Отидете към основна версия

7 818 5

Вижте корейската Panamera на сняг

  • kia-
  • stinger-
  • сняг

Kia Stinger навлиза в дълбините на арктическата зима няколко месеца преди лансирането му на международните пазари. На север от тестовата база на компанията, разположена на пистата Нюрбургринг Нордшлайфе в Германия, инженерите подлагат новия фастбек спортен седан на Kia на екстремните минусови температури и ледени условия в Северна Швеция.

Целта на инженерите на модела е да постигнат баланс между стабилно поведение на пътя в духа на Гран Туризмо при всякакви условия и подчертаното удоволствие от шофирането, характерно за спортен седан със задно задвижване. На тестовите съоръжения в Арйеплог, Шведска Лапландия, Kia подлага автомобила на серия изпитания при ниско сцепление, както и слалом тест на повърхността на замръзналото езеро Удяуре.

Този финален етап от програмата за изпитание на автомобила ще позволи на екипа от 100 експерта, участвали в разработването на Kia Stinger, максимално да усъвършенстват управлението и при двете конфигурации (задно предаване и предаване на всичките колела), както и характеристиките на електронния инструментариум в помощ на водача.

Стингър е първият седан на Kia, който ще предложи на клиентите избор между задно задвижване и система 4x4, която осигурява максимално сцепление при всякакви пътни условия; За оптимален контрол при влажно или сухо време системата на задвижване на четирите колела AWD разполага и с Dynamic Torque Vectoring Control.

Системата следи за действията на водача и условията на пътя, като при нужда автоматично подава допълнителна мощност или спирачна сила към отделните колела, за да се гарантира подходящо управление и при много тежки метеорологични условия.Автомобилите със задно задвижване могат да се възползват от предимствата на механичен диференциал с ограничено приплъзване за равномерно разпределение на силата върху задните колела. 3,3 л GT модели на Stinger ще бъдат оборудвани с ESC и система за контрол на теглителната сила (TCS) при спортен режим на управление.

Алберт Бирман, мениджър на отдела за тест и разработка на високоефективни автомобили на КИА, коментира: “Тестването на автомобила при такъв тип екстремни условия позволява да се фокусираме върху стабилното поведение на Stinger при шофиране на всякакви пътни настилки.

Отдаваме решаващо значение на факта, че тези тестове позволяват да конструираме автомобил, запазващ своята привлекателност като стил на шофиране: нещо, което клиентите очакват от един спортен седан, без компромис по отношение на безопасността.“

Потребителите на Stinger ще избират между три двигателя в зависимост от конкретния пазар. 3,3 литровият турбо двигател V6 е с мощност от 370 к.с. и максимален въртящ момент от 510 Нм. С този двигател Stinger постига ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди, което означава, че е най-бързо ускоряващият автомобил, произвеждан някога от Kia.

2-литровият 4-цилиндров турбодвигател произвежда 255 к.с. и максимален въртящ момент от 353 Нм. 2,2 литровият турбодизел, който се очаква да генерира най-много продажби на Stinger в Европа, генерира 200 к.с. и максимален въртящ момент от 440 Нм. Всички двигатели са оборудвани с 8-степенна автоматична трансмисия.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини