Last news in Fakti

8 Октомври, 2011 09:59 18 273 21

Тест: BMW 1er вече с ново лице

  • bmw-
  • 1er-
  • 120d
Тест: BMW 1er вече с ново лице - 1

Само преди три седмици новата първа серия на баварците дебютира във Франкфурт, а сега "единичката" вече е на родна земя. Компактният автомобил даже си има цена в български левове и тя стартира от 46 900 с ДДС. В най-наточеното си изпълнение стига до 56 250 лв с ДДС. Новото BMW 1er се предлага у нас с два бензинови и три дизелови двигателя. Бензиновите са с обем 1.6 литра и с мощност 136 или 170 коня. Дизелите са двулитрови, а мощността им е 116, 143 или 184 конски сили. Екипът ни направи обстоен тест драйв на най-мощната версия 120d Sport.

Екстериор
Външният дизайн на новия баварски компактен автомобил е разработен от Адриан ван Хойдонк, който през 2009 замени недолюбвания от феновете на марката Крис Бенгъл. Той пък беше автор на дизайна на първата "единичка". Основното, което прави впечатление при новата генерация, е радикално променената предница. Тук отново присъстват бъбрековидната радиаторна решетка и "хишният" въздухозаборник в долната част на бронята, но предните светлини са съвсем нови както за модела, така и за марката BMW. Именно те са в основата на различната "муцуна". Особено впечатляваща е и страничната линия на хечбека, която е изключително стремителна. Този ефект е постигнат за сметка на скосен в предната си част капак на двигателя, полегато ветроупорно стъкло и таван, чиято линия следват първите два компонента. Друга новост за модела е, че се предлага в две екстериорни версии - Urban и Sport, основната разлика между които отново е в предната част на автомобила. Отзад разликите са най-малки, но като цяло и там визията е сериозно модернизирана и осъвременена. Като цяло дизайнът е пропорционален и иновативен, но дали ще се хареса на почитателите на баварската марка ще покаже времето.

Интериор
Висококачествените детайли и прецизната им сглобка, присъщи за моделите на BMW, присъстват и при новата първа серия. В салона няма излишни детайли, стегнат е, като в същото време е комфортен. Уредите са стандартни за новите модели на марката - компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Информативността им е на много високо ниво. Седалките не са големи, но са изключително ергономични и не изморяват дори и при по-дълъг път. Отзад впечатление прави увеличеното пространство за краката на пасажерите. Интерес буди и багажното отделение. То се характеризира с функционалност, но най-вече с обем. Един от малкото минуси на модела е свързан със задните врати. Там заради т.нар. "чупка на Хофмайстер" се получава удължаване в горната част на вратата, което причинява за лек дискомфорт при влизане.

Двигател и ходови характеристики
Смело може да се каже, че съвременните дизелови мотори на BMW са едни от най-добрите, отлично съчетаващи динамика и икономичност. BMW120d не прави изключение - ниски децибели, отлично ускорение и доускорение и реален среден разход под шест литра. Това до голяма степен се дължи и на трансмисията. Тя е осемстепенна автоматична и поразява с уникално плавно и същевременно изключително бързо превключване на предавките. Първата серия на BMW е и единственият автомобил в този клас с подобна трансмисия. Иначе возията може да се определи като оптимална, не нито мека, нито твърда. От това обаче стабилността в завои не страда по никакъв начин. Автомобилът е снабден с няколко режима на работа на основните възли и агрегати - normal, comfort, sport, sport+ и еко. Докато първите четири са стандартни за всички модели на марката, то еко-режимът е поредната иновация. Накратко, когато е включен, педалът на газта става по-неинформативен, климатикът работи в икономичен режим и респективно разходът намалява. Естетсвено, динамиката също се влошава. Интересното при този режим у, че на дисплея пред погледа на водача се показва информация с колко километра се удължава автономният пробег.

Общото мнение на екипа ни е, че като цяло автомобилът впечатлява с изключително високо качество на изработка, много добър комфорт, перфектна динамика и пътно поведение, но и с леко спорен дизайн. Последното, естествено е въпрос на вкус, а както казват руснаците - на вкус и цвет товарищей нет!


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Даниел Петков

    2 2 Отговор
    На мен лично ми харесва!Що се отнася за двигателите наистина бмв прави едни от най-добрите двигатели!

    Коментиран от #2, #12

  • 2 520 zender

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "Даниел Петков":

    @1 Естествено че са едни от най-добрите двигатели-обърни внимание на дизела-2.0-184кс без каскадно пълнене-може го само БМВ.За сравнение-бенца-2.1-204 но със битурбо....
  • 3 520 zender

    2 2 Отговор
    Всъщност не е лоша единичката-все пак е наследник на Е30.Сякаш трета серия почва да надебелява-просто вече си личат по-големите й размери...
  • 4 триста итридесети

    2 1 Отговор
    Общото мнение на екипа ни е, че като цяло автомобилът впечатлява с изключително високо качество на изработка, много добър комфорт, перфектна динамика и пътно поведение, но и с леко спорен дизайн. Последното, естествено е въпрос на вкус, а както казват руснаците - на вкус и цвет товарищей нет!

    после някви разбиратели ми обясняват че заради емблемата цената била такава
  • 5 Атанас Велики

    1 2 Отговор
    Официално за мен тва е най-грозното БМВ! Нелепо е! Все пак БМВ е хубава марка и дори най-грозното пак е добре де!

    Коментиран от #6

  • 6 520 zender

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Атанас Велики":

    @5 Аз не отричам че е грозно но е по-хубаво от първото.
  • 7 Калоян Петров

    1 3 Отговор
    Крайно време е авторите на статии да проверяват фактите преди да препишат от някъде глупостите си.В момента в Камор има същото БМВ на цена от...? 80 000 лв., което е с 30% повече от посочената от автора максимална цена.

    Коментиран от #9

  • 8 иван иванов

    1 1 Отговор
    аз мисля че не е най-грозното, e60 например е един от примерите, но 40 000 лв са много за кола която отзад прилича на vw polo а отпред на модернизиран и смален зил 131.

    Коментиран от #10

  • 9 despeRADO

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Калоян Петров":

    @7 Според мен е крайно време лаици като теб да престанат да пишат глупави коментари. В Камор може да има и "единичка" за 100 000 лева, но това нищо не означава.
    Първо Камор са само дилър за София, а не официален вносител и второ - като наблъскаш всички опции в един автомобил то той поскъпва значително. Посочените в статията цени са верните и могат да се проверят на сайта bmw.bg
  • 10 520 zender

    0 2 Отговор

    До коментар #8 от "иван иванов":

    @8 Така е-Е60 не е красиво.Като собственик и фен на 5та серия ще ти кажа че за мен много по-красиви са Е28 И Е34.Но Е60 е грозно защото одобриха скапаните дизайнерски драсканици на смотаняка КРИС БЕНГЪЛ.....

    Коментиран от #18

  • 11 Ахура Мазда

    2 3 Отговор
    Кола която никога няма да остарее, просто защото е стара със самото си появяване. БМВ за пореден път показват потентността си, или по- скоро липсата и. Жалка история са.

    Коментиран от #14

  • 12 Ахура Мазда

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "Даниел Петков":

    @1 Колата е грозна, а за двигателите съм съгласен, единствено всички японски марки произвеждат по- добри, от тези на бмв. Което никак не е малко!

    Коментиран от #13

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 520 zender

    2 2 Отговор

    До коментар #11 от "Ахура Мазда":

    @11 Кое е старо бе Хасане-БМВ прави едни от най-модерните дизелели,за бензиновите ще премълча-какъв ти е проблема-задминават те много бмв-та ли-нормално е-аз например пътувам всеки ден и изпреварвам всякакви коли и не ги деля на немски или японски...

    Коментиран от #16

  • 15 520 zender

    2 2 Отговор
    Нещо те гледам със емблемата на бенца си-кво караш-похвали се.Не е лошо да се срещнем да обменим опит-аз обичам бенцовете независимо че са основния противник на моята марка.......
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 520 zender

    1 2 Отговор

    До коментар #16 от "Ахура Мазда":

    @16 Ха незнам кво си писал но ако искаш истински разговор пиши...но вероятно без обиди-имай предвид че аз съм що годе коректен на 6 ракии...
  • 18 ВИП АМГ

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "520 zender":

    @10 pich cheta ti glupostite i se chudia dali gi mislish ili prosto si visish pred kompa i draskash gluposti.bmw e 60 ne bilo krasivo i tn..gluposti.az sam fen na mercedes i v kashti vliza samo avtomobil ot markata no da kajesh che E60 e grozno e slabo kazano ludost.karal sam na moi priatel takova bmw i s chista savest moga da kaja che e mnogo seriozna mashina.are adio ot men i stiga s glupostite.

    Коментиран от #19

  • 19 520 zender

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "ВИП АМГ":

    @18 Говоря за дизайна бе момче не за двигатели-ти не си ли чувал за КРИС БЕНГЪЛ.Естествено че Е60 е много по-напред с техниката от моето Е39.
  • 20 Майро ЖДМ

    1 0 Отговор
    С 2 думи-ГРОЗНО ,но за сметка на това-СКЪПО
  • 21 R6-tak

    0 0 Отговор
    gore dolu biva
    no na men mi haresva starata poveche