Неотдавна американската Агенция за защита на околната среда (EPA) публикува официални данни за разхода на гориво на Bugatti Chiron, според които вероятно най-бързият сериен автомобил в света харчи по-малко от предшественика Veyron. Как обаче този показател се отнася към разхода на останалите членове на най-елитния клуб на хиперколите?
Bugatti Chiron
Обявеният от EPA разход на Chiron от 21.4 л/100 км звучи съвсем приемливо за автомобил с 16-цилиндров двигател с четири турбокомпресора и мощност 1 500 к.с. Нещо повече - на официалната си страница Bugatti посочва по-висока консумация от 22.5 л/100 км.
Hennessey Venom GT
Най-амбициозният конкурент на Chiron за титлата най-бърз сериен автомобил разчита на класически детройтски V8 с обем 7.0 литра и два турбокомпресора, благодарение на които мощността достига 1 262 к.с., а максималната скорост - 435 км/ч. Разходът според Hennessey е 14.8 л/100 км, но в действителност рядко пада под 23.8 л/100 км.
Koenigsegg Regera
Шведската хиперкола се подвизава в една лига с Chiron, но разполага със спомагателни електромотори, които позволяват както добро ускорение (2.8 сек. от 0 до 100), така и висока максимална скорост (410 км/ч). Благодарение на тях мощността достига 1 500 к.с., а официално обявеният от Koenigsegg разход остава в рамките на 13.9 л/100 км.
Ferrari LaFerrari
Сходният като концепция суперхибрид LaFerrari с атмосферен V12 и система за рекуперация на кинетичната и топлинна енергия се задоволява с 16.8 л/100 км. Данните обаче отново са твърдение на производителя, което не изглежда особено меродавно на фона на 963-те конски сили.
Pagani Huayra
Според AMG двигателите, с които оборудва колите си Орасио Пагани, са едни от най-икономичните в класа си. 12-цилиндровият двигател на Huayra с мощност 730 к.с. харчи само 20 л/100 км в смесен цикъл.
McLaren F1
Най-бързият сериен автомобил с атмосферен двигател също има 12-цилиндров двигател, но от BMW M GmbH. За да разгърне 627-те си конски сили 6.1-литровият мотор се нуждае от 26.3 л/100 км.
Bugatti EB110
Предшественикът на Veyron и Chiron се оборудва с 3.5-литров V12 с четири турбокомпресора, който развива 553 к.с. и позволява на EB110 да достига 342 км/ч. Официално последното Bugatti отпреди ерата Volkswagen харчи 13.5 л/100 - доста оптимистично за суперкар с двойно предаване и тегло 1.8 тона.
Cizeta V16T
16-цилиндровите двигатели са рядка порода и няма много еталони за сравнение на разхода. Cizeta Moroder от 1991 г. има напречен (!) мотор, съставен от два V-образни осмака. Развива 540 коня и позволява достигането на 325 км/ч при съвсем приличен от разход от 15 на 100 с изключен и 18/100 с включен климатик.