Новата М "петица" на баварския гигант не спира да занимава феновете на марката. Предсерийният й модел беше представен почти тайно пред избрани хора малко преди официалното показване на концепта в Шанхай през пролетта на тази година.
Веднага след това започнаха спекулациите по темата. Говореше се дизелово М5, за комби вариант, за интегриране на фирмената xDrive система и за какво ли още не, но от компанията отказваха да разкрият официална информация за най-спортния седан BMW M5 F10.
Най-сетне отговори на всички тези въпроси даде шефът на отдела за развитие на продуктите на BMW M GmbH Алберт Бирман. Основната информация, която той изнесе, може би ще зарадва по-голяма част от феновете на марката и най-вече на моделите с индекс М.
BMW M5 си остава истинска расова резачка. Няма да се прави във вариант комби, а огромният въртящ момент ще се предава само и единствено на задните колела. Новото М5 обаче ще има и три педала или иначе казано опционно ще може да се поръчва с механична скоростна кутия.
По думите на Бирман рано или късно ще дойде време, когато задното предаване няма да може да издържа на двигателите с висок въртящ момент, но на този етап от компанията все още могат да се справят с тези проблеми и новата М5 ще си остане само със задно предаване.
В М5 няма да се интегрира и "умният" електронно управляем диференциал с функция torque vectoring (прехвърляне на повече въртящ момент към колелото от външната част на завоя). Известно е, че с този диференциал са оборудвани спортните кросоувъри X5 M и X6 M и тестове с тази ситема са правени и с М5.
В крайна сметка обаче баварците се отказват от високотехвологичния диференциал и залагат доколкото могат на т.нар. течение "old school". Според някои това се прави с цел намаляване на разходите, но според други именно подобно решение искат феновете на спортни седани.
Бирман все още мълчи дали ще се появи дизелово М5. Ясно е обаче, че от следващата година в САЩ ще бъде пуснат вариант с шестстепенна механична скоростна кутия. Как тази трансмисия ще се "сдружи" с 4.4-литровия битурбомотор с мощност 560 к.с., обаче не е ясно.
Явно баварците са намерили начин, въпреки че специалестите смятат, че седемстепенната трансмисия DCT с два съединителя се справя по-добре от механичната. Що се отнася до комби варианта, той логично е изключен от сметките. За пет години от творението на Бенгъл M5 E60/E61 са продадени едва 19 522 комбита.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.