaja che e mnogo seriozna mashina.are adio ot men i stiga s glupostite.Коментиран от #19
10:03 10.10.2011
19 520 zender
До коментар #18 от "ВИП АМГ":
@18 Говоря за дизайна бе момче не за двигатели-ти не си ли чувал за КРИС БЕНГЪЛ.Естествено че Е60 е много по-напред с техниката от моето Е39.10:56 10.10.2011
20 Майро ЖДМ
23:29 10.10.2011
21 R6-tak
no na men mi haresva starata poveche
16:03 27.10.2011