29 Юли, 2016 09:02 21 670 8

Ferrari-та кабрио и с V12 - висша екзотика

  • ferrari-
  • кабриолети-
  • v12
Ferrari-та кабрио и с V12 - висша екзотика - 1

Когато се заговори за марката Ferrari, повечето от нас си представят червени кабриолети и ревящи V-образни дванайсетаци. Ако навлезем малко по-навътре в дебрите на Скудерията обаче, ще видим, че реалността не е точно такава. Ferrari произвежда доста кабриолети, като в същото време остава една от малкото автомобилни компании, залагащи на V12 моторите. Скудерията обаче твърде рядко съвместява тези две точки в един модел. Така Ferrari-та кабрио с дванайсетцилиндрови агрегати се превръщат във висша екзотика, както за марката, така и в световен мащаб. Поглеждайки в съвременната история на Ferrari и оставяйки на страна легендите от миналото 250 GT California и оригиналната Testa Rossa, виждаме, че повечето открити коли на марката са оборудвани с V8 мотори, а суперкарите с V12 са опаковани с каросерии с твърди тавани. Все пак Скудерията прави редки изключения и продължава да създава роудстъри с V12, за които ще ви разкажем сега.

550 Barchetta PininfarinaFerrari-та кабрио и с V12 - висша екзотика

Трудно е да се повярва, но от средата на 70-те до средата на 90-те Ferrari не прави нито един двуместен автомобил с монтиран V12 отпред. 550 Maranello слага край на тази тенденция в края на 1996-а, но подобно на Berlinetta Boxer и Testarossa, 550 не се предлага като кабриолет... Докато не се появява Barchetta Pininfarina. Назован в чест на съдбоносното за марката дизайнерско ателие, 550 Barchetta Pininfarina е идентичен от механична гледна точка с купето, но е открит и дори не разполага с мек таван. Впечатляващото кабрио е оборудвано с 5.5-литров V12 с мощност 478 конски сили. От този модел са направени 448 екземпляра.

575M SuperamericaFerrari-та кабрио и с V12 - висша екзотика

550 Maranello е заменен от 575М през 2002 година, като обема на двигателя е увеличен до 5.75 литра, а мощността до 508 коня. До появата на открит вариант обаче се чака още три години. Тогава се появява 575M Superamerica - кабриолет с V12, който разполага с мек таван. Последният обаче, разработен от бившия стилист в Pininfarina Леонардо Фиораванти, е максимално опростен и в сгънато положение се събира зад главата на водача и пасажера до него. От произведените 2 056 броя Ferrari 575, цели 559 екземпляра са кабриолети.

599 SA ApertaFerrari-та кабрио и с V12 - висша екзотика

Ferrari пуска наследник на 575 в лицето на 599 GTB Fiorano през 2006 година, а въпросното 599 SA Aperta се появява след четири години - през 2010-а. Името за пореден път отдава дължимото уважение на Pininfarina, като инициалите означават Серджо и Андреа. Този път обаче Скудерията прави само 80 екземпляра, но те са с още по-форсиран двигател. При базовото GTB двайсетака с обем шест литра е с мощност 612 коня, а при модификациите 599 GTO и SA Aperta е 661 к.с. Подобно със случая на 550 Barchetta и тук покривът е символичен и служи само да покрива салона, когато колата е на място.

F60 AmericaFerrari-та кабрио и с V12 - висша екзотика

Ако си мислите, че серията на 599 SA Aperta е била твърде ограничена, то трябва да знаете, че от F60 America са направени само десет екземпляра, цената на всеки един от които е била $2.5 млн. Автомобилът е направен в чест на 60-годишния юбилей на Ferrari в САЩ. Свръх мощните кабриолети, базирани на F12 Berlinetta, са оборудвани с 6.2-литрови дванайсетцилиндрови двигатели, с мощност 730 конски сили. Спец. подразделението Special Projects пък разработва три още по-наточени екземпляра, именувани като F12 TRS

F50Ferrari-та кабрио и с V12 - висша екзотика

Наследникът на легендарното Ferrari F40 също попада сред кабриолетите с V12, но поставянето му в тази графа, е малко условно. F50 се появява през 1995 година, разполага с 4.7-литров V12 мотор, който е заимстван почти директно от тогавашния болид от Формула 1. Автомобилът разполага само с твърд сваляем таван, но преходът от купе към роудстър не може да се прави в движение и принципно отнема повечко време. От този модел са произведени 349 екземпляра.

Maserati MC12Ferrari-та кабрио и с V12 - висша екзотика

Може би ще се запитате: Защо в този списък се появява Maserati? Това е така, защото на практика този автомобил си е Ferrari, но с друга емблема. Скудерията разработва MC12 за Maserati, като строго се придържа към макетите на Enzo. Шестлитровият V12 обаче е дефорсиран от 651 на 620 коня, а само 25 екземпляра са пуснати в продажба. Това се прави с цел състезателното GT1 да получи хомологация. Благодарение на всичко това Maserati успява да спечели GT шампионата шест пъти подред от 2005 до 2010-а.

LaFerrari SpiderFerrari-та кабрио и с V12 - висша екзотика

И накрая стигаме до един автомобил, който предстои да бъде показан. Много от техническите характеристики на колата все още се пазят в тайно, но е официално потвърдено, че откритата версия на хиперкара LaFerrari ще се оборудва с хибриден силов тракт, част от който ще е и V-образен дванайсетцилиндров двигател. Системната мощност на иновацията ще е 949 конски сили. Автомобилът ще се предлага и с мек, и с твърд таван и ще е още по-ексклузивен и несъмнено по-скъп от стандартното LaFerrari. Дебютът му е насрочен за септември тази година в Париж, но от компанията заявиха, че всички предвидени бройки са вече предварително разпродадени.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Михаил

    0 0 Отговор
    Страхотен материал. Браво.
  • 2 незнайко

    0 8 Отговор
    Превъзходни автомобили, които не подлежат на изчукване. Карбон и пак карбон. Защо е така? Отговарям си сам. За да са все по скъпи. Защо не произведат 100 000 бройки? Просто тогава ще са манифактура. Цената на тези автомобили е нереално надута, но затова никой не споменава. Същото е и с концирните Мерцедес, БМВ и ауди. Били за колекционери! Колите са за да вършат работа. Представете си колко милиарда стоят в колекциите и защо?

    Коментиран от #5

  • 3 The king

    1 0 Отговор
    Супер статийка. :)
  • 4 БАЙ ГАН4О

    1 1 Отговор
    Интересно как минават на легнал полицай
  • 5 Никой

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "незнайко":

    Спри да си отговаряш сам и вземи научи нещо. По същата логика можеш да попиташ защо имат толкова мощни двигатели. Заради представянето. Щом не знаеш какви плюсове предлага карбона, няма смисъл да се спори. И във всички състезания го използват, сигурно и там е само за да им е по-скъпо. И серийното производство на такива автомобили е недостижимо в момента, защото са нужни много работа и внимание към детайла, който после ще издържа на огромни натоварвания, за да те опази жив на пистата.
  • 6 Десислав Попов

    2 0 Отговор
    Браво!
    Това вече е добра статия.
    Поздравления!
  • 7 Роман Ценов

    2 0 Отговор
    Добри коли.
  • 8 Пишман Путаран

    0 0 Отговор
    Лада Веста и Лада Калина са по-убави ! Шарнира им струва 4лв. , а предни наДкладки 11.63лв. На теа фИрарита капачката за вентила на гумата им струва колко Ладата, ами ако са разтропа шарнира ??? Само Лада!!! Само СССР !!!