Новата М "петица" на баварския гигант не спира да занимава феновете на марката. Предсерийният й модел беше представен почти тайно пред избрани хора малко преди официалното показване на концепта в Шанхай през пролетта на тази година.
Веднага след това започнаха спекулациите по темата. Говореше се дизелово М5, за комби вариант, за интегриране на фирмената xDrive система и за какво ли още не, но от компанията отказваха да разкрият официална информация за най-спортния седан BMW M5 F10.
Най-сетне отговори на всички тези въпроси даде шефът на отдела за развитие на продуктите на BMW M GmbH Алберт Бирман. Основната информация, която той изнесе, може би ще зарадва по-голяма част от феновете на марката и най-вече на моделите с индекс М.
BMW M5 си остава истинска расова резачка. Няма да се прави във вариант комби, а огромният въртящ момент ще се предава само и единствено на задните колела. Новото М5 обаче ще има и три педала или иначе казано опционно ще може да се поръчва с механична скоростна кутия.
По думите на Бирман рано или късно ще дойде време, когато задното предаване няма да може да издържа на двигателите с висок въртящ момент, но на този етап от компанията все още могат да се справят с тези проблеми и новата М5 ще си остане само със задно предаване.
В М5 няма да се интегрира и "умният" електронно управляем диференциал с функция torque vectoring (прехвърляне на повече въртящ момент към колелото от външната част на завоя). Известно е, че с този диференциал са оборудвани спортните кросоувъри X5 M и X6 M и тестове с тази ситема са правени и с М5.
В крайна сметка обаче баварците се отказват от високотехвологичния диференциал и залагат доколкото могат на т.нар. течение "old school". Според някои това се прави с цел намаляване на разходите, но според други именно подобно решение искат феновете на спортни седани.
Бирман все още мълчи дали ще се появи дизелово М5. Ясно е обаче, че от следващата година в САЩ ще бъде пуснат вариант с шестстепенна механична скоростна кутия. Как тази трансмисия ще се "сдружи" с 4.4-литровия битурбомотор с мощност 560 к.с., обаче не е ясно.
Явно баварците са намерили начин, въпреки че специалестите смятат, че седемстепенната трансмисия DCT с два съединителя се справя по-добре от механичната. Що се отнася до комби варианта, той логично е изключен от сметките. За пет години от творението на Бенгъл M5 E60/E61 са продадени едва 19 522 комбита.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Зиновиев
12:54 21.10.2011
2 ???
Както винаги баварците изчакват с въвеждането на новости.
12:57 21.10.2011
3 Jordan23
http://fakti.bg/technozone/20359-6-litrov-serien-motor-s-nad-200-konia
13:32 21.10.2011
4 do Jordan23
13:48 21.10.2011
5 ВИП АМГ
15:13 21.10.2011
6 Ива
15:27 21.10.2011
7 111
15:27 21.10.2011
8 SVADA
Коментиран от #14
16:01 21.10.2011
9 Даниел Петков
16:20 21.10.2011
10 Асен Христосков
Говорим за технологии лукс качество и висш пилотаж а тук си говорят глупостти неподготвени бг черта хубаво е поне да се замълчи когато няма какво да се каже
16:38 21.10.2011
11 Иван Цачев
17:38 21.10.2011
12 520 zender
18:22 21.10.2011
13 мнение
Нищо че хората правели някакви иновации.След 10 години и БМВ ще ги копира.Това е истинския БМВ ист вярващ безрезервно в мита за баварските коли.
20:02 21.10.2011
14 ВИП АМГ
До коментар #8 от "SVADA":
@8 a ti shtastliveca si karash frenskata koshara i se kefish nali?xaxax20:55 21.10.2011
15 стоян
01:32 22.10.2011
16 Orange
И само не ми говорете за дизайн и френски,италиански кошници.Всяка марка си има определена линия в дизайна и я следва.Смея да твърдя,че в момента BMW имат най-хубавата такава.Еднакви били,пхах!Я вижте автомобилите на VAG...Освен,че всички споделят общи бази/техника,външните линни са им абсолютно еднакви!Аз примерно трудно различавам А4,А6 и А8.Разликите са минимални и се изразяват главно в габаритите.
А вие карайте си Алфите с големите гърнета и си мълчете.Защото не случайно за цената на едно BMW 1 Series,можеш да си купиш две топ Жулиети и все пак BMW-тата се продават впъти повече!Замисляли ли сте се защо?
05:01 22.10.2011
17 kiko
14:12 22.10.2011
18 Бе Ен Ве
И за пореден път заблудени фенове реват как БМВ било номер 1.
Номер 1 е в грозен дизайн и високи надути цени.
В нищо друго не е номер 1.
17:29 22.10.2011
19 520 zender
19:00 22.10.2011
20 motorsport
19:28 22.10.2011
21 520 zender
19:55 22.10.2011
22 520 zender
19:58 22.10.2011
23 WRX Sti
Айде обяснете ни на нас незнаещите каква технология БМВ е измислило и въвело. И не ми излизайте с номера че сте карали 20 години баварски кошове и ви е било уникално усещането.
Това са алабализми които се казват когато няма какво друго да кажеш и да се обосновеш.
Поне веднъж се усетете че БМВ ви пробутва коли без технологии защото така е по евтино и печалбата е по голяма.
20:17 22.10.2011
24 520 zender
20:25 22.10.2011
25 330i
20:39 22.10.2011
26 520 zender
20:52 22.10.2011
27 Иванов
20:55 22.10.2011
28 330i
21:12 22.10.2011
29 Samurai Jack
Понеже някои не знаят английски ще поясня ,че първата 8 степенна кутия е разрботена от ЛЕКСУС.
Отново ще повторя колегите БМВ НИЩО НЕ Е ИЗМИСЛИЛО И ВЪВЕЛО ПЪРВО.
Това е компания разчитаща на показност и използваща желанието на комплексирани хора да изпъкнат.
Тази М5 е поредният пример.Голям сандък с голям двигател който дори няма Torque Vectoring.
Нещо което Хонда например прави серийно от 2004 година.
А що се отнася до сравнения с японците.....
Просто японците не сллагат надписи на автобуси и камиони надписи M.Безсмислиците са патент на БМВ.
Японците правят GTR кола по бърза от всичко което БМВ е произвеждало и произвежда . А технологиите в нея БМВ евентуално ще ги осмисли след 20 години ако не е фалирало вече.
15:20 23.10.2011
30 330i
тогава от хонда не произвеждаха дизели щото от дизела не могат да извадят достатъчно коне, но в един момент .... 1950 кубика - 136 коня .... смесен разход .... 5-6 на 100 .... и след една-две години от хонда се ПОУЧИХА от БМВ-тата и взеха да произвеждат дизел, и тука някакъв самурай ше ми говори врели некипели, яя чупаро
20:23 23.10.2011
31 Майро-Honda
100 пъти съм ти казал 'чети' и тогава се прави на начетен
21:58 23.10.2011
32 330i
22:50 23.10.2011
33 Bayerische money waster
Поредното доказателство са смешките написани от "330 i "
BMW било изкарало 136 коня от турбодизел и с това станало най големия иноватор. А понеже в Япония не се карат дизели Хонда нямала дизел.Само че когато Хонда направиха първия си дизел той стана двигател на годината.Това само показва какво може Хонда.
И още нещо ще кажа.Когато Хонда разработиха първата в света система за променливи фази на газоразпределение и я пуснаха серийно BMW се чудеха как става това.
Когато Хонда печелеше шампионати във Формула 1 BMW беше на опашката.
И сега когато погледнеш класациите за дефекти ,баварските уж водещи каруци са далеч назад от Хонда.
А що се отнася до дизелите,когато Фиат разработи "комън рейл" система къде беше великият "иноватор" BMW?
BMW е компания която нищо не е измислила и въвела и само с реклами обяснява на незапознати как била много напред с технологиите.
Нищо подобно , това е една лъскава опаковка за да се радват наивниците и да се фукат пред други като тях.
И като пишете глупости по форумите вземете да прочетете малко повече за да не се излагате.
23:13 23.10.2011
34 330 хонди не струват 1 бмв
23:29 23.10.2011
35 330i
Коментиран от #40
23:33 23.10.2011
36 Майро-Honda
Да не говорим за сравнения в постиженията им в спорта...
1.Хонда с ПЪРВИЯ си дизел...ПЪРВИЯ печелят серия от награди за най-добър в класа си....повтарям за 3-ти път за 330I специално ПЪРВИЯТ(дано ти светне някаква лампа вече) 15000 годишния опит на европейците с дизела отиде на кино с един замах на самураите...
3.Относно намека за копиране....БМВ ама много несполучливо опитаха да копират хндовския В-тек (В -анус) .Не успяват нито като здравина ,нито като подобрени характеристики....
Дали усъвършенстват ,дали създават японеца винаги го прави по-добре и ПО-ЗДРАВО и с разум
Да добавя нещо важно:работя като сервизен специалист в поддръжката нма техника и разликата при изпълненията на френска ,немска ,италианска и от друга страна японска техника (електроника и механика) е винаги в полза на японското.При автомобилите разбира се не е по-различно...Имам 15 год.опит...През това време съм сменил и БМВ и Опел и Пежо и ФВ...в момента имам 2 Хонди и 1 Фабия и целия този опит в живота ме кара да подкрепям японското...дори като култура и възпитаване в ценности
23:44 23.10.2011
37 330и
23:58 23.10.2011
38 Майро-Honda
00:19 24.10.2011
39 Майро-Honda
Виж че в американския вариант на Ф1-Инди кар ,100% карат с двигатели Хонда ,виж кво се случи със вс.немски коли в японското ГП500 ,виж кой стана шампион в Американският Льо Ман ,виж kak Хонда колят и бесят от десетилетия в мото-шампионатите.......къде са БМВ в рази картинка
В немския шампионат?Ми то остава и там японците да са N1 ,но пък виж как в англииския шампионат Civic рулира 2 години подред пред БМВ-та и сеати.....
Та кво викаш БМВ ли?Технологии ли? Къде са....?
И аз мога да ти ушия кожен салон ако искам
00:34 24.10.2011
40 Майро-Honda
До коментар #35 от "330i":
35-годишният японец Чи Киодето бе нападнат и ограбен миналата събота след 23,30 ч в центъра на Стара Загора.Направил удар в местно казино - имал късмета да спечели джакпот и взел от раз около 4 хиляди лева. От радост оставил 300 лева бакшиш на персонала.
Нападателите го изненадали близо до казиното. Те го свалили с бой на земята и му отмъкнали общо 12 хиляди евро, 7 хиляди лева и 34 хиляди йени. Взели му и кожената чанта, в която имало 3 дебитни карти и 10 карти от различни търговски вериги, както и видеокамера, фотоапарат и други вещи.
При обиски в домовете на момчетата полицията иззе част от плячката им: 5500 евро, 23 японски йени и 2680 лева. От канал, преминаващ през града, били извадени захвърлените там вещи на ограбения - фотоапарат, видеокамера и карта от магазин "Метро", издадена на името на пострадалия.
Не всички пари са намерени, тъй като се оказало, че 17-годишните Д. Б. и А. Д. дори успели да си купят тъмносиньо БМВ 318,
Преди да ги заловят, те даже успели да блъснат новото возило, докато го паркирали в гараж,и го оставили в сервиз за ремонт. Сега леката кола е иззета и оставена на отговорно пазене в полицият
Това е БГ действителността .Та кои интелегент кара БМВ....? Японеца оставил Бакшиш 300лв.......?????Някой да вижда разлика в епохите....за кво говорим в тоя форум японците са от друга планета просто
01:07 24.10.2011
41 гост
Сложили им един кожен салон и вече мислят това за върха на технологиите.
А че БМВ не може една свястна здрава кола да направи въобще не им идва на ум.
Гледай само как им промиват мозъците.БМВ казало че е по добре да не слага специални диференциали защото нямало нужада.
И давай всички възхитени от това как баварския боклук ще суче задница по завоите.
И като го настигне някой Нисан с уж ''изостанал" двигател който не бил печелил конкурси ....Бе Ен Ве то увяхвааа....
Естествено е да става така защото баварците освен да се хвалят нищо друго не правят.
По долу колегите добре писаха как във Формула 1 Хонда се състезаваше сама със себе си за първите места докато баварските кошове едвам добутваха до финала.
Погледнете и Moto GP шампионатите.БМВ навсякъде е смешно.
Но Бай Ганю като излезе из квартала с 316i е номер едно , там други коли като не са виждали.
Живейте си в заблудите и си мислете че БМВ било високотехнологична кола.
14:58 24.10.2011
42 520 zender
22:53 24.10.2011
43 гост
Ако искаш да се състезаваш заповядай.Аз лично в момента не практикувам , но ще те заведа при хора да видим колко ти върви БМВ то.
А що се отнася до магистралата на нея съм задминавал Ламборгини с Лада но човека не бързаше за никъде.А любимото ми занимание е да гледам как смешни баварци едвам седят в пътя по завои докато отзад ги е подпрял някой японски или италиански спортист.
Последно гледах една М3 как се гърчеше докато HF Integrale я напъна по завоите към Ичера. Мога да ти кажа че 20 годишната Ланча направо спря тока на гордостта на баварската индустрия.
А твоят кош дето е като кораб може да си представиш какво ще му се случи.
За коли като Sti , Evo или GTR въобще не ти говоря там просто БМВ е на светлинни години назад.
Така че най добре се перчи на астрички и голфчета с 1,3 двигатели.
Там е силата на БМВ.
15:41 25.10.2011
44 motorsport
20:04 25.10.2011
45 330i
21:00 25.10.2011
46 330i
21:05 25.10.2011
47 рали фен
Съгласен съм с теб в завоите баварците ги няма никакви.Нищо чудно че ланчата го е спукала.Онази отсечка някога беше етап от рали "Златни пясъци". Както всички добре знаем Ланча е кола легенда и БМВ никога не може да се доближи до славата на тази марка.
Що се отася до драг състезания там и гаражния майстор с един надут двигател може да спечели.Когато БМВ спечели рали шампионат елате ми се обадете.
А доколкото си спомням в последните години на драг най добрите коли бяха Корса и Сивик.Не си спомням БМВ да ги е побеждавало.
Ако отворим дума пък за Скайлайн БМВ ще е просто смешно.
Между другото БМВ е една от фирмите с най малко успехи в големите моторни спортове.Така че не виждам за какво спорите.
Ако искат да се докажат колко са бързи мястото не е на магистралата или на някоя квартална гонка.Има WRC шампионат,Формула 1 и т.н. Да ходят да си покажат там уж превъзходните технологии.
22:05 25.10.2011
48 520 zender
21:16 26.10.2011
49 320 d
22:52 26.10.2011
50 рали фен
Човекът ( Гост ) ти написа че БМВ в завоите не може да се сбори с Ланча от преди 20 години ти пак си повтаряш глупостите.
Понеже явно не си се возил а още по малко си карал такъв автомобил за тебе тези неща са нясни точно като астронвтиката.
Добре си разбрал едно нещо.БМВ е голям кош с голяма кубатура и изостанала с години трансмисия .
Що се отнася до двигателите които били печелили конкурси ще ти кажа че точно в спорта се вижда кой прави най добрите високотехнологични двигатели. И някакъв конкурс където БМВ си е платило на когото трябва няма да ти помогне когато на баварския ти кош му светне поредната лампа за повреда.Ако искаш погледни статистиките за надеждност да видиш къде е БМВ.Добрата кола не е само високотехнологичен двигател на хартия но и надеждност през годините експлоатация.
И понеже се подиграваш на Форд и Ситроен ще ти кажа , че през последните години и двете фирми правят по здрави коли от БМВ.
И да , правилно си забелязал Ланча Делта HF INTEGRALE е със задвижване на четирите колела. А БМВ М3 е баварски кош с мощен двигател който се оказва безполезен тъй като не може да използва рационално тази мощност.
Ето това трябва да ти покаже че лишаването на колите от определени елементи на трансмисията води до определени последствия.
Толкова за авиацията , астронавтиката и всички такива неща с които не си много наясно.
23:05 26.10.2011
51 Майро-Honda
23:32 26.10.2011
52 Майро-Honda
23:38 26.10.2011
53 hpf
разгледаи кой е печелил ралитата в началото на 80-те
отговорът е БМВ
след като преустановяват участие започва да печели Ауди
и след като и те преустановяват участие изгрява Ланчия делта интеграле ;)
моля преди да пишете се ограмотете
ускорение в завои се измерва с j-тази буква - потърси се и ще се изненадаш (неприятно) от показателите на БМВ vs Ланчия
;)
23:45 26.10.2011
54 рали фен
23:47 26.10.2011
55 330I
23:55 26.10.2011
56 рали фен
Ланча е печелила преди Ауди . Може да си чувал за Стратос.
Ауди има 1 титла при конструкторите и след като Пежо и Ланча ги пребиват се оттеглят.
А БМВ никога не е печелило титла в рали шампионата НИКОГА.
Така че не ми говори глупости за показатели (j).Ако беше такa БМВ щеше да е шампион но както виждаш баварците не могат и да помиришат титла в такива спортове.
23:59 26.10.2011
57 520 zender
19:05 27.10.2011
58 Sheppard
Za dvigatelite beshe interesno sushto, Ganio se gordee che nemcite biat tam kadeto niama konkurencq, super! A mejdu drugoto, Iaponcite napraviha edna edinstvena kola nad 300 konq i tq se kazva HSV:
500 kone
3.4L V8
vuzmojno nai krasivata kola pravena nqkoga
A i zvuchi kato formula 1
Chakam da vidq kakvo shte izvadqt velikite Nemci na koito im gurmqha dvigatelite vuv F1
00:14 30.10.2011
59 330i
10:40 30.10.2011