Когато Хенри Форд пуска своя легендарен Model T, той казва нещо, което остава в историята, като един от най-интересните автомобилни бисери. "Всеки клиент може да има кола в цвят по свой избор, стига той да е черен". Днес решението на Форд за производство на автомобили в един-единствен цвят е трудноразбираемо, но тогава промяната на цвета е оскъпявала значително колата.
Сега това не е така, но и в днешно време има много компании, продукцията на които се отъждествява с един определен цвят. Най-яркият пример за това е марката Ferrari. Известно е, че далеч не всички Ferrari-та са червени, но спомене ли се култовата италианска марка, в съзнанието ни първо изниква червения цвят. Защо обаче е така?
Те се администрират от тогавашната Association Internationale des Automobile Clubs Reconnus (впоследствие превърнала се във FIA). Дълго време за каросериите на състезателните болиди е забранено използването на надписи на спонсори, както и каквито и да било други шарки. Вместо това всяка страна е имала определен цвят.
Надпреварата се печели от Феличе Назарро и неговия червен Fiat, който по време на състезанието достига впечатляващата за онези години скорост от 119 км/ч. Именно тогава 10-годишният Енцо казва на баща си, че един ден ще стане автомобилен състезател. Енцо Ферари винаги е бил патриотично настроен и заради това решението избора на цвят на неговите не е поставян под съмнение - червен.